Gå til innhold

18/20 aldersgrense?

Anbefalte innlegg

om du er like tøff IRL som du er på nettet så er det ikke vanskelig for meg å se hvorfor det er 20 års grense mange steder ;)

hehe nei, den skal eg faen me sei meg eni i! men eg kunne ha stått å tatt dinna diskusjonen me deg to mm fra ansikte ditt for å seie de litt fint :)

For å få de heilt klart! eg meina ikkje at de skal være 18 års alle plassa. Men det er ganske kjedelig å ikkje sleppe inn når for eks Boom Jinx kjem! ser ikkje heilt probleme me at dei på 18 kan sleppe inn når dei faktisk har lov å drikke alkahol, en blir no faktisk meir "gal" av å drikke sprit. Nei, nordmenn e nordmenn! egoistiske, firkanta å negative .. dåkke reise no til syden sjøl ofte for å feste, har dåkke de ikkje gøy der?? der e de folk i alle aldera, just sayin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal si meg enig i at det er kjipt med 20 år på "gigs", som gutta i dimmu borgir sa en gang så foretrakk de å spille for 500 fjortisser som var der for musikken enn for 500 "voksne" som var der for drikken og moshinga.

studentersamfundet i trondheim har 18 år på konserter og kulturarrangement og 20 ellers, funker faktisk veldig bra!

Lenke til kommentar

"fordi da slipper jeg de værste tullingene som ikke har lært seg hva de tåler av drikke." å du mena det eg skreiv var latterlig??

dei fleste begynne å drikke når dei e 13, 14 sann e de berre! de e ganske mange år mellom 14 å 18 dei har på å drikke, så trur dei fleste lære seg å kjenne å vite korleis alkaholen virka på dei! du kan finne mange idiota på 40 år som ikkje oppføre seg i fylla, om du reise litt rundt å møte på forskjellige folk så finne du tullinga over alt, de har faen ingenting me at en e 18 år å gjære, e du dum då?? eg e 18, å eg har aldri fått klage i fylla!

Hva du personlig gjør i fylla er irrelevant. Dersom 50% av hærverket som utføres et sted utføres av folk mellom 18 of 20, så er det å forby denne aldersgruppen en veldig kostnadseffektiv måte å løse problemet.

Videre, mener du virkelig privateide utesteder skal være pålagt ved lov å slippe inn hvem som helst bare fordi de er 18? Nei, eierene kan (og bør kunne) forby hvem som helst adgang til sitt eget bygg, de trenger ikke en gang oppgi en grunn, og bra er det.

Videre er det generelt sett lettere for en 16-17-åring å lure seg inn på et utested med 18 års aldergrense, enn for eksempel et med 20 eller 22 års aldersgrense. Dette fører videre til at i stedet for å ha 16-17 åringer som har lurt seg inn, så har man 19-20 åringer som har lurt seg inn i stedet. Servering til disse personene har også fordelen av at det ikke er i strid med norsk lov.

Endret av Pseudopod
Lenke til kommentar

om du er like tøff IRL som du er på nettet så er det ikke vanskelig for meg å se hvorfor det er 20 års grense mange steder ;)

hehe nei, den skal eg faen me sei meg eni i! men eg kunne ha stått å tatt dinna diskusjonen me deg to mm fra ansikte ditt for å seie de litt fint :)

Leste du hva han skrev?

Lenke til kommentar

Jeg for min del holder meg stort sett unna større utesteder som slipper inn folk under 20. Her i Bergen er det stort sett snakk om Exodus og Ovenpå der de under 20 samler seg, og det ender jo opp med at disse stedene blir rølpesteder for "kidsa". Om samme klientell plutselig skulle "forville" seg inn på steder som i dag har 20-årsgrense - og da snakker jeg ikke om to eller tre 18-åringer, men at brorparten begynner å vanke der - vil det sannsynligvis gjøre noe med stedet. For all del, enkelte 20-årssteder føler jeg har litt av den samme... stemningen, og kunne sikkert vel så gjerne vært 18-årssteder om det ikke var for spritserveringen.

Som det nevnes lenger opp, folk i 20-årene er stort sett mer kjøpesterke enn den jevne 18-19-åring, ergo er det nok her pengene ligger for mange (edit: i bransjen altså). Ikke nødvendigvis bare det at man drikker mer, men kanskje også oftere. Mange studenter er jo også på sørpefylla mer eller mindre hver helg, om ikke oftere. Folk på 20+ går stort sett ikke på 18-årssteder, ihvertfall ikke her i byen, og sånn sett er kanskje 18-årsstedene i så måte et slags nisjemarked.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...