Gå til innhold

Vil du jobbe med å teste spill?

Gjest Slettet+32asd4f

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Jeg vet ikke hvor populært det er å hive ut en jobbannonse her, men siden dette er den perfekte målgruppen, så tenkte jeg jeg kunne tilby muligheten til noen få heldige å få jobbe med å spille spill.

Jeg jobber for tiden i Canada, for et QA-selskap (quality assurance). Det vi gjør her, er å teste og kvalitetsikre alle mulige typer spill og applikasjoner. Enzyme har bygget seg opp til å bli et svært velrespektert selskap blant noen av de største spillprodusentene i verden. Og trenger nå norske språktestere.

Jobben går generelt ut på å teste spill, og passe på at alt er grammatisk korrekt, riktig oversatt og plassert riktig i spillet.

Kvalifikasjoner de er ute etter, er svært gode språkkunnskaper i både norsk og engelsk og gode spilleferdigheter (er du hardcore gamer, med gode språkkunskaper har du en god sjanse).

Om noen kan tenke seg å jobbe med dette, så send en søknad på

http://enzyme.org/index.php?id=24

Sted: Sainte-Adele, Quebec, Canada (like utenfor Montreal).

Vi ordner flyreise frem og tilbake, og leilighet som er betalt første måned.

Lønnen ligger på ca 4000kr annenhver uke. Dette er betalt i forhold til Canadisk standard, og er mer en nok til å leve av, til både husleie, bil og ferier.

Du vil teste alle typer spill, både fra små og store spillselskaper.

Jobbperioden er opprinnelig 6 måneder, med sjanse for forlengelse dersom du gjør en god jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Føffaen, hadde passet meg ypperlig. Arbeidsledig og gamer stort sett hele tiden. Eg flytter gjerne til Canada, no problem!

Men hva skal en skrive på spørsmålet:

*If you're answering a specific job posting, please indicate its reference. Otherwise, indicate the website you found the posting on:
?
Lenke til kommentar

Føffaen, hadde passet meg ypperlig. Arbeidsledig og gamer stort sett hele tiden. Eg flytter gjerne til Canada, no problem!

*If you're answering a specific job posting, please indicate its reference. Otherwise, indicate the website you found the posting on:
?

Da skal du svare hvor du fikk jobbrefereansen fra og sikkert fra hvem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

?

Der skriver du bare at du fant jobbannonsen på gamer.no

Lenke til kommentar
Lønnen ligger på ca 4000kr annenhver uke.

Her må jeg nesten le, hvis vi snakker om 400 kr dagen, er det nesten bedre å gå på trygd.

Ikke det jeg vil anbefale noen å gjøre, men med så lite penger er det heller snakk om å spandert på seg en reise som hovedgrunnen.

Beklager men jeg er ikke intrisert. Ønsker deg lykke til.

Men skulle vært litt greit å vite hva slags spill vi snakker om f.eks crysis 3?

Lenke til kommentar

Slik er det om man er nordmann og ønsker en jobb i utlandet. Man må nesten se lønnen i forhold til hva som er normalt i landet man jobber.

Om du jobber i en bar på Bali, så kan du ikke forvente samme lønn som i Norge. Slik er det tydeligvis også med spilltester i Canada.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f
Lønnen ligger på ca 4000kr annenhver uke.

Her må jeg nesten le, hvis vi snakker om 400 kr dagen, er det nesten bedre å gå på trygd.

Ikke det jeg vil anbefale noen å gjøre, men med så lite penger er det heller snakk om å spandert på seg en reise som hovedgrunnen.

Beklager men jeg er ikke intrisert. Ønsker deg lykke til.

Men skulle vært litt greit å vite hva slags spill vi snakker om f.eks crysis 3?

Du kan ikke sammenligne det med Norge. I Canada så tilsvarer den lønna ca det dobbelte av hva du får i stipend i Norge. Du lever godt på den lønna her borte. Tenkt deg studenttilværelsen, med dobbelt så mye penger. Det er ikke nok til å spare noe særlig, men det er mer enn nok til å leve et veldig festelig liv her borte. I tillegg får du arbeidserfaringen, en fot innenfor spillindustrien uten utdannelse, med store muligheter for å arbeide deg opp i industrien. Jeg vil si at erfaringen og mulighetene du får av denne jobben, er verdt mer enn lønna, og iallefall bedre enn å sitte trygda i Norge.

Hadde vært hyggelig om vi kan holde det konkret til de som er interesserte. Unødvendig å poste dersom du bare poster for å si at du er uinteressert.

Jeg kan ikke si noe om hvilke spill vi jobber med nå. Men tidligere store spill vi har testet er Assasins Creed serien, Splinter Cell, Dead Rising 2 med flere.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Hva eg evt hadde tjent er nesten eg nesten skremmende likegyldig til, da hovedintr min er å få jobbe med spill og å få en fot innenfor spillbransjens dører og få jobbe med det som eg er mest opptatt av.

Det er vel stortsett de med den instillingen som får jobben. Skal du tenke på penger i stedet for utfordringen og erfaringen, så tror jeg du har lite igjen for å komme hit. Så det er bra! Og det er et utmerket springbrett for å jobbe videre i spillbransjen.

Om du har søkt nå, så får du en prøve så snart den er klar. Også er det bare å krysse fingrene for at alt går bra! ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Så fort som mulig. Det tar ca 3 måneder å ordne arbeidstillatelse, så i starten/midten av mai, vil jeg tippe.

Kontrakten er på 6 måneder, med muligheter til forlengelse.

2/3 (norske) som er her nå, som var på 6 mnd-kontrakt, fikk mulighet til å forlenge. Begge takket ja.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

I tillegg får du arbeidserfaringen, en fot innenfor spillindustrien uten utdannelse, med store muligheter for å arbeide deg opp i industrien. Jeg vil si at erfaringen og mulighetene du får av denne jobben, er verdt mer enn lønna, og iallefall bedre enn å sitte trygda i Norge.

Mulig jeg tar helt feil, men ser ikke helt for meg hvordan det å jobbe for ett uavhengig QA firma på noen måte gir noen særlige muligheter for å jobbe seg opp i industrien. Uansett så burde det være ganske kjent allerede at spill-testing er ikke på noen måte ett bra springbrett for spill-utvikling. Hørt altfor mange historier om folk som jobbet som tester en stund (og syntes det var gøy en stund), men som til slutt bare ble utbrent.

Er vel egentlig såpass enkelt at dersom man ikke driver med programmering eller design så skal det ganske mye til for at man havner opp i utvikling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Fikk du noen stakkars folk til dette tilbudet?

Info fra canada er at 8000 nok i måneden er _under_ minste lønn i montreal området.

Bil , Leilighet, ferie? lol.

å

Ja, Enzyme fikk en haug av søkere.

Jeg avsluttet kontrakten min for to uker siden, men vurderer å dra tilbake igjen. Fikk gleden av å møte så mange fine folk, så lønnen var det ingen som brydde seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...