AnonymDiskusjon Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Heisann! Jeg ser at kjæresten min sine følelser for meg har avtatt etter 6 mnd sammen. Vi er 22 og 25 år. Han vil ikke være sammen like ofte som før, han savner meg ikke like mye lenger osv. Han nekter for dette selv. Men jeg ser det! Jeg kjenner det på magefølelsen min. Vi har hatt flere krangler om dette da han mener dette ikke er tilfellet, mens jeg ser det soleklart! Jeg er forsatt like mye, om ikke enda mer forelsket enn tidligere! Dette tærer skikkelig på! Vi møtes forsatt regelmessig, men jeg føler ikke det er det samme for han lenger. Føler han kommer til meg av vane eller plikt. Hva skal jeg gjøre? Det nytter ikke å prate med han, for han nekter på at dette er tilfellet. (Kanskje han ikke vil få meg skuffet eller sur? Da han har en tendens til å ikke ville ha meg sur ) Vi har det forsatt bra når vi er i lag; har mye sex og koser oss. Men jeg merker at han ikke savner meg noe stort lengre. Om jeg f.eks ikke kan være med han en hel helg, så er det INGEN problem for han. Før var det kjempe trist for han. Jeg synes det er slitsomt hvis jeg må begynne å holde igjen for å holde på hans interesse, når jeg egentlig bare vil være sammen med han hver dag... Må legge til at han ellers er flink til å sende meg SMS. Får alltid en "Ha en fin dag på jobb baby:)" omtrent hver dag. Også er han veldig ivrig på å få seg leilighet sammen med meg. Men jeg føler kanskje dette bare er fordi han er lei av å bo i kollektivet han bor i sammen med fremmende? Han sier også han elsker meg, noe som han nylig har begynt med, etter jeg lurte på hvorfor han aldri sa det Hva tenker du??? Postet av anonym: 1151d08217f968c1131100387d6ca1b0 Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 La ham få litt pusterom 3 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Alt er normalt. Jo mer du gjør utav det, jo mer ustabilt vil det bli. Beklager, men ikke alle er forelsket hele tiden. Det betyr ikke at han ikke elsker deg, bare at den magiske forelskelses-tiden kan være over. Personlig synes jeg det er fælt å være forelsket, det ødelegger meg helt på mitt psykiske plan. Endret 26. januar 2012 av Jofred 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 TS her Ja, men.... er forelskelsen hans over allerede? Det var jo ikke noe hyggelig å høre! Jeg kan umulig være drømmejenta hans da... Postet av anonym: 307ee2da267c43f33f9b036b58681dd7 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 TS her Ja, men.... er forelskelsen hans over allerede? Det var jo ikke noe hyggelig å høre! Jeg kan umulig være drømmejenta hans da... Postet av anonym: 307ee2da267c43f33f9b036b58681dd7 Nå skal ikke du høre for mye på meg, men jeg tror det er saken. Og jo, det kan du. Det er smålig egoistisk av deg å forvente at alle viser følelser og reagerer på samme måte som deg. 3 Lenke til kommentar
Populært innlegg Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 26. januar 2012 Populært innlegg Del Skrevet 26. januar 2012 Du kommer til å lage et stort problem ut av noe som er helt normalt, føkke opp forholdet, og bli dumpa. Slutt å overtolk. 18 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Du kommer til å lage et stort problem ut av noe som er helt normalt, føkke opp forholdet, og bli dumpa. Slutt å overtolk. ^ Han her har forstått det. 2 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 TS her Ja, men.... er forelskelsen hans over allerede? Det var jo ikke noe hyggelig å høre! Jeg kan umulig være drømmejenta hans da... Postet av anonym: 307ee2da267c43f33f9b036b58681dd7 Voks opp. ingen er forelsket i noen hele livet sitt. En forelskelse varer faktisk vanligvis rundt 6 måneders tid, før det vil avta. Det at fyren fortsatt sender SMS til deg, møter deg og er glad i deg, viser jo bare at han elsker deg. Det du gjør nå, er intet annet enn å ødelegge for dere selv. Slutt å mas og krangle om forelskelse og følelser, du er bare redd for å bli dumpet. Og frykten gjør at du dytter fyren bort. Kort sagt; Slutt å oppfør deg som ei lita jente, og godta at forelskelsen kan være over, men at kjærligheten fortsatt er der. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Tenker at det virker som du tar avstand fordi han ikke er stormende forelsket lengre. Det syke forelskelsesrushet varer ikke evig, i alle fall ikke på samme måte. For noen går det over etter et par mnd, for noen et år, folk er forskjellige. Om man virkelig er glad i personen så stikker man ikke så snart "rushet" er over. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Det du gjør nå er å "klenge" ham ihjel. Han kommer til å trekke seg unna deg jo mere du maser. Superforelskelsen varer aldri evig, uansett hva de gjør på film. Det er da man må begynne å "jobbe" for forholdet, du ofrer noen ting, han ofrer noen ting osv for å få det til å vare lengre enn 1-2 år. Hvis du maser og maser om at HAN ikke bryr seg nok, vil han få en ekkel følelse i magen hver gang han skal besøke deg, og til slutt gir han bare opp. Han vil begynne å bli veldig frustrert over at du alltid maser om at han ikke bryr seg nok lengre, selv om han mener han gjør det. Og det at du ikke kan forklare det med annet enn *magefølelsen* hjelper han ingenting. Han føler at du lager masse drama ut av ingenting. Det høres ut som at du overfører din egen usikkerhet på ham, DU er den perfekte i forholdet, HAN bryr seg ikke nok fordi magefølelsen din sier det. Verden er ikke "sleepless in seattle" eller "sex og singelliv". Tro det eller ikke, det er du som holder på å ødelegge forholdet deres. Endret 26. januar 2012 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 TS her Ja, men.... er forelskelsen hans over allerede? Det var jo ikke noe hyggelig å høre! Jeg kan umulig være drømmejenta hans da... Postet av anonym: 307ee2da267c43f33f9b036b58681dd7 Ta det med ro. Selvsagt orker han ikke å være med deg hele tiden. Hvorfor skal han savne deg bare fordi dere ikke er sammen på noen dager? Får være grenser. Og det er du lager krangler ut av noe så lite er på grensen til trist. Kan hende at han ikke er like forelsket i deg lengre, men han er vel fortsatt like glad i deg? Gi han litt pusterom slik at du ikke ødelegger forholdet. Er det ikke godt å vite at du er såppass glad i noen at du ønsker å være med han hver dag? Du blir sikkert mye mer glad når du treffer han nå enn om du hadde vært sammen hele uka. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 TS her Skjønner! Men da er konklusjonen at han ikke er lei av meg, men ikke forelsket lengre? Det er jo grusomt å vite at jeg liker han bedre, enn han liker meg. Slik vil jeg jo ikke ha det! Jeg vil ha en mann som forguder meg! og det føler jeg (og de fleste andre snille jenter der ute) fortjener... So, what to do? Går det ann få det tilbake da? Det føles på meg som at alle menn roer seg ned og tar damen for gitt. Og dersom dama går i fra gutten, kommer han krypende igjen...?) Postet av anonym: 307ee2da267c43f33f9b036b58681dd7 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Det som kan redde ting er om du er litt ydmyk og ber om unnskyldning for alt maset, men at du elsker han så mye og er redd for å miste han. Ikke fortsett å alltid dra frem det emnet hver gang dere er sammen. Det er det som gjør at han blir distansert. Prøv å ikke vær så veldig "needy", gi han litt pusterom. Det er ikke bare sånn at "alle menn er drittsekker og horer", det får du ikke som svar her, siden 99% av oss er menn. Kanskje på ottar eller kvinneguiden Han er nok mere glad i deg enn du tror, men du pusher han vekk med å hele tiden påstå at han ikke er det. Det får han til å hele tiden tenke hvorfor du tror det, og hva han skal gjøre for å få deg til å slutte å si det. Tilslutt blir det mere et ork enn lykke. Det blir bare krangling etterhvert. Han vil nok ikke skjønne et kvekk om du plutselig dumper han heller, for å lure han til å krype tilbake til deg, og at alt liksom skal bli perfekt etterpå. Skal man dra det helt ekstremt ut, er det fare for at du begynner å planlegge ting for å "lure" han til å være med deg, som å "glemme" å ta p-pillen og håpe han blir med deg hvis du blir gravid. Sånt er farlig å tenke. Endret 27. januar 2012 av Bytex 1 Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Gutter og jenter er forskjellige (PUNKTUM!) Det er helt normalt at jenta føler det du føler nå pga det skjer med de fleste forhold. At han ikke er like mye forelsket i deg som før, betyr ikke at du liker han bedre enn han liker deg. Det finnes bare forskjellige måter å gjøre det på. Som sagt flere ganger, forelskelse går over. Skal gå over. Det er etter den man finner ut om det er et forhold verd å satse på. Forelskelse er noe som skjer ganske lett og kan være grunnet flere ting, trenger ikke å være at partneren er et god match. Det er mulig å bli forelsket i en person du absolutt ikke passer sammen med i det hele tatt og at du pga forelskelsen ikke vil se dette. Avstand er viktig, man skal kunne være fra hverandre uten å måtte ligge i fosterstilling og spise is. Lenke til kommentar
