uppp Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 har gjort en såpass dum ting, at jeg kjørte bil i min sperreperioden min,og ble tatt for det. jeg vet selv hvor utrolig dumt det er, så trenger ikke hjelp til å påpeke det. det jeg trenger hjelp til, er om noen kjennerm, vet om, eller har vært i samme situasjon selv,og vet litt om straffen for dette. tenker ikke så mye på boten, den betaler man bare. det jeg er urolig for er hvor lang sperrefristen blir nå. har fått høre av noen at den ikke blir mer enn 6mnd ekstra, fra noen som sier di har hatt samme situasjon. mens andre sier det blir 2 år med en gang. noen som kan bekrefte noe? er veldig takknemlig for svar, på forhånd takk. Lenke til kommentar
reor Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det kommer vel an på alvorsgraden i sperring du brøt og om du har hatt kjøresperringer tidligere.Ta kontakt med politiet for å få eksakt svar eller vent på brevet. Lenke til kommentar
uppp Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 ble tatt for å kjøre fort. i sperretiden ble jeg stoppet helt tilfeldig, uten å ha gjort noe ellers galt.. takk for svar Lenke til kommentar
reor Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Når du ble stoppet i sperretiden hadde du jo gjort noe galt i og med at du kjørte før du ble stoppet. Virker ikke som du viser moen respekt for loven på dette felt og politiet vil ta det i betraktning ved straffeutmålingen. En annen sak er at jeg må anta at du er full i penger så du får gjort opp for deg ved en eventuell trafikkulykke. Uten gyldig førerkort fungerer en bilforsikring dårlig Men dette er som sagt noe helt annet som du likevell bør tenke over.----- Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Du kan riskiere å få lagt til 2 år på sperrefriten din, noe min nabo fekk for lignende episode. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Når du ble stoppet i sperretiden hadde du jo gjort noe galt i og med at du kjørte før du ble stoppet. Virker ikke som du viser moen respekt for loven på dette felt og politiet vil ta det i betraktning ved straffeutmålingen. Pah, eneste "argumentet" Politiet har for at folk ikke skal kjøre etter å ha mistet sertifikatet er ugyldig forsikring. Det er nå hvertfall ene og alene den eneste grunnen til at jeg ikke kjørte bil mens jeg var uten sertifikat. At folk tør å kjøre bil uten sertifikat er meg en gåte, man risikerer økonomisk ruin hvert eneste sekund. Det vanlige er vel 6mndr. ekstra, men det er litt individuelt. Endret 28. januar 2012 av trollhatt Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 To jeg kjenner fikk såkalt "livstid" - altså 5 år. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 To jeg kjenner fikk såkalt "livstid" - altså 5 år. Da har dem forbrudt seg mer en 3 ganger. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Det er veldig sannsynlig ja .. Ruset var han ene også .. Vet ikke hvorvidt det spiller inn. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Kompis av meg i samme situasjon fikk 2 år utsettelse + fotlenke for å ha fyllekjørt i prøvetiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå