Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skole oppg. [Religion]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hva mener du kan være positivt og negativt ved å tilhøre en religion? Skriv ned noen tanker om det og diskuter det med andre elever."

Dvs. det er DU som skal svare på hva DU tenker er positive og negative ting ved å tilhøre en religion. Oppgaven spør ikke etter hva andre tenker om det.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva mener du kan være positivt og negativt ved å tilhøre en religion? Skriv ned noen tanker om det og diskuter det med andre elever.

Må leveres innen neste uke. Takk for alle smarte svar på forhånd.

Positivt:

Du kan slå deg sammen med likesinnede, og dere kan mobbe og plage de som ikke tilhører din religion. Dette gir en berusende følelse av makt enten du er pave eller en moralpurk på Grønland.

Negativt:

Dårlig med selvstendig tenkning, og det som er selvstendig er stort sett helt feil.

Lenke til kommentar

"Hva mener du kan være positivt og negativt ved å tilhøre en religion? Skriv ned noen tanker om det og diskuter det med andre elever."

Dvs. det er DU som skal svare på hva DU tenker er positive og negative ting ved å tilhøre en religion. Oppgaven spør ikke etter hva andre tenker om det.

Så... han kan ikke erverve "meninger" om dette gjennom at vi presenterer våre?

Ytterligere betraktning: Hvorfor er det jenter her på forumet? Det er plenty med middag å lage, er det ikke?

Endret av Red_John
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så... han kan ikke erverve "meninger" om dette gjennom at vi presenterer våre?

Hvorfor skulle han trenge andres meninger for å gjøre opp sine egne? Jeg vil tro det er hele poenget med sånne oppgaver, at man skal kunne reflektere over og danne seg egne meninger omkring temaer, uten påvirkning fra andre.

Det er haugevis av tråder man kan lese her inne om religion, om man ikke vet noe om det fra før. (Noe jeg betviler sterkt at det går ann å være uvitende om.)

Ytterligere betraktning: Hvorfor er det jenter her på forumet? Det er plenty med middag å lage, er det ikke?

Om jeg er snill og lager middagen naken får jeg bruke pc'n litt hver fredag før gulvet skal vaskes. Vet ikke hvordan jeg klikker meg inn på kvinneguiden, så er stuck her på diskusjon.no. (Svarer mer neste uke!)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle han trenge andres meninger for å gjøre opp sine egne?

Fordi listen med pro/con kan være lang? Fordi han kan ha glemt enkelte betraktninger? Fordi han kan være dum? osv. Hvorfor tror du ellers han ville laget en tråd med hjelp (om det ikke er for å få hjelp)?

Jeg vil tro det er hele poenget med sånne oppgaver, at man skal kunne reflektere over og danne seg egne meninger omkring temaer, uten påvirkning fra andre.

Og jeg tror poenget er å demonstrere at man mestrer det. Om man ikke gjør så, trenger innspill osv. så er dette et klassisk alternativ.

Det er haugevis av tråder man kan lese her inne om religion, om man ikke vet noe om det fra før. (Noe jeg betviler sterkt at det går ann å være uvitende om.)

Så... du argumenterer mot at det er plausibelt at han posta dette i håp om hjelp? Eh?

Om jeg er snill og lager middagen naken får jeg bruke pc'n litt hver fredag før gulvet skal vaskes. Vet ikke hvordan jeg klikker meg inn på kvinneguiden, så er stuck her på diskusjon.no. (Svarer mer neste uke!)

Såe... Kaffe en dag? ASL?

Endret av Red_John
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi listen med pro/con kan være lang? Fordi han kan ha glemt enkelte betraktninger? Fordi han kan være dum? osv. Hvorfor tror du ellers han ville laget en tråd med hjelp (om det ikke er for å få hjelp)?

Ifølge oppgaveteksten skal han komme med SINE meninger, og så diskutere med andre elever. Av å lese oppgaveteksten får jeg også inntrykk av at dette er ungdomsskolenivå. Dvs, ikke veldig prestisjetung oppgave.

Og jeg tror poenget er å demonstrere at man mestrer det. Om man ikke gjør så, trenger innspill osv. så er dette et klassisk alternativ.

Mestrer hva?

Så... du argumenterer mot at det er plausibelt at han posta dette i håp om hjelp? Eh?

Jeg tror han håpet på gratissvar han kunne skrive som egne.

Såe... Kaffe en dag? ASL?

Femten barn og svigermor boende så har ikke tid. (MYE middag å lage!)

Lenke til kommentar
Ifølge oppgaveteksten skal han komme med SINE meninger, og så diskutere med andre elever. Av å lese oppgaveteksten får jeg også inntrykk av at dette er ungdomsskolenivå. Dvs, ikke veldig prestisjetung oppgave.

SINE meninger kan dannes/utvides med/ved en presentasjon av våre... Her en oppgave til deg, om du er interessert i å argumentere for posisjonen din: demonstrér for oss at det ikke er jamfør oppgaven å konsolidere seg/høre andres meninger, gitt at oppgaven spør etter hans mening. Er det slik at alle meninger han har ervervet fra andre (tidligere) skal betraktes som juks? At det ikke er hans? Du slår meg som en som kan finne på å kritisere venner for å 'ikke være seg selv'...

Femten barn og svigermor boende så har ikke tid. (MYE middag å lage!)

PRUDE!!!

EDIT: More boobs, less talk!

Endret av Red_John
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SINE meninger kan dannes/utvides med/ved en presentasjon av våre... Her en oppgave til deg, om du er interessert i å argumentere for posisjonen din: demonstrér for oss at det ikke er jamfør oppgaven å konsolidere seg/høre andres meninger, gitt at oppgaven spør etter hans mening. Er det slik at alle meninger han har ervervet fra andre (tidligere) skal betraktes som juks? At det ikke er hans? Du slår meg som en som kan finne på å kritisere venner for å 'ikke være seg selv'...

I give up. You win.

PRUDE!!!

EDIT: More boobs, less talk!

Velbekomme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...