DanielP Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Vet ikke om det har vært en sånn thread før men jeg spør allikavel? Hvor lenge har dere holdt på med: Design ala photoshop o.l.? HTML? skripting ala PHP, Java.... o.l. ? Kan godt fylle ut litt. Fortelle litt om hvordan dere begynt kanskje. eller noe lignende? DanielP Lenke til kommentar
magikern Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 har interressert meg for data siden jeg var en meter lang... begynte først å lage enkle generator baserte websider da jeg var tolv/tretten år, men en dag skjønte jeg at det lå jo koder bak dette og begynte å innterressere meg mer og mer for det og noen uker senere skrev meg mine første html sider(riktignok veldig enkle stygge sider med masse feil i koden og uten css sånn som de fleste starter en gang), så etterhvert oppdaget jeg css og ble med tiden ganske flink til å skrive html med css. Var vel for rundt tre år siden jeg kom over en side skrevet i xhtml(hadde hørt om xml før det) og da tok det helt av jeg lærte meg å skrive xhtml1.1strict ved å lese på w3.org og lignende sider og gikk etterhvert over fra å skrive ustandardisert html og ustandardisert css til å skrive validert xhtml1.1strict og validert css2... sånn ca sommern 2002 begynte jeg å innterressere meg for server-side scripts(var dritlei av tregheten som JS skaper) fant fort ut at php var språket for meg og ca samtidig satte jeg opp min egen server med RH(først 7.3 så 8 så 9), apache, mysql og php. leste valdig mye på php.net og mysql.net og andre forskjellige sider om web, har nå etterhvert blitt ganske flink i php, mysql driver jeg ikke så veldig mye med, men kan noen forskjellige ting... vet ikke egentlig helt hvorfor men når jeg lager websider så innterresserer jeg meg mye mer for kodene enn hvordan sidene til slutt blir seende ut, lager som regel php script først som jeg så bruker til å utvikle websiden med... Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 19. august 2003 Del Skrevet 19. august 2003 Har alltid likt å tegne og male. Gikk tegning/form/farge på vgs og hadde tenkt å bli grafisk designer. Etter militæret gikk jeg Idefagskolen i Tønsberg og fant etterhvert ut at det var internet som var tingen og så har det bare gått den veien. Begynte å ha design som en hobby for vel 3 år siden. Nå er serveren nede så jeg har ingen ting å vise frem Interesse for php fikk jeg etter å ha jobba med flash og actionscript. Fant da ut at det også var morsomt å finne tekniske løsninger på saker og ting. Men Photoshop, Illustrator og Flash er fortsatt favoritten uten tvil! Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 er vel en 7-8mnd siden jeg startet med webdesign.... Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Begynte med photoshop for ca et år siden. Da lagde jeg for det meste meget enkle wallpapers. Så begynte jeg så smått å lage sider i frontpage, men så innså jeg at det var et møkka program så jeg konverterte til å bli en Dreamweaver MX bruker. Og sånn sitter jeg den dag i dag, med photoshop og dreamweaver, får vel lære meg html, css, og php en gang i tiden :smile: Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Husker ikke helt når jeg startet, men det må vel være en 3-4 år siden. Pappa kjøpte nemlig en 400mhz på elkjøp i 1999. På den tiden kunne jeg ingenting om noen ting i det hele tatt. Så lagde jeg, eller kanskje mest en kamerat av meg, en side som jeg ikke vil oppgi adressen på fordi den er så utrolig teit. Og det er ikke designet jeg tenker på (svart, frames, liten logo, blå celler), men det som står der. :wink: :smile: Ble dratt med i et prosjekt på skolen.. Noe husadopsjon-greier. Www.husadopsjonroros.no (EDIT: Hm.. ser ut som siden er borte.. Ikke overraskende i grunnen, den var jo ikke oppdatert på et år eller noe.. ) . Stygg som læreren min, men det var ikke jeg som lagde designet på førstesiden, da. Tilgi meg! Jeg lagde dog designet på siden til førsteklassen, som muligens er andre eller tredjeklasse nå. Videre har jeg laget diverse versjoner av Klubblan, som kanskje ble det første ordentlige "grafiske" designet. Var vel der jeg første gang begynte med php og css også. Så har det bare gått videre med forskjellige andre sider, slik som overklokking.no-design-forslaget, lasere.no, racetin.no, og min egen. Husker ikke nøyaktig når jeg begynte med photoshop. I starten syntes jeg det var for "tungt" og brukte i steden paint. Gikk over til å tegne kladd i paint og "føre inn" i photoshop, og til slutt bare photoshop. I starten kanskje mest pga HEX-farge-muligheten og anti-aliasinga, men i det har jo gått over til at det for meg er galskap å bruke paint i noen som helst webdesign-sammenheng. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Humm.. har vel holdt på med webdesign i ca... 7 mnd kanskje? kanskje litt meir?.. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 Tja, PHP: 1 mnd. MySQL: 2 uker, CSS: 1 mnd, XHTML: 1 uke, HTML: Begynte for ca 1 år siden, men har hatt en pause på en goooood del måneder Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 Er det noen på forumet her som er utdanent Grafisk/Web designer? Men...tilbake til thread'en: Webdesign: 4-5 år, PHP & MySQL: 2 år, Oracle & PL/SQL: 6-8 mnd. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 21. august 2003 Del Skrevet 21. august 2003 html rundt nyåret. css/php for en mnd siden. Brukes til å lage sider for morro/læringens skyld, på hobbybasis Lenke til kommentar
XPUserz Skrevet 22. august 2003 Del Skrevet 22. august 2003 Siden 96/97 og det er lenge nok siden til at jeg har fått vett nok til å slutte med dette nå. Da er det bedre å gå for programmering i VB/Delphi. Mye mindre kildekode og det er mye mer lønnsomt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå