Gå til innhold

Passing av pc deler.

Anbefalte innlegg

Hei hei forum igjen, trenger hjelp igjen vist.

Alt eg lurer på nå att dette passer sammen? eg veit det passer sammen men er bere paranoid att ikkje noko skal passa vettu:P

Intel Core i7 2600K - 3,4 GHz - Cache L3 8 MB - Socket LGA 1155 med h80 vann kjøler.

MSI P67A-GD55 (B3) socket 1155

Corsair PC-minnebrikker XMS3 2 x 4 GB DDR3 1333 - PC3 - 10666 CL9

Har huska grafikk kort men veit det passer 100%.

Seagate Harddisk Barracuda Green Corsair

Strømforsyning PC Enthusiast Series 750 watt

Corsair PC-kabinett - Carbide Series 400R

Sååå har dette passet:)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket grafikkkort er det snakk om ? du kan også droppe 2600k hvis du ikke driver med videoredigering. En ssd er kanskje heller ikke dumt? hadde også valgt Z68 brikkesett :)

Asus geforce gtx 580. orker ikkje ssd :) ska overclocke så ska 2600 eller 2600k;)?

Endret av valulla
Lenke til kommentar

Ang skjermkort, kjøp heller HD 7970 litt dyrere men bedre. SSD anbefales! koster ca 1k og alt blir litt raskere. Prosessor er I5 2500k omtrent det samme hvis du ikke driver med heavy videoredigering.

Njaa, får nå sjå på ssd:)

Lenke til kommentar

HD7950 kommer snart. Kommer til å koste under 4000kr. Du _BØR_ investere i ssd, og absolutt gå for i5-2500k om du skal spille. Alle K-prosessorer har ulåst multiplikator og er beregnet på overklokking.

Eg har ein gtx 580 heima, så eg trenge ikkje kjøpe grafikk kort. Men passer alt sammen så eg skreiv:)?

Lenke til kommentar

2600K hvis du skal overclocke:)

men hvis du skal ha en SPILLmaskin bør du gå for 2500K da den er 0,01 % dårligere men 500(?) kroner billigere :)

ca. 800 kroner billigere hvis ingen av dem er på tilbud

og for å si det på den måten så overklokker i5 2500K minst like bra som en i7 2600k, grunnen til at jeg sier minst er at i7en kan bli blokka av HTen, men den kan jo skrus av, men da er den teknisk sett en 2500K

eneste grunnen til at i7 vises som bedre i gaming er at stock frekvensen er 3.4GHz i forhold til i5en sin 3.3GHz

man kan ikke teste overklokking opp mot hverandre, ingen CPU er identisk til en annen, alle overklokker forskjellig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...