^aM^ Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Hei, jeg har nå funnet ut at det kan være på tide å bytte ut min Dell xps m1330 (kjøpt i 2008). Jeg har da bestemt meg for at jeg ønsker en maskin med større skjerm, 15" er å foretrekke. Problemet mitt er at denne maskinen har satt listen meget høyt på hva jeg forventer av neste maskin, det er kanskje ikke verdens kraftigste maskin, men den har vært en ren fornøyelse å bruke. Det jeg er ute etter er en som kan brukes hver dag i minst 4 år og som har et fantastisk tastatur, som er stillegående, grei vekt (under 3kg, helst mindre), intel i7, batteritid bør være nærme 7 timer ved bruk av word og lett nettbruk (ser som regel på aviser eller leser pdf). Ellers gjelder vel det "vanlige" god skjerm (bra innsynsvinkel) og touchpad. Maskinen blir ikke brukt til noe særlig med spilling, men vil gjerne ha en maskin som kan håndtere krevende oppgaver utenom dette, da det ikke alltid er like lett å forutse hvilke behov som kan dukke opp. Har selv vurdert endel maskiner, og akkurat nå virke mbp 15" med skjerm oppgradering som et greit kjøp, men den er på grensen til hva jeg er villig til å betale (14862) så dette får være øvre prisgrense. Håper dere har noe tips/erfaringer som kan være med på å hjelpe meg med å velge rett maskin Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Kanskje? ASUS ZENBOOK UX31E 13,3" HD+Core i7-2677M, 4GB RAM, 128GB SSD, kamera, Bluetooth, W7 Home Ikke så langt unna mac air, bare et bedre kjøp, så resten er nok operativsystemet det kommer ann på. Jeg tror jeg venter på Ivy Bridge prosessoren, men ellers et helt greit kjøp. Endret 26. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
^aM^ Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Kanskje? ASUS ZENBOOK UX31E 13,3" HD+Core i7-2677M, 4GB RAM, 128GB SSD, kamera, Bluetooth, W7 Home Ikke så langt unna mac air, bare et bedre kjøp, så resten er nok operativsystemet det kommer ann på. Jeg tror jeg venter på Ivy Bridge prosessoren, men ellers et helt greit kjøp. Takk takk, absolutt en pen maskin, men har egentlig bestemt meg for en 15" Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 hvis du ikke har bestemt deg enda så er jo Dell XPS 15 kanskje noe med følgende oppgraderinger: prosessor: i7 2670QM - 2.2GHz Minne: 8192MB - 1333MHz Skjerm: FHD B+RGLED TL - 1920x1080 Batteri: 9 celler (90 Wh) total pris blir da 10110kr uten frakt eneste "problemet" er at den veier 2.8 kilo Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Ja, XPS 15 virker som det beste alternativet. Det er faktisk ganske utfordrende å finne laptoper med ordentlig god batteritid, og XPS 15 har den "unike" oppgraderingsmuligheten på batteriet som gjør den attraktivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå