lardvader Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 ...er ute i dag!!!! Tror det blir en tur innom butikken etter jobben Lenke til kommentar
Neutrinocore Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Noen som vet hvor det selges Resident Evil med circle pad pro bundle, og til hva slags pris? På internet fant jeg kun cdon.com som solgte det, men den kosta 799,- Da er det faktisk billigere å kjøpe spillet og circle pad pro-en hver for seg Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 prøvde demoen, og samme som med re4wii så likte jeg ikke kontrollene. styrer unna på dette, men må si jeg likte grafikken og atmosfæren spillet hadde. Lenke til kommentar
Neutrinocore Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Prøvde demoen selv og jeg syntes også at kontrollen var tungvinn. Likte dermed selve spillet, og tenkte jeg skulle kjøpe det med circle pad pro siden jeg har hørt at kontrollene blir mye bedre da Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Noen som vet hvor det selges Resident Evil med circle pad pro bundle, og til hva slags pris? På internet fant jeg kun cdon.com som solgte det, men den kosta 799,- Da er det faktisk billigere å kjøpe spillet og circle pad pro-en hver for seg https://www.coolshop.com/no/catalog/product/72107-resident_evil_revelations_bundle_with_circle_pad_pro_3ds Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Bestilt! Vil tro spillet blir bedre med circle pad addonen, siden du slipper å justere kameraet med stylusen hele tiden. Gamespot sa at spillet er mye greiere å styre med den, det trenger 2 analogsticks. Til 499,- kan man jo si at man får circlepadden gratis. Og den er jo kjekk å ha til senere spill. Fra eurogamer.com: "Once the 3DS is in place and there's a compatible piece of software slotted snugly in the card slot, the initial feeling of repulsion towards the Circle Pad Pro slowly recedes. Games such as Resident Evil: Revelations are enriched almost beyond measure, and the increased bulk ironically solves one of the 3DS' biggest problems: its unwelcome habit of inducing hand cramp in anyone with paws larger than a small child's. It may come at the unfortunate expense of the machine's overall portability, but the Circle Pad Pro's ergonomically-shaped rear delivers an almost perfect gaming grip." Endret 27. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
Neutrinocore Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Pen pris på coolshop ja Takk for tipset. Men lurer bare på hvis pakken ikke får plass i postkassa, sender de da pakken til nærmeste postkontor eller? Regner med dette, men har ikke handlet fra coolshop før, så vil bare få dette bekreftet eller avbekreftet Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Det gjør posten automatisk. Får de ikke plass i kassa legges en hentelapp til nærmeste postkontor oppi. Lenke til kommentar
Neutrinocore Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Da ble det bestillt, bare å vente på at det ramler ned i postkassa nå da Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Prøvde demoen selv og jeg syntes også at kontrollen var tungvinn. Likte dermed selve spillet, og tenkte jeg skulle kjøpe det med circle pad pro siden jeg har hørt at kontrollene blir mye bedre da Har skrevet en del om dette i Nintendokafeen, men kan ta det her også. Har kommet et godt stykke ut i Chapter 2 og elsker Revelations. Og det i seg selv sier en del siden jeg godtok at serien ble avsluttet med Zero. Selv om jeg likte Resi 4 godtok jeg det aldri som et "ekte" Resident Evil, og RE5 er knapt verdt å nevne. Med andre ord har jeg ikke hatt noe nytt Resident Evil på mange år, og Revelations har likevel klart å bli ett av de beste i serien så langt. For å ta et steg om gangen stappet jeg 3DSen inn i Expansion Pad'en, fyrte opp spillet og storkoste meg. Før dette har jeg kun testet den svært korte demoen som fulgte med The Mercenaries 3D, og har unngått alt som er av previews osv så godt det lar seg gjøre. Enkelte ting har jeg jo fått med meg, men det meste er helt nytt for meg. Anyway, Expansion Pad (eller bare padden) ligger godt i hånden og føles på mange måter mer behagelig enn den vanlige 3DSen fordi den blir hakket større. Det er overraskende lett å nå knappene til venstre for den andre slideren, og det er god plass til å nå strømuttak, volumknapp og utgang til hodetelefoner. Så langt lover det bra. En ting som kan diskuteres er at den bruker et eget batteri, og det igjen ligger bak et deksel som er skrudd fast. Dette er vel for å sikre at batteriet ikke ramler ut når padden ikke er i bruk (antar jeg), men er litt tungvindt. På den annen side har 3DSen dårlig batteri fra før, så jeg skjønner at de vil spare litt her. Men padden slår seg av automatisk når den ikke er i bruk, så den sparer batteriet veldig mye på det viset, så det er sjelden man trenger bytte batteri om man ikke spiller flere timer daglig. Da jeg startet Revelations første gang tok det litt tid før jeg ble vant til en ekstra slider, men straks det kom seg kan jeg ikke tenke meg å spille på noe annet vis. I mange spill, og spesielt i spill som Revelations, er det en svært stor fordel å ha god kontroll på kameraet. Til sammenligning prøvde jeg å spille en stund senere uten padden, men klarte ikke å holde ut mer enn noen minutter. Jeg kan med hånden på hjertet si det ikke er nødvendig å kjøpe Revelations om du ikke kjøper padden i samme slengen. Tro meg på dette. Selve spillet er bygd opp litt uvenlig i forhold til de gamle, men jeg skjønner godt hvorfor de gjør det sånn. I stedet for en sammenhengende historie der vi styrer samme karakter hele veien uten avbrudd er historien denne gangen delt opp i kapitler. Det i seg selv er litt merkelig, men i tillegg hopper historien ofte fra person til person, og gjerne frem og tilbake i tid og fra sted til sted. Men for det første har de en meget kul "Previously on Resident Evil: Revelations..." når du starter spillet opp igjen og når du kommer til et nytt kapittel (så det er ikke noe problem å følge historien om du tar hyppige pauser på noen dager), og for det andre er den så bra fortalt at du gjerne blir sittende for å finne ut hva som skjer videre. At du bytter hovedperson fra tid til annen er ikke alltid så lett å legge merke til. Som en ekstra bonus (spesielt for oss trofaste fans) er det ekstremt med hint til de gamle spillene her. Faktisk så mye at jeg mistenker Revelations for å være en reboot, og ikke bare enda et spill i en historie som burde vært avsluttet for lenge siden. Gidder ikke spolere mer enn det. Kan bare si dere har noe å glede dere til. Det er for tidlig for meg til å sette en karakter ennå, men det skal mye til for at det ikke skal havne øverst i skalaen. Og ennå har jeg ikke fullført historien ennå. Som vi alle vet er det bare første steg. Den virkelige moroa begynner etterpå. Lenke til kommentar
samco Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Syntes 3D var dålig på spillet lite dybde , men ellers helt ok for et resident håndholdt blir aldri den samme følelsen å spille på en liten skjerm mot en tv 7.5 av 10 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Syntes 3D var dålig på spillet lite dybde , men ellers helt ok for et resident håndholdt blir aldri den samme følelsen å spille på en liten skjerm mot en tv 7.5 av 10 Syns det var en meget bra effekt i dette spillet, spesielt om man skrur effekten opp under game options i spillet. Men min personlige mening og erfaring er at 3DS rett og slett er helt elendig når det kommer til å SPILLE med 3D-effektern aktivert. Til det er skjermen fullstendig ubrukelig. Skal ikke mye bevegelse til før det ser ut som grøt på skjermen, og man blir helt desorientert . Så hele 3D-maset er kun en salgs gimmick her. Derfor er det i det minste flott at selve spillet er helt konge! Har spillt 3 kapitler, og er meget meget overbevist om at dette var verdt pengene Endret 28. januar 2012 av Mala Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Dere som bestilte på coolshop, har dere fått noe annen mail enn opprettelse av konto? Jeg kan gå på kontoen og se at RE:R pakken er bestilt, men den endrer ikke status. Rart de ikke sendte en bekreftelsesmail også. Er det en sånn "for godt til å være sant"-side? Endret 30. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Har bestilt et par ganger tidligere fra coolshop, hadde ingen problemer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Ja, det virker som en seriøs butikk iflg deres egen info-side. En av de første nettbutikkene som viste video av spillene, visstnok, kjøper inn store kvanta for å kunne gi lave priser ut osv. Syns bare det er rart jeg ikke fikk noe ordrebekreftelse annet enn at det står på "mine bestillinger" at det er bestilt. Ingenting om det er sendt eller ikke. Har fått "poeng" på kontoen min da. Får vel bare følge med i posten utover uka. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Samme skjedde meg med da jeg bestilte Freshly-Picked Tingle's Rosy Rupeeland der. Fikk ingen ordrebekreftelse, men fikk mail når de sendte spillet. Spillet dukket opp i postkassen dagen etter, så var fornøyd med det. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Har spilt en god del nå (og mye mer skal det bli), og må si jeg elsker Revelations. Problemet er at vi åpner Raid-mode ganske tidlig, og jeg har brukt nesten like mye tid der som på hovedspillet. (Og det selv om jeg ikke har trådløst internett, så får ikke prøvd multiplayer.) Men var hekta på The Mercenaries 3D lenge, så det er kanskje ikke så rart. Absolutt en verdig kandidat til årets spill for min del. Det eneste jeg misliker litt er at det er alt for mørkt i enkelte områder. Men det igjen kan ordnes med å sikte med pistolen og bevege seg rundt. (jada, du leste riktig. Vi kan gå og sikte samtidig nå.) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Da mangler vi bare recharging health og masse knehøye vegger og en coverknapp Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Tja, når du sier det... ... har vi ennå ikke noe sånt, heldigvis! Hehe, nervøs nå? Lenke til kommentar
ingeplinge Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Dere som bestilte på coolshop, har dere fått noe annen mail enn opprettelse av konto? Jeg kan gå på kontoen og se at RE:R pakken er bestilt, men den endrer ikke status. Rart de ikke sendte en bekreftelsesmail også. Er det en sånn "for godt til å være sant"-side? bestilte på coolshop på lørdag etter å ha lest i tråden. pakken kom i dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå