Gå til innhold

18/20 aldersgrense?

Anbefalte innlegg

eg synst det rett og slett e urettferdig å styggt at det er 20 års på et arrangement der mange 18 åringa har lyst å reise på! Hallo de her e NORGE, de kjedligaste lande ever! de e alfor lite muligheta for alle, spesielt ungdomma! e du over 30 så kjem du deg inn over alt men de e no faen ikkje da du vil ut å finne deg kjæresete eller ka du no enn e ute etter! kansje da og, men det er når du er ungdom du har lyst å feste laus å oppleve ting. Sjønna at dåkke ikkje vil ha 15-16 åringa der, men når du e 18 år gammal så e du faktisk myndig. Hadde dåkke behandla 18 åringa som myndig så hadde dei kansje oppført seg som myndige og!

eg veit at de e pga spriten.....men de e defor vi har legitimasjon! vis den i baren så kjøpe du alkahol du har lov til å drikke. Då e de kun ett problem igjen å de e at dåkke e pissredd for at dei som kjøpe sprit skal gi til dei som e under 20, da trenge dåkke fleire vakte eller at dei vaktene som e der gjør en bedre jobb. eg har ikkje lyst å rottne som 18 åring vertfall.

*Change the rules* !!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

drittunger? for nåken dårlige argument dåkke kjem me! lure meg på ken some drittunge her!

har møtt mange som er over 20 som en skulle tru va 14 år gammle, kan ikkje ta alle under samme kam heller!

eg meina vertfall at om man ikkje sleppe inn der en vil når man e 18 så burde man heller ikkje være myndig. Ja eg e fullt klar over at eg blir 20 en dag eg og, bare ett år til de, men det finst no faktisk pubba der det er 25 års for folk vil ha meir "voksne" folk :) "18/20 diffrent age but same shit"

Endret av vetlepia
Lenke til kommentar

Jeg går konsekvent aldri på 18års steder, fordi da slipper jeg de værste tullingene som ikke har lært seg hva de tåler av drikke.

Posten din forklarer foresten på en meget brilliant måte hvorfor jeg ikke liker 18-åringene på byen.

eg emina vertfall at om man ikkje sleppe inn der en vil når man e 18 så burde man heller ikkje være myndig.

Det er det latterligste jeg har hørt på lenge.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Er selv snart 18, og skjønner fint hvorfor de har 20årsgrense. Flere vektere og mer jobb for bartendere er dårlig for business, og da vil prisene gå opp. Med for Høye priser kjøper ingen alkohol. Pluss at man slipper alle de nybakte 18åringene som tror de er tøffere enn toget.

Lenke til kommentar

du burde være voksen nok til å oversjå drittungane som e der då, å heller prøve å ha de gøy du og! mange blant anna meg, e der for musikken! for eks Boom Jinx som kommer til bergen om to uker! for de skjer ofte!! så skal eg og mange andre stå uttafor å ikkje sleppe inn bare fordi eg ikkje e 20, latterlig spør du meg. Sånne arrangement burde være for alle, vertfall 18+ en av dagane

"Flere vektere og dobbelt så mye jobb for bartendere" e mange arbeidsløse rundt om kring, de e bergen ikkje stryn de e snakk om, må no kunne ha råd til sopass?? :p

Lenke til kommentar

Jeg kjøper forsåvidt argumentet ifm. arrangementer (konserter o.l.)

Flere av konsertene jeg har vært på har hatt fysiske avgrensede seksjoner med og uten 18-årsgrense pga. ølservering. Dette gjelder da hovedsaklig svært store arrangementer. Det er fint når man har kapasitet til å løse det på slikt inkluderende vis :)

Hva angår uteliv generelt synes jeg det er helt rett at det skal være opp til hvert enkelt utested hvilken aldersgrense de skal føre, så lenge det er i tråd med skjenkeloven. Utestedet Lille i Bergen kjører f.eks. ofte 24-årsgrense på lørdager. Dette har jo åpenbart ikke med skjenkekontroll å gjøre, men er utelukkende for å kunne filtrere klientellet til en viss grad. Selvsagt finnes det også umodne 24-åringer, men en eller to "underutviklede" 24-åringer gjør mye mindre ut av seg på et utested enn en stor, rusbrusdrikkende venninnegjeng på 18 år.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Et utested i en middels stor by jeg tidligere bodde i har 18 års aldersgrense. De hadde også hærverk for rundt 10 000,- i måneden. De regnet med at en god del av dette herværket kom av drittunger på 18-20 år.

Har ingen problem med å forstå steder som velger å ha 20 års aldersgrense. 23 år også, for den saks skyld. Og ja, noen vil alltid være snurt fordi de ikke er gamle nok til å få komme inn.

Lenke til kommentar

"fordi da slipper jeg de værste tullingene som ikke har lært seg hva de tåler av drikke." å du mena det eg skreiv var latterlig??

dei fleste begynne å drikke når dei e 13, 14 sann e de berre! de e ganske mange år mellom 14 å 18 dei har på å drikke, så trur dei fleste lære seg å kjenne å vite korleis alkaholen virka på dei! du kan finne mange idiota på 40 år som ikkje oppføre seg i fylla, om du reise litt rundt å møte på forskjellige folk så finne du tullinga over alt, de har faen ingenting me at en e 18 år å gjære, e du dum då?? eg e 18, å eg har aldri fått klage i fylla!

Lenke til kommentar

Et utested i en middels stor by jeg tidligere bodde i har 18 års aldersgrense. De hadde også hærverk for rundt 10 000,- i måneden. De regnet med at en god del av dette herværket kom av drittunger på 18-20 år.

Har ingen problem med å forstå steder som velger å ha 20 års aldersgrense. 23 år også, for den saks skyld. Og ja, noen vil alltid være snurt fordi de ikke er gamle nok til å få komme inn.

Derfor har dei pubba for dei som e 25 + kjæææære deg!!! herregud, blir vel snart pup for dei som kun e 18 og en for dei som kun e 19 ++ 18 - 25 de e 5 forbanna års forskjell, de har nåke me ka som e i haude på folk, ikkje alderen. De e sikkert å visst !!

Lenke til kommentar

jada det er kjipt med 20års grense når du er 18, men det er digg når du er 20+

18-åringer har en tendens til å tro at de er verdensmenn og superhelter.

hvem som helst med to øyne kan jo legge merke til at det er mer bråk og en dårligere "vibe" på 18-års steder enn på steder med 20+ grense.

joda jeg skal ikke påstå at alle oss over 20 er megavoksne og siviliserte, men det skjer mye i huet på de fleste (spesielt oss som he hannkjønn) mellom den første pilsen på byen på 18-års dagen og den dagen man har runda 20.

i en alder av 20 kan man også regne med at folk har mer penger å rutte med og viljen til å bruke litt når de er på byen, tendensen på steder med 18-års grense er at folk møter opp absolutt møkkings i 12-tia og så kjøpes det en pils eller to for å holde rusen oppe før man stikker på nach etter å ha knabba jakka til noen og så krangla i drosjekøen.

Lenke til kommentar

Jeg kjøper forsåvidt argumentet ifm. arrangementer (konserter o.l.)

Flere av konsertene jeg har vært på har hatt fysiske avgrensede seksjoner med og uten 18-årsgrense pga. ølservering. Dette gjelder da hovedsaklig svært store arrangementer. Det er fint når man har kapasitet til å løse det på slikt inkluderende vis :)

Hva angår uteliv generelt synes jeg det er helt rett at det skal være opp til hvert enkelt utested hvilken aldersgrense de skal føre, så lenge det er i tråd med skjenkeloven. Utestedet Lille i Bergen kjører f.eks. ofte 24-årsgrense på lørdager. Dette har jo åpenbart ikke med skjenkekontroll å gjøre, men er utelukkende for å kunne filtrere klientellet til en viss grad. Selvsagt finnes det også umodne 24-åringer, men en eller to "underutviklede" 24-åringer gjør mye mindre ut av seg på et utested enn en stor, rusbrusdrikkende venninnegjeng på 18 år.

"rusbrusdrikkende venninnegjeng på 18 år."

hør på deg sjøl da, LATTERLIG! Dei fleste "18" åringa drikek sprit (drinka) å øl akkurat som dåkke gammlinga! denna rusbrusa kan du trøkke langt i rattata på deg sjøl. Alkahol e tilgjengelig for alle, å en drikke de en lika vel! de dårligaste nåken kan komme me e fjortissa å rusbrus! "sjå heller på meg , tøff."

Blir rett å slett kvalm!

18-25 burde det være enkelt å greit, etter MIN mening. Så har dei som sakt andre uteplassa der de e aldersgrene 25+ for dei som vil menge seg me litt eldre å kansje ta de litt roligare, så har en pubba rundt om som kansje kan være 20+ MEN diskotek, der folk dansa å de e bra musikk, der de e skjer ting burde være for alle! ka faen vi skal gjær av oss då eller dei som blir 18?

Lenke til kommentar

1) Ro deg ned.

2) Saklige argumenter er fint.

3) Skriv ordentlig, så slipper du å se ut som en idiot, og vi slipper å bruke energi på å forsøke å tyde hva du skriver.

eg e rolig, å om eg ser ut som en idiot bryr eg meg faktisk fint lite om, du derimot burde ikkje engang prøve på å være så frekk ;)

ehm, er ikke noe annet enn rusbrus og øl dere får kjøpt ute på byen uansett.

jo de e de så visst! å dessuten va de ikkje det eg snakka om! ikkje bryr de meg heller :p

Lenke til kommentar

Jeg minner om at innlegg skal skrives på en høflig og saklig måte, og på bokmål, nynorsk eller engelsk. Svensk og dansk tillates, men ikke dialekt. Videre innlegg som inneholder dialekt eller spydigheter vil fjernes uten forvarsel.

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jada det er kjipt med 20års grense når du er 18, men det er digg når du er 20+

18-åringer har en tendens til å tro at de er verdensmenn og superhelter.

hvem som helst med to øyne kan jo legge merke til at det er mer bråk og en dårligere "vibe" på 18-års steder enn på steder med 20+ grense.

joda jeg skal ikke påstå at alle oss over 20 er megavoksne og siviliserte, men det skjer mye i huet på de fleste (spesielt oss som he hannkjønn) mellom den første pilsen på byen på 18-års dagen og den dagen man har runda 20.

i en alder av 20 kan man også regne med at folk har mer penger å rutte med og viljen til å bruke litt når de er på byen, tendensen på steder med 18-års grense er at folk møter opp absolutt møkkings i 12-tia og så kjøpes det en pils eller to for å holde rusen oppe før man stikker på nach etter å ha knabba jakka til noen og så krangla i drosjekøen.

Alt de sisste du skreiv va no berre heilt feil av deg! de stemme ganske bra, men de kunne ha høres ut som en godt "voksen" mann for meg ... eg og sjønna de at 18 e ungt, men oppførslen når en person har fått i seg alkahol har ikkje nåke me alderen å gjer, uansett. Å de kan ingen sei nåke imot!

de e faktisk ganske likt, gutta i den alderen skal tøffe seg å bråke litt, men sann e de me voksne mannfolk og! en skal ikkje skyve vekk dei yngste bare for å rydde opp i gatene, ka hadde dei voksne sakt til de om de sjedde dei? om folk ikkje oppføre seg så e de vakte der for å hive dei på ræva ut!

Lenke til kommentar

Joda de fleste er idioter på fylla, men jeg ser selv fra erfaring at det er mye tull på en del i 18-års alderen og det at de på 20+ ofte har bedre kjøpekraft og har fått rast ifra seg litt sammenligna med de på 18 er nok et faktum.

vi på 20+ synes at dere på 18 er så små og barnslige vet du ;) så vi gidder ikke å gå dit dere er, mens dere gjerne vil til de litt bedre stedene med 20 års grense.

har det vært like bra butikk i 18-åringer som 20-åringer har det nok vært flere steder med 18-års grense, de som eier utestedene ser på regnskapet ikke hvor mange som danser og har det gøy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...