AuroraG Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Nå har det seg slike at jeg har fått en skole oppgave som skal gjøres i EXCEL. Jeg startet med godt mot og tenkte at dette skal bli enkelt ja. Har jo fått forslag til utseende på det ferdige regnearket og det hele. Men så har det seg slik at jeg kun har brukt EXCEL en gang før i hele mitt liv og det er 6-7 år siden. Jeg har det meste av formler osv. men jeg vet da søren hvor i svarte jeg skal skrive de inn! jeg ser at det er en sånn formel linje men har prøvd å skrive der og jeg har prøvd å skrive inn i den cellen jeg vil at svaret skal komme, men det kommer bare påå "navn?" eller noe sånn. Er det noen der ute som kan hjelpe meg? Og dere skjønner sikkert allerede at jeg er håpløs når det gjelder data, men gjør et forsøk så skal jeg høre godt etter Lenke til kommentar
zvein Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Hvis du skal ha inn en formel i en celle, må du alltid starte med = Altså hvis du skal legge sammen tallene i celle A1 og A2, så blir dette formelen du legger i en celle =A1+A2 Skal du legge sammen resultatet fra celle A1 med et fast tall så blir det da =A1+5 Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 JA, det skjønner jeg. Men jeg skal regne sammen annuitetslån.. og jeg er ganske sikker på at jeg har rett formel, men som sagt så kommer det bare opp "NAVN?" når jeg trykker den inn.. Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Må man legge inn formler før man bruker dem? Lenke til kommentar
laserlars Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Noe sier meg at du ikke har rett formel, når det ikke fungerer. Hva med å paste den hit? Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 oppgaven går ut på å lage en modell som kan brukes til å vurdere lønnsomheten i et utvidelses prosjekt. så er det satt opp slik: INNDATA Finnansutgifter Lånebeløp 25ooooo (B5) Nedbetalingstid 8 (B6) Rentefot 3% (B7) Antall inbetalinger pr 12 (B8) Annuitetsbeløp kr -29,323.93 Og da setter jeg opp regnestykket slik : =ANNUITET(B7/B8;B6*B8;B5) Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg fant problemet og det er at formelen ikke er lagt inn i excel.. så hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Du sier ingenting om hvilken versjon du bruker, men en gjetning: http://office.microsoft.com/nb-no/excel-help/laste-inn-analyseverktoyet-HP010021569.aspx?CTT=1 Hvis det funker; merk at læreren din må gjøre det samme for å unngå #NAVN når hun åpner løsningen din. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Jeg bruker Microsoft excel starter 2010... Så det er mulig at det ikke funker fordi jeg bruker en gratis versjon ? Men har ei som skal prøve å hjelpe meg senere i dag. så håper det løser seg.. Lenke til kommentar
deaktivert443556 Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hvis du har for vane å bruke bokstaven O i stedet for tallet 0, da vil du også løpe på noen problemer i utregningene dine... Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 31. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2012 Hvis du har for vane å bruke bokstaven O i stedet for tallet 0, da vil du også løpe på noen problemer i utregningene dine... Nei, jeg har ikke som vane å gjøre det. Og jeg fikk det til uten hjelp av dere gjøkhoder Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 [jeg fikk det til uten hjelp av dere gjøkhoder Dette er ikke veldig hyggelig lesning for oss som har forsøkt å hjelpe deg. Ikke deler du løsningen heller. 1 Lenke til kommentar
AuroraG Skrevet 1. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2012 [jeg fikk det til uten hjelp av dere gjøkhoder Dette er ikke veldig hyggelig lesning for oss som har forsøkt å hjelpe deg. Ikke deler du løsningen heller. Problemet lå i at den annuitets formelen ikke ligger inne på excell.. Så jeg måtte bruke "=avdrag " og trykke inn det samme som jeg ville gjort ved annuitets formelen:) Det var ikke værre Men det tok sin tid før jeg skjønte det da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå