Gå til innhold

Jobb/Gaming pc. 20-22k.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med andre oppsettet. Det ser bra ut!

Har du bruk for 6tb da?

Viktigste er er å ha en SSD til å lagre spill og programmer på.

Evt spare skjermpengene til et andre skjermkort hvis 1 ikke er tilstrekkelig. Noe jeg neppe tror du kommer til å føle :p

Lenke til kommentar

Har du bruk for 6tb da?

Evt spare skjermpengene til et andre skjermkort hvis 1 ikke er tilstrekkelig. Noe jeg neppe tror du kommer til å føle :p

ett stk HD 7970 er ikke tilstrekkelig for 2560x1440 når man spiller BF3, det krever ca. 70% mer kraft enn 1920x1080...

Lenke til kommentar

Har du bruk for 6tb da?

ett stk HD 7970 er ikke tilstrekkelig for 2560x1440 når man spiller BF3, det krever ca. 70% mer kraft enn 1920x1080...

På den oppløsningen er et for lite ja. Men han sa fps over oppløsning så da regnet jeg med at han satt den ned til 1980x1200 under gaming.

Lenke til kommentar

For å ta utgangspunkt i linken som ble gitt til tomshardware, 3930 gir 5,4% bedre ytelse på after effekts mens 3ds Max2012 viser 25,4% oppgang mot core i7-2600. Med en prisforskjell på 110% fra core i7 2600 til i7-3930 tror jeg sikkert at jeg ville gått for i7-2600 :)

Det blir helt feil å se på ytelse vs pris i kun prosent.

Man må også se på den tiden man faktisk sparer på å ha en bedre prosessor. Dvs hvor mye det utgjør på et år, og hvis det er en del, så har man spart in prisforskjellen.

Lenke til kommentar

Man må også se på den tiden man faktisk sparer på å ha en bedre prosessor. Dvs hvor mye det utgjør på et år, og hvis det er en del, så har man spart in prisforskjellen.

For profesjonell bruk er jeg helt enig i det, i dette tilfellet tipper jeg det er en som kommer til å spille minst like mye som han skal redigere video. Altså prioriterer jeg det bruksområdet i denne anbefalingen. Selv med anbefalt prosessor vil TS kunne sette på videoredigering og samtidig spille spill såvidt jeg har lest meg til :)

Lenke til kommentar

For profesjonell bruk er jeg helt enig i det, i dette tilfellet tipper jeg det er en som kommer til å spille minst like mye som han skal redigere video. Altså prioriterer jeg det bruksområdet i denne anbefalingen. Selv med anbefalt prosessor vil TS kunne sette på videoredigering og samtidig spille spill såvidt jeg har lest meg til :)

Ja, det er profesjonell bruk jeg tenkte på siden han nevner "jobb" i trådtittelen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...