ismokekush Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Jeg kjøpte H80 nå nylig, og denne vannkjøling løsningen, skulle være så lett å installere.. Men neida, problemer oppstår, vettu.. Meningen er at man skal koble viftene til dingsen som sitter på cpuen, men da får jeg ikke no spin fra viftene, eller noe lys fra profile, men hvis jeg kobler til begge viftene til den 4 pin CPU_fan på mobo, så funker bare viftene, men uansett hvor jeg kobler strømmen og den 1 pin dingsen fra cpu cooler, vil ikke viftstyringen funke, uansett hvor.. forslag.. anyone? Endret 27. januar 2012 av Dennis12 Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg kjøpte H80 nå nylig, og denne vannkjøling løsningen, skulle være så lett å installere.. Men neida, problemer oppstår, vettu.. Meningen er at man skal koble viftene til dingsen som sitter på cpuen, men da får jeg ikke no spin fra viftene, eller noe lys fra profile, men hvis jeg kobler til begge viftene til den 4 pin CPU_fan på mobo, så funker bare viftene, men uansett hvor jeg kobler dingsen som sitter på cpuen, vil ikke viftstyringen fukte, uansett hvor.. forslag.. anyone? Corsair H100 skal i alle fall begge viftene inn på selve enheten (pumpe, tank, prosessorblokk). Deretter skal man gi strøm til enheten med en egen "gammeldags" strømkontakt. Slik som du brukte for å gi strøm til harddisker og optiske enheter før i tiden, før det kom S-ATA. Da skal viftene spinne opp, pumpen starte og "knappen" på enheten lyse/fungere. Lenke til kommentar
ismokekush Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg kjøpte H80 nå nylig, og denne vannkjøling løsningen, skulle være så lett å installere.. Men neida, problemer oppstår, vettu.. Meningen er at man skal koble viftene til dingsen som sitter på cpuen, men da får jeg ikke no spin fra viftene, eller noe lys fra profile, men hvis jeg kobler til begge viftene til den 4 pin CPU_fan på mobo, så funker bare viftene, men uansett hvor jeg kobler dingsen som sitter på cpuen, vil ikke viftstyringen fukte, uansett hvor.. forslag.. anyone? Corsair H100 skal i alle fall begge viftene inn på selve enheten (pumpe, tank, prosessorblokk). Deretter skal man gi strøm til enheten med en egen "gammeldags" strømkontakt. Slik som du brukte for å gi strøm til harddisker og optiske enheter før i tiden, før det kom S-ATA. Da skal viftene spinne opp, pumpen starte og "knappen" på enheten lyse/fungere. Ganske likt som på h80, men ingenting funker nå, er så skuffet, også er den så dyr. Lenke til kommentar
QatC Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 På vannblokken som skal monteres på CPU´en , så har du en svart stor kabel som på dette bilde Så har du molex connectors som fulgte med strømforsyningen din, som skal kobles til den molex inngangen på Corsair H80 ´en din! Hadde det samme problemet jeg også , men vannkjølingen må jo ha strøm den også ikke sant. Og disse viftene skal kobles rett på vannblokken i disse 3-4 pins kontaktene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå