IntelHD Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 hei jeg skulle ha hatt med en bærbar som skal brukes til skole, face og litt spilling. vil ha den under 5000 og den skal helst ha over 13 tommer. takker for alle svar. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg anbefaler Hp Pavilion vd 6! Det er en utrolig bra pc men kanskje litt liten skjerm Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 ikke kjøp HP Pavilion maskiner i denne testen kan du se hor de forskjellige produsentene klarer seg når det kommer til kvalitet anbefaler Asus maskiner Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 ikke kjøp HP Pavilion maskiner i denne testen kan du se hor de forskjellige produsentene klarer seg når det kommer til kvalitet anbefaler Asus maskiner HP har hatt dårlige maskiner, og HP har hatt gode maskiner. Det samme gjelder de fleste produsenter. Statistikken du viser til er fra 2009, og gjelder 2 år gamle maskiner (2007). Ikke spesielt relevant i dag, når bl a prosessorserien er en helt annen. Selv har jeg 3 HP maskiner fra 2007 og en fra 2008. Alle er "still going strong". Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 har hatt mye opplevelser med HP jeg skrive fra en nå HP har forbedret seg, men det finnes fortsatt bedre til prisen Pavilion maskinene fra 2010 og oppover er ganske gode i forhold til de fra 2009 og tidligere den jeg skriver fra nå er en Envy 14, ganske god byggekvalitet, jeg har hatt den siden april og den har allerede vert inne til reparasjon (skjermen var gåen), i tillegg til at den kom med en feil på pixelene øverst min gamle pavilion DV6 fra 2009 er er ikke i sitt beste velgående, komponentene holder, men en av hengslene knakk tvert av etter ett 30cm fall, svir nesten høl i bordet den står åå på grunn av varmen vi har to gamle pavilion DV6000 fra 2007, de bruker begge 30 sek på å åpne ett word dokument, etter formatering, de bråker også veldig og man kan ikke hå dem på fanget fordi de blir så varme en venn av meg sin pavilion DV5 fra 2008 må snus opp ned av og til fordi den blir for varm trenger jeg fortsette? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) har hatt mye opplevelser med HP jeg skrive fra en nå HP har forbedret seg, men det finnes fortsatt bedre til prisen Pavilion maskinene fra 2010 og oppover er ganske gode i forhold til de fra 2009 og tidligere den jeg skriver fra nå er en Envy 14, ganske god byggekvalitet, jeg har hatt den siden april og den har allerede vert inne til reparasjon (skjermen var gåen), i tillegg til at den kom med en feil på pixelene øverst Pixelfeil forekommer på alle merker. HP produserer ikke sine egne skjermer. min gamle pavilion DV6 fra 2009 er er ikke i sitt beste velgående, komponentene holder, men en av hengslene knakk tvert av etter ett 30cm fall, svir nesten høl i bordet den står åå på grunn av varmen Hvis du forventer at PC'en skal tåle fall bør du bevege deg opp noen prisklasser. Vi har to gamle pavilion DV6000 fra 2007, de bruker begge 30 sek på å åpne ett word dokument, etter formatering, de bråker også veldig og man kan ikke hå dem på fanget fordi de blir så varme Begge fungerer. Varmen skyldes datidens prosessorgenerasjon, og høyst sannsynlig en mengde skitt og støv. En rengjøring og ny kjølepasta ville nok gjort susen. I motsetning til hva navnet "laptop" tilsier, er bærbare PC'er ikke ment å brukes på fanget. Her er kanskje hovedgrunnen til at PC'en blir full av støv og skitt. en venn av meg sin pavilion DV5 fra 2008 må snus opp ned av og til fordi den blir for varm trenger jeg fortsette? Hvorfor fortsetter du å kjøpe HP hvis du er så misfornøyd? Hvordan forklarer du at HP er en markedsleder hvis de lager så dårlige PC'er? Kanskje denne oversikten, skrevet av langt mer erfarne folk enn deg og meg, kan være til hjelp: http://www.laptopmag.com/mobile-life/best-brands-overall-verdict-2011.aspx Jeg er for øvrig enig i at ASUS sine maskiner stort sett er av god kvalitet, men også de leverer "feilvare". Endret 27. januar 2012 av Omnithunder Lenke til kommentar
jonskja Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 alle leverer dårlige pc'r i ny og ne, og det kan være helt tilfeldig om du får en dårlig pc(eller bra) hvis kompisen din har en som er god(eller dårlig). Anbefaler selv Asus, og da en U31sd/U36sd. De har god batteritid, lett og liten pluss at den har grei ytelse Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Enig. ASUS U31SD er et godt valg dersom du ønsker en liten og lett PC. Her er link http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=647350#extra Tilsvarende størrelse fra HP http://www.dustinhome.no/hp-probook-4330s-ci3-23-4gb-320-133-w7p-veske/product/5010619649?intcmp=searchProvider_dacsa Skal du ha en større PC, er denne Toshiba'en mye for pengene http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/SATL7501T9/toshiba-satellite-15-6-barbar-pc-l750-1t9 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Pixelfeil forekommer på alle merker. HP produserer ikke sine egne skjermer. pixelfeil var kanskje litt feil begrep av meg... feilen var att ramma rundt skjermen var for liten slik at pixelene øverst ikke ble vist Hvis du forventer at PC'en skal tåle fall bør du bevege deg opp noen prisklasser. jeg regner med at den PC til over 7000kr klarer ett fall på 30cm uten å brekke skjermen tvert av... Begge fungerer. Varmen skyldes datidens prosessorgenerasjon, og høyst sannsynlig en mengde skitt og støv. En rengjøring og ny kjølepasta ville nok gjort susen. I motsetning til hva navnet "laptop" tilsier, er bærbare PC'er ikke ment å brukes på fanget. Her er kanskje hovedgrunnen til at PC'en blir full av støv og skitt. ikke noe skitt og støv der, renser den sist for en uke siden, kjølepasta har jeg ikke byttet da... Hvorfor fortsetter du å kjøpe HP hvis du er så misfornøyd? Hvordan forklarer du at HP er en markedsleder hvis de lager så dårlige PC'er? Kanskje denne oversikten, skrevet av langt mer erfarne folk enn deg og meg, kan være til hjelp: http://www.laptopmag.com/mobile-life/best-brands-overall-verdict-2011.aspx jeg har HP PCer ja, men det betyr ikke at det er jeg som har kjøpt dem, det var foreldrene mine som gjorde det, men nå skal de ikke det lengre... viftesystemene dems er helt forferdelig bråkete fra da PCene er nye... Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 ikke noe skitt og støv der, renser den sist for en uke siden, kjølepasta har jeg ikke byttet da... Å skifte kjølepasta kan hjelpe svært mye. Hvordan renser du? Det mest effektive er å skru i fra hverandre hele kjølesystemet. Det er kun da du kommer skikkelig til mellom lamellene. Det er ikke meningen å være stygg med deg. Jeg reagerer bare på at du kom med generaliserende påstander, med henvisning til gammel statistikk. HP er verdens største PC-leverandør. Dette er ikke uten grunn. De leverer PC'er i alle prissegmenter, og gjør feil som alle andre. Stort sett leverer de dog kvalitet for pengene. Noe helt annet er det å si at du fraråder kjøp av dv xxx basert på dårlig erfaring. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 ikke noe skitt og støv der, renser den sist for en uke siden, kjølepasta har jeg ikke byttet da... Å skifte kjølepasta kan hjelpe svært mye. Hvordan renser du? Det mest effektive er å skru i fra hverandre hele kjølesystemet. Det er kun da du kommer skikkelig til mellom lamellene. Det er ikke meningen å være stygg med deg. Jeg reagerer bare på at du kom med generaliserende påstander, med henvisning til gammel statistikk. HP er verdens største PC-leverandør. Dette er ikke uten grunn. De leverer PC'er i alle prissegmenter, og gjør feil som alle andre. Stort sett leverer de dog kvalitet for pengene. Noe helt annet er det å si at du fraråder kjøp av dv xxx basert på dårlig erfaring. skal ikke si noe imot at HP leverer gode PCer bare det at pavilion kunne vært bedre, de har hardware, men jeg klager fortsatt på kjølinga, og det er jeg ikke alene om envy serien er ganske gode, er ganske fornøyd med min, bonus for 3G for eksempel , bare det er en god del av dem som kommer med produksjonsfeil, feilen jeg hadde med ramma her jeg ikke sett/hørt om noen andre som har hatt, "ramma" rundt touchpaden er for stor på noen av dem, touchpaden er også noen ganger litt for høyt opp, tastaturet er for mange fleksibilitet for forskjellige steder, lyset som lyser opp HP logoen bak har for flere vert feilplassert ellers er jo elitebook og probook veldig gode maskiner, og de fleste som kjøper HP kjøper jo disse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå