Kreegah Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Hallo i uken! Har en gammel og god formmail fra tectite.com som fungerer fint på en tidligere arbeidsgivers hjemmeside. Vi har nå gjort noen bittesmå endringer, som at all input (brukerdefinerte variabler i skjemaet) blir sendt i en html basert e-post til arbeidsgiveren. Nå gjenstår kun ett STORT problem, og det er at alle variabler som blir tastet inn, ikke forblir (eller blir konvertert til UTF-8) Slik at f.eks: Navn: Åsne Sæierstøl blir seende slik ut i e-posten: æsne SøierstÃ¥l Dette går bare ikke, Hva i all verden kan jeg gjøre for å tvinge UTF-8 i input feltene? Nettsiden som inneholder selve skjemaet har selvfølgelig: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> Formmail skjemaet har tvunget: <form method="post" action=/formmail.php" name="Request" accept-charset="UTF-8" enctype="multipart/form-data"> Men jeg aner ikke hvordan jeg tvinger Formmail.php til å gi variablene i utf-8 (EDIT: Hvis det er UTF-8 jeg skal ha da... O_o) Noen som har en smule mer viten enn meg? Endret 26. januar 2012 av lukky Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Du kan jo prøve med utf8_decode() å se om det blir værre eller bedre. -------------- Men trenger du egentlig utf8? <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> Greier fint æ, ø og å. Formen din trenger ikke charset (du en hadde feil i action og) <form method="post" action="/formmail.php"> Sjekk også at filen ikke er lagret i utf8. Lenke til kommentar
Kreegah Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) OBS: feilen fikset, viste seg at formmail hadde en mail_option variable som tillot å tvinge charset direkte i form.! Endret 26. januar 2012 av lukky Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå