Gå til innhold

Ny bærbar til 10-15000. Klarer ikke å bestemme meg.


Vantage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan bare uttale meg førstehånds om Dell 500m, men kan fortelle at dette er en kanonmaskin! Pen, rask, god skjerm (SXGA+) og utrolig stille.

 

Ellers ser de jo forholdsvis like ut de andre, bortsett fra C1110 som har 15'' skjerm. Ville nok allikevel ha valgt SXGA+ skjerm hvis du har sånn noenlunde OK syn. Mye bedre "plass" på desktopen... :)

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en whitebox cl50:

 

specs:

Centrino Mobile 1.5GHz

60GB Harddisk(4200RPM)

512MB DDR RAM

15.1"SXGA (1400*1050)

ATI Radeon 9000 - 64MB

Combo DVD/CDRW

Trådløst nettverk A+B

Internt 10/100 Nettverkskort

Internt 56k modem

3X USB - FIrewire - IRDa - SVHS

Bæreveske

 

Pris: 14873,- ink. mva. eks. frakt

 

ca 14995,- ink. frakt.

 

dette er dog uten os, men det har du vel.

 

som du ser av specs er dettte en meget god pc til fornuftig pris.

 

hvor ellers får du radeon 9000, 1,5GHz Centrino, 512 MB DDR ram, innebygd trådløst nettverkskort, 60GB HDD og bæreveske til u 15000,-?

 

Edit: Glemte link til produsent: http://www.whitebox.no, direkte til pcen

Lenke til kommentar
Eller noen andre forslag?

 

Hva med denne:

 

Gå inn på http://www.ibmshop.no/shop/ts_pc_mobile_topseller.html og søk på siden etter modellbetegnelsen TR43DNO

 

IBM-maskiner er det beste etter min mening. Skikkelig kvalitet og testet teknologi. Det er derfor de alltid er litt sent ute med nyheter på de litt rimeligere maskinene sine

 

Koster ca. 14200 med moms og frakt. Har veldig lyst på den selv, men lommeboka sier stopp :-(

Lenke til kommentar

Jeg har selv den Toshiba Tecra S1-maskinen du har link til, og er veldig fornøyd. Den er ikke ekstremt slank og lett, men den er solid og forseggjort.

 

Jeg bestilte 256 mb ekstra ram, da jeg mener 512 mb er et minimum hvis man vil gjøre noe annet enn å skrive i Word og spille kabal.

 

Det eneste som "mangler" er en cd-brenner. Ikke at jeg har savnet det, men for noen er den kanskje et must.

 

Dessuten er det tre års garanti. Hos noen, feks. Dell, må man betale i dyre dommer for å få dette.

Lenke til kommentar

Takk for alle innlegg. Tror jeg kommer til å velge Dell Latitude D500, da denne ender opp på kr 10.456(ink. mva & frakt) for 1.3Ghz, 256RAM, 30GB og DVD. Kommer da til å kjøpe 256MB ekstra RAM fra komplett eller no. Ender på ca 11.000, noe som er flere tusenlapper billigere enn alternativene.

 

..med mindre noen har noe veldig negativt å si om D500..? :wink:

Lenke til kommentar
Takk for alle innlegg. Tror jeg kommer til å velge Dell Latitude D500, da denne ender opp på kr 10.456(ink. mva & frakt) for 1.3Ghz, 256RAM, 30GB og DVD. Kommer da til å kjøpe 256MB ekstra RAM fra komplett eller no. Ender på ca 11.000, noe som er flere tusenlapper billigere enn alternativene.

 

..med mindre noen har noe veldig negativt å si om D500..? :wink:

 

du vil slite me spill er ikke noe eget grafikk kort i... prøv å finne et me raedon9000 skjermkort.. er et veldig bra grafikk kort til pc

Lenke til kommentar
Takk for alle innlegg. Tror jeg kommer til å velge Dell Latitude D500, da denne ender opp på kr 10.456(ink. mva & frakt) for 1.3Ghz, 256RAM, 30GB og DVD. Kommer da til å kjøpe 256MB ekstra RAM fra komplett eller no. Ender på ca 11.000, noe som er flere tusenlapper billigere enn alternativene.

 

..med mindre noen har noe veldig negativt å si om D500..? :wink:

 

 

Hvis du ikke er så opptatt av å ha Centrino-klistremerket på maskinen, bør du gå for Dell TrueMobile™ 1400 Wireless 802.11 a/b/g MiniPCI card istedenfor Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI-kort - för Intel Centrino Mobile Technology. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...