Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gamingpc

Anbefalte innlegg

Etter at min trofaste pc har blitt ufattelig treg og utdatert, så tenkte jeg det var på tide å kjøpe en ny. Denne gangen har jeg tenkt på en stasjonær. Jeg lurer på om noen har noen gode tips til en god gamingpc?

Har sjekket litt på komplett.no sine "ferdige" maskiner, men er litt usikker på hvem av de som virkelig kan kjøre alt av dagens spill på max, og som ikke blir utdatert med det første. Selv spiller jeg ikke stort annet enn WoW og SwToR, og vet at disse ikke trenger noen særlig hardcore pc for å kunne kjøres på max. Men uansett så syntes jeg det er lurt å ha en pc som kan kjøre det meste når man først skal kjøpe seg en ny :new_woot: Kunne også trengt noen tips til hva slags skjerm man burde ha. Budsjettet ligger på alt fra 10 til 20k. Er takknemlig for all hjelp jeg kan få :roll:

Mvh

Endret av Noobsy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ville anbefalt deg å kjøpe selv, mye bedre utvalg av komponenter samt at du får bedre kjennskap med PCen din, det er ikke heller vanskelig ;)

ett forslag til oppsett:

Hovedkort: Asus P8Z68-V/Gen3

Prosessorkjøler: Coolermaster Hyper 212 Evo

Minne: Corsair Vengeance LP 8GB (2x4GB)

Strømforsyning: Corsair HX 750

Kabinett: Fractal Design Define R3

Prosessor: Intel Core i5 2500K

Operativsystem: Windows 7 HP 64 Bit OEM

SSD: Samsung 830 64GB

Optisk Drev: Samsung DVD-RW

Grafikkort: Sapphire HD 7970

Harddisk: Seagate Barracuda 1TB

pris på dette oppsettet er ca. 13000kr

eventuelle oppgraderinger:

Harddisk kan oppgraderes til 2TB for 160kr - Seagate Barracuda 2TB

SSD kan oppgraderes til 128GB for 600kr - Samsung 830 128GB (dette kan anbefales hvis du skal ha litt spill og programmer på den)

Prosessorkjøler kan sløyfes, eneste grunnen til at den er der er på grunn av at den lager mindre lyd enn stock kjøleren

Prosessorkjøler kan også oppgraderes hvis du er ute etter overklokking, koster 650kr - Noctua NH-D14

Kabinett burde du velge selv, ett forslag til kabinett er det kommende Corsair 550D til 560kr ekstra, eller ett annet du synes passer deg selv godt, det er jo din PC ;)

Lenke til kommentar

Ja det vil den. Bytt ut SSD-harddisken til denne istedet, eller en annen 120gb eller større SSD. Da kan du bruke den til å ha spill på i tillegg til OS(Steam f.eks. er genialt å ha på SSD).

Kjøp gjerne en enda større SSD, og glem den 1TB-harddisken i oppsettet til olestokk, så kan du heller bruke harddisken(e) du har nå til å lagre medier på:) Harddiskprisene er voldsomme for tiden uansett.

Hvis budsjettet kan gå til 20k, har du jo mange skjermer å velge mellom. Prøv å les deg opp på hva som passer din smak =)

Lenke til kommentar

Ja det vil den. Bytt ut SSD-harddisken til denne istedet, eller en annen 120gb eller større SSD. Da kan du bruke den til å ha spill på i tillegg til OS(Steam f.eks. er genialt å ha på SSD).

hvis du ser så står det der allerede, i "eventuelle oppgraderinger" delen ;)

skjønner ikke helt hvordan du kan anbefale en OCZ agility framfor en samsung 830...

Lenke til kommentar

Jeg anbefalte den bare etter mine egne erfaringer =) Hadde han handlet fra komplett ville jeg anbefalt Crucial m4, som jeg også har erfaring med ^^ Etter god firmware fra OCZ er problemene med BSOD og random freeze også fjernet :)

Jeg anbefalte den bare etter mine egne erfaringer =) Hadde han handlet fra komplett ville jeg anbefalt Crucial m4, som jeg også har erfaring med ^^ Etter god firmware fra OCZ er problemene med BSOD og random freeze også fjernet :)

Lenke til kommentar

samsung 830 er omtrent like stabil som crucial m4

grunnen til at jeg valgt dustin er at det er en billigere og på noen måter bedre enn komplett, men komplett har utvalget da :/

selv om det er en ny firmware betyr ikke at den er på langt nær like stabil som intel sine, crucial sine og samsung sine

sandforce SSDer er jo også forferdelige i på ikke komprimerbar data i forhold til andre SSDer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...