FrenChie Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Jeg skrudde av pcen...! flytta litt på pcen! Etter jeg hadde flyttet på pcen ville ikke pcen starte opp, det kom bare sånn pipelyd og no-signal på skjermen! Termometert på kabinettet var helt fucka..! 8) (har leita i manualen) Da åpnet jeg pcen koblet av termometeret, vrikket litt på cpu vifta! Da startet den opp! Noen som vet hva grunnen kan være? Det her er akkuratt ikke akuratt alvorlig fordi den funker nå ,men det kunne vært greit for meg å vite hva som har skjedd Abit IS7-G, intel 2.6 800fbs, 2x256 twinmos...! FrenChie takker for svar :wink: Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 oppdater sign du... og når det gjelder svar.. desverre.. har ingen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Kontaktfeil, sjekk ALLE kablene og ALLE slottene godt, også minneslottene Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 hvilken printer har du ? Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Svaret er chipset vifta, hvis du har denne versjonen her: Bildet er fra en artikkel yummy skrev tidligere angående "ABIT med problemkort?" Jeg har dette kortet, og nå har vifta begynt å "hyle" som en stukken gris. Uten å ha lest på ABIT sine hjemmesider, regner jeg med at dette fikses uten merkostnader for meg. Jeg kontakter webshopen i løpet av ettermiddagen, og avventer svar i nærmeste fremtid. Er det forresten noen flere som har samme problem? Hva har dere gjort med det? Opplysninger mottas med takk. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Dårlig kontakt. Ta ut ram, cpu og skjermkort. Putt dem så tilbake på plass. Det burde funke. -pg Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 For mitt vedkommende hjalp det med et lite knips på vifta. Lyden ble borte, men kom tilbake ved neste oppstart. Dette har i alle fall ingenting med RAM, AGP eller CPU å gjøre på mitt kort. Lenke til kommentar
digitalprince Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Slenger meg på denne tråden, fordi jeg også har pipelyd og no signal og trenger hjelp fort ( Det er ikke min maskin engang :o ) Problem: Setter på maskin, får av og til alarmpip ( kontinuerlig), men alltid no signal på skjermen. Problemet oppstod slik: Justerte CPU frontside bus til 166 i Bios, kjørte helt fint på 133 før dette. System: HK - MSI KT 333 RAM - Apacer 333 256MB cl 2.5 CPU - Barton 2500+ Har liten erfaring med oppdatering av Bios og lignende. Er det mulig å justere BIOS ved hjelp av diskett eller lignende ( USB penn), og er det isåfall dette en mener med å flashe BIOS? Håper på svar. Tusen millioner takk til de som svarer. Sliter... Lenke til kommentar
digitalprince Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Kan jeg forresten ta ut batteriet på hovedkortet og sette det i igjen for å resette Biso til standard instillinger? Da er isåfall problemet mitt løst. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Kan jeg forresten ta ut batteriet på hovedkortet og sette det i igjen for å resette Biso til standard instillinger? Da er isåfall problemet mitt løst. Ja, bare pass på å koble fra strømledningene til hovedkortet først, og ha batteriet ute i minst 10 minuter får du putter det i igjen. Enda enklere er det å flytte på jumperen som resetter bios. (se manualen for ditt hk). Lenke til kommentar
digitalprince Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Takk for svar Skal prøve når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå