Gå til innhold

Oppdatere BIOS / Oppdager ikke ekstern HDD

Sanchez_

Anbefalte innlegg

Har et ASUS P8Z68-V LX hovedkort som jeg kjøpte for et par måneder siden. Nylig fant jeg ut at jeg skulle oppdatere innholdet, og skaffet meg blant annet en CM Hyper 212 Evo CPU-vifte, og forkastet den gamle standardfiten som fulgte med i5'en. Nå har det seg slik at PCen tydeligvis ikke klarer å gjenkjenne viften, da den kommer opp med feilmeldingen "CPU fan error" når jeg prøver å starte opp. Utifra det jeg har skjønt, betyr det at HK ikke gjenkjenner den fordi BIOSen trenger en oppdatering.

Jeg fant ut at det har kommet en BIOS-oppdatering som kom etter at jeg kjøpte PCen, så regner med det er den jeg skal ha. Problemet er at jeg ikke får kommet meg inn på PCen og oppdatere der, så da lurer jeg på om det finnes noen muligheter for å oppdatere BIOSen på andre måter. Eventuelt om noen vet om andre løsninger for å komme meg inn igjen i Windows med den nye kjøleren.

Funnet løsningen på problemet over. Nytt problem: Alle de nye komponentene er skrudd i, og PCen er formatert. Men nå oppdager ikke PCen den eksterne harddisken min. Den er koblet til via USB 3.0 direkte til hovedkortet, men det skjer ingenting når jeg kobler den i, utenom at HDD'en begynner å blinke.

Før formateringen hadde jeg ingen problemer med å koble den til.

Endret av TerjeP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Funnet løsningen på problemet over. Nytt problem: Alle de nye komponentene er skrudd i, og PCen er formatert. Men nå oppdager ikke PCen den eksterne harddisken min. Den er koblet til via USB 3.0 direkte til hovedkortet, men det skjer ingenting når jeg kobler den i, utenom at HDD'en begynner å blinke.

Før formateringen hadde jeg ingen problemer med å koble den til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...