Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blør!

The Redmen

Anbefalte innlegg

Hei.

I morges så nøys jeg, og etterpå så begynte jeg å blå noe helt sykt mye fra nesa... Etterhvert kom det også noe blod i munnen. Når det til slutt gikk over dro jeg på skolen, der skjedde det samme, begynte plutselig å blø....

Nå, så har jeg kjent at det har rent blod ned til munnen i 1-2 timer, sykt kvalmt å holde på å svelge det hele tiden, for jeg får ikke spytta det ut for det er helt bak i ganen! Jeg begynner å bli nervøs, for jeg er en person som ikke blør i hele tatt i nesen.. Jeg tåler alt av slag osv i nesen. Første gang jeg blødde nese blod var for noen måneder siden, da også skjedde det helt plutselig..

Håper virkelig noen kan hjelpe for verken jeg eller pappa skjønner noe, pappa sier det kommer til å gå over men jeg er litt nervøs, det er litt skremmende...

Mvh LFCboy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen her på forumet kan gi deg et skikkelig svar, uten å kjenne historien din, og undersøke deg blir det i beste fall en kvalifisert gjenning.

og så kommer problemet med å skille de kvalifiserte fra de ukvalifiserte gjettningene.

KOM DEG TIL LEGEN!

Lenke til kommentar

siden du svelger det går det jysla bra, værre om du mista blodet. :innocent:

For å være litt mer behjelpelig:

Jeg blør fra tid til annen selv, uten å nyse engang.

Det kommer av at blodåren i nesen min noenganger samler opp blod, og "sprekker".

Ingen smerte eller noe, det bare begynner å renne.

Jeg fikset det ved å gå til en nesespesialist som "brant" blodårene mine bort.

Det svei litt og tårene trillet, mest fordi han stakk noen greier inn i nesa som traff tårekanalene.

Det må jeg gjøre hvert 2 år om jeg skal være helt sikker på å ikke ha problemet, men når sant skal sies ble det _mye_ bedre bare etter den første gangen.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Hvis det er samme situasjon hos meg må det ha skjedd nå nylig i hvertfall, for som sagt har jeg så å si aldri blødd en dritt neseblod før... ;p

Det skjedde "plutselig" med meg også, men jeg skal ikke si det er det samme hos deg.

Dog høres det veldig sannsynlig ut at dersom den er "sprekkeferdig" så kan et nys slå hull på den.

Det er i allefall ikke farlig (dersom du har det samme), men det blir selvsagt irriterende dersom det skjer for ofte.

Hos meg skjedde det 1 gang pr måned på det værste. Nå skjer det kanskje 1 gang årlig.(Jeg gidder ikke gå å brenne blodåra lenger)

edit: Kan også nevne at jeg fikk det omtrent samtidig som jeg utviklet pollen allergi.

Men jeg fikk aldri confirmed at det var grunnen.

Det gir dog mening at irriterte slimhinner ledet til problemet.

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Tviler på at det er noe med stress eller høyt blodtrykk. Men, jeg sover nesten alltid med vinduet oppe, og nå er det sykt kaldt så har ikke hatt det oppe i noen netter, så kan ha noe med luften ja.. For meg er det jeg blør mye, fikk helt sjokk. Men så har jeg nesten aldri blødd før så vet ikke hva som er mye.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...