Bruker-97420 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 TS her Skjønner! Men da er konklusjonen at han ikke er lei av meg, men ikke forelsket lengre? Det er jo grusomt å vite at jeg liker han bedre, enn han liker meg. Slik vil jeg jo ikke ha det! Jeg vil ha en mann som forguder meg! og det føler jeg (og de fleste andre snille jenter der ute) fortjener... So, what to do? Går det ann få det tilbake da? Det føles på meg som at alle menn roer seg ned og tar damen for gitt. Og dersom dama går i fra gutten, kommer han krypende igjen...?) Postet av anonym: 307ee2da267c43f33f9b036b58681dd7 Hei TS. Vi jenter har en tendens til å overanalysere alt hele tiden, det må vi slutte med. Det at du føler kjæresten din ikke liker deg lenger tror jeg bare er i hodet ditt. Man skal så klart ikke overse magefølelsen helt, men ofte er denne magefølelser rett og slett usikkerhet om en situasjon man selv lager, ikke det som er realiteten. Spesielt hvis man er redd for å miste noe/noen. Det er klart du fortjener å ha en mann som forguder deg, men det kan han gjøre selv om han ikke går rundt og er forelsket 24/7. Og du må ikke håpe at en fyr kan være forelsket i deg hele livet, da kommer du bare til å bli skuffet. Ta det hele med ro, nyt at du er forelsket - for det er en fantastisk god følelse hvis du lar det være kun det - forelskelse! Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 TS her Skjønner! Men da er konklusjonen at han ikke er lei av meg, men ikke forelsket lengre? Det er jo grusomt å vite at jeg liker han bedre, enn han liker meg. Slik vil jeg jo ikke ha det! Jeg vil ha en mann som forguder meg! og det føler jeg (og de fleste andre snille jenter der ute) fortjener... So, what to do? Går det ann få det tilbake da? Det føles på meg som at alle menn roer seg ned og tar damen for gitt. Og dersom dama går i fra gutten, kommer han krypende igjen...?) Postet av anonym: 307ee2da267c43f33f9b036b58681dd7 Hva vet du om at du liker han bedre? Forelskelses rushet er over, ikke hans følelser for deg. Slutt å vær så vanvittig fjortis. Sannsnyligvis forguder han deg som bare det, men å forvente at han skal være forelsket like lenge som deg blir bare for teit. Nei, det rushet kommer sannsynligvis ikke tilbake i lengre perioder. Du kan selvsagt fremstille det ved å ha en romantisk middag en dag, men det varer bare ut kvelden. Bunnargumentet her er at forelskelser tar slutt, ikke kjærligheten han føler for deg. Ikke bland forelskelse og kjærlighet. Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Just because someone doesn't love you like you want them to, doesn't mean that they dont't love you with all they have 4 Lenke til kommentar
jaakervik Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Er ikke sikkert han er lei, men noen liker å henge med gutta også. Vet at mange par henger sammen hele tiden. da kan det være greit med noen pauser. Mitt tips, la han gjøre sin egen greie, litt pusterom skader aldri, heller motsatt Lenke til kommentar
empetre Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Ta det med ro, la han få pusterom, og nyt din egen forelskelse. Forelskelsen uttrykker gjerne mer eller mindre overveldende følelser, enten det dreier seg om hemmelige, romantiske kjærlighetsdrømmer, seksuell tiltrekning eller blind lidenskap og forvirrende affekt. Følelsen likner derfor mer på forbigående galskap enn på fornuftsbasert eller selvoppofrende kjærlighet og vennskap, der det er vanlig med hengivende omsorg, medfølelse og trofasthet. - Wiki Forelskelse skyldes at fenyletylamin produseres i hjernen - og gir en rusende effekt, som narkotika. Synes du det virker naturlig at hjernen produserer dette fra den stunden du møter gutten, til dere dør? Hvis nei; så har du helt rett. Forelskelser går over. Noen ganger varer den noen måneder, et halvår, eller så lenge som et år. Det betyr derimot ikke at han har svakere følelser for deg enn før. Slutt å syt som en liten jente på 15, og sett pris på forholdet deres. Han er ikke noe mindre glad i deg, og om du fortsetter med dette kommer forholdet deres til å ta slutt. Å prøve og få han til å krype tilbake skaper bare problemer. Endret 27. januar 2012 av empetre Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Vi har hatt flere krangler om dette da han mener dette ikke er tilfellet, mens jeg ser det soleklart! Her har du den perfekte løsningen for å få han til å slutte å like deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå