Gå til innhold

stillbildeshow

Anbefalte innlegg

Hvilke programmer er anvendelig for å lage kvalitetsshow av stillbilder, med full kontroll over overganger, tekst, musikk og annen lydeffekt? Programmet må kunne brenne til VCD el. SVCD/DVD

Ulead 7 gir for lav kvalitet på ferdig video. Pinnacle studio 8 kjøpt i sommer, er en frustrende affære, fungerer ikke. Henger etter noen få sek. ved rendring - kommer ingen vei her. Må det bli Adobe Premiere 6.5?

Utprøving av div. dedikterte slideshowprogrammer gir for dårlig kontroll over tidslinje mm..

Kjører W. 2000 P, masse minne( 1G), AMD 1,8 mm.

degas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp!

Testet alt du lister opp. Av disse fungerer Ulead DVD pictureshow2 best, men gir et puslet inntrykk på TV etter som oppløsningen havner nesten ned på 300 om man bruker overganger og musikk. Ikke tilfredstillende når man kjører digitale bilder fra D100 el.l. De andre holder heller ikke, og har mange feil. Har nylig kommet over et som heter PhononTV, som lover bra. Men skulle gjerne ha hatt en tidslinje der man ser hva som skjer!

degas

Lenke til kommentar

TV har så dårlig oppløsning så jeg skjønner ikke at det skal være noe problem.

Bruker selv 800X640 på bildene. Er det noe poeng å bruke større bilder på TV?

Noen som har testet bildene på PC? Hvordan er det å putte større bilder på da?

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Ulead har et greit program. Og det er riktig at TV har en oppløsning som vanskeliggjør et godt resultat ved presentasjon av stillbilder. Som jo er rendret til en videofilm av varierende grad av oppløsning, for det er jo det som er kjernen i disse programmene. Man lager altså en ikke-kvalitetsvideo av gode stillbilder......

Jeg har nå prøvd ut PhononTV, som er i stand til å kombinere stillbilder i høy oppløsning, med overganger i noe lavere - som ikke merkes så godt. Muligeter for tekst og pålegg av musikk og lydeffekter med rimelig god kontroll. Resultatet i SVCD var imponerende sammenlignet med Ulead pictureshow2. Faktisk så bra at jeg har kjøpt programmet. Prismessig rundt $50.

En kommentar til BA1 ang. Vegas 4, så er det priset til nærmere $500!! Og et sted går grensen........

Ingen som har erfaringer med Adobe Premiere i forhold til stillbildeshow?

degas

Lenke til kommentar

ja... Vegas kan vere litt dyrt.. men det er jo også eit proft (ganske proft i alle fall) program som kan brukast til mykje meir enn stillbilder. Trur også ein kan laste ned ein prøveversjon/demo. Og Vegas er jo billigare enn Premiere... Så viss ein vil fortsette med meir avansert videoredigering etter kvart så er Vegas å anbefale...

Lenke til kommentar

Her skal du se:

http://www.izotope.com

Fin supportservice også. Hadde noen spørsmål forleden angående overganger og preview, og tilbakemeldingen kom etter noen få timer med tips for å komme videre. Men det viktigste er den bildekvaliten som fremkommer på TVskjermen! Veldig bra, og - du trenger ingen DVD-brenner heller. Bruk vanlig CD brenner. Kan det bli bedre?

Demoen du kan laste ned og prøve, legger firmaets logo over nedre del av bildeshowet, men du får i alle fall se hvordan det blir. Veldig god rendring og stødig brenning. Dog, ikke brenn med høyere hastighet enn 4X, ellers kan DVD-spilleren krangle på VCD el. SVCD formatet.

degas

Lenke til kommentar

Takker.

Ser at programmet heter PhotonTV. Men nå har vi fått linken så da er alt greit. Får ta en titt på dette.

Nå har jeg tatt en titt på denne demoversjonen. Får man noe bilde på førstesidene hvor man velger eks nr2 som man har kalt ferie.

I Ulead får man tekst på bildet der?

Andre som har testet begge disse programmene? Hva mener dere?

Lenke til kommentar

Hei!

Vet ikke helt hva du mener med førstebilde. Men du kan legge tekst på hvilket som helst av bildene dine, og fritt velge hvilket som skal være innledningen. Det finnes en slags tidslinje der du fritt kan flytte om på bildene. Vær obs på at programmet er oppsatt standard med avhaket tekst på samtlige, så det må fjerne om du vil ha kontroll. Det samme gjelder overganger. Bedre muligheter er å lage tekstingen f.eks på innledningsbildet i Photoshop. Det kan være lurt også å starte showet med en svart rute, med en eller annen overgang, før selv startbildet kommer. Likeledes på slutten,eller andre steder du ønsker et innslag av tekst. Programmet skal støtte PSD, kanskje også med transperent bakgrunn,men har ikke fått sjekket det ennå. Bilder du bearbeider i Photoshop, kan du lagre som JPEG for innsetting i prosjektet. Blir mindre jobbing for maskinen....Jeg redigerer bildene ferdig i Photoshop i den oppløsningen kameraet leverer. Holder du deg til 300, så slipper du pixelkanter på tekstingen. Øvrige bilder kan være i 72. Deretter har jeg laget meg en kopimappe som bildene kopieres over i, som så taes ned i oppløsning 1024x728. Fra den mappen henter jeg de aktuelle bildene til showet.

Ulead har også tekstmuligheter på samme måte. Men, resultatet totalt sett på TV, er merkbart dårligere enn det PhononTV leverer! En annen sak er at dette programmet kan levere lysbildeshowet uten meny, slik at det starter når du legger platen i DVD-spilleren. Kjekt, om den da støtter VCD el. SVCD.

degas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...