Gå til innhold

Ludo mot konkurs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har Ventelo fått lov til å kutte linjene til Ludo om 6 dager: http://e24.no/naeringsliv/ventelo-har-faatt-lov-til-aa-kutte-ludo-linjene-om-6-5-dager/20155936

 

Løfter, løfter og løfter. Tomme løfter sådan. Hadde Vollvik hatt løsningen så hadde den kommet for lenge siden. Hadde det vært investorer tilstede så hadde de ønsket å løse dette kjapt, ikke trekke dette ut så lenge som mulig og få så mye dårlig mediaomtale.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Siden 2000 er det en haug av tilbydere som har kastet inn håndkledet (er det noen som husker Base eller MySport?), men det har skjedd på en ryddig måte. Hele prosessen har blitt kjørt på kammerset, og når det ikke gikk å drive lenger, fikk kundene beskjed på en ryddig måte, og tilbud om overføring til en ny tilbyder.

 

Untatt hos Ludo. Da ble det fullt mediesirkus som førte til frustrerte og usikre kunder. Man kan diskutere lenge om Ludo er en seriøs tilbyder, men måten prosessen har blitt kjørt på er unik og totat useriøs.

 

Leste for resten at Ingvild Myhre skulle lage et nytt mobilselskap. Har vi hørt noe om det?

 

Edit: typo.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Enig med du.

 

Hadde investorene hatt tillit til Ludo og Vollvik, ville disse millionene vært på bordet kjapt for å unngå kundeflukt og dårlig omtale. Med andre ord har hverken Ludo eller Vollvik tillit fra sine investorer. Urovekkende, men forståelig.

 

Og hadde Vollvik faktisk hatt kundene i fokus så hadde kundene blitt velinformert underveis. Det har de ikke vært. Det meste av informasjon har her kommet via media, og da med store krigsoverskrifter som skremmer mange i forhold til hva som skjer med det viktigste(og ofte eneste) kommunikasjonsmiddelet de har.

 

Ludo har vært ille ute lenge, og det var først når Ventelo kom med en konkursbegjæring at Vollvik sa noe om forholdet. Allerede der var kundene i fare for å miste summetonen. Og gjentatte kommentarer fra Vollvik går ut på "Vi er i ferd med å få til en løsning". Hakk i plata? Løsningen kom jo, men de hadde ikke kapital nok til å gå med på avtalen. Litt av en bløff.

 

Og hvilken ny leverandør er det som skal ta Ludo inn under sine vinger? Det er jo ingen som driver business som ønsker en kunde som krever mye arbeid for å få inn krav, og som de risikerer arbeid med for å rydde opp etter konkurs.

Lenke til kommentar

På Post- og teletilsynet sin nettside nå:

 

 

"PT mener LUDO ikke har varslet kundene om mulig utestenging fra mobilnettet

 

Ludo Mobil (logo)Post- og teletilsynet (PT) har ikke mottatt bekreftelse fra LUDO mobil på at kundene er varslet om at de kan stå uten mobilforbindelse om en uke. Bekreftelsen skulle være tilsynet i hende innen onsdag 22. februar kl. 09.00. PT har gitt Ventelo tillatelse til å stenge ute LUDO fra sitt mobilnett fra 29. februar.

 

 

 

PT fattet mandag 20. februar 2012 vedtak om tillatelse for Ventelo til å innføre bruksbegrensning overfor Ludo, jf. ekomloven § 2-5 syvende ledd. LUDO ble i vedtaket anmodet om å varsle sine kunder om bruksbegrensningen på en hensiktsmessig måte innen 22. februar 2012 kl. 09.00.

 

PT oppga i vedtaket at varslet bør være skriftlig, og at det må inneholde opplysninger om konsekvensene for sluttbruker dersom bruksbegrensningen blir gjennomført. Det skal også inneholde objektiv og korrekt informasjon om sluttbrukers rettigheter til å ta med seg sitt mobilnummer til annen mobiltilbyder (tilbyderportering).

 

PT har ikke mottatt orientering om eller kopi av LUDOs varsel.

 

PT anser at den informasjonen LUDO har lagt ut på sin hjemmeside, ikke er i tråd med de kravene PT har stilt, og gjør med dette oppmerksom på Ventelos rett til å stenge ned leveransene til LUDO fra 29. februar 2012 kl. 09.00".

Lenke til kommentar

Siden 2000 er det en haug av tilbydere som har kastet inn håndkledet (er det noen som husker Base eller MySport?), men det har skjedd på en ryddig måte. Hele prosessen har blitt kjørt på kammerset, og når det ikke gikk å drive lenger, fikk kundene beskjed på en ryddig måte, og tilbud om overføring til en ny tilbyder.

 

Untatt hos Ludo. Da ble det fullt mediesirkus som førte til frustrerte og usikre kunder. Man kan diskutere lenge om Ludo er en seriøs tilbyder, men måten prosessen har blitt kjørt på er unik og totat useriøs.

 

Leste for resten at Ingvild Myhre skulle lage et nytt mobilselskap. Har vi hørt noe om det?

 

Edit: typo.

 

Og så hadde ein Nutel. Den konkursen var vel heller ikkje så ryddig.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Etter litt tenking for meg selv her så kan eg ikke annet enn å konkludere med at Vollvik nå faktisk har solgt kundene sine. Ludo Mobil, som et selskap, risikerer fortsatt å bli slått konkurs. Så sannsynligvis har TeliaSonera kjøpt kundene for en sum som enten alene var stor nok til å dekke kravet til Ventelo, eller noe som er mindre sannsynlig, kun det som Vollvik trengte for å betale Ventelo.

 

Han sier det kanskje ikke direkte, men eg tenker bye bye Ludo Mobil.

Lenke til kommentar

Idar skriver:

 

Endelig kontraktssum fastsettes etter omsetning per kunde, etter at kundene har vært aktive Chess-kunder i en gitt periode.

 

Dvs at han må forsatt vente på å få pengene sine? Kundene som chess får av ludo må være aktiv i en lengre periode så skal chess betale en viss sum for hver kunde? Ser at folk er i harnisk i kommentarfeltet på siden hannes, og flere skifter telefonoperatør. Tviler sterkt på at han vil hanke inn de store summene. Og han skylder ventelo forsatt 20 mill, og trenger 20 mill ekstra for å realisere thailand-drømmen sin..

 

Jeg vurderer å møte opp ved rettsaken neste torsdag, jeg synes dette er interessant. Men er det noen som vet hva som vil skje der, eller er det bare bortkastet tid..

Lenke til kommentar

Det er Chess som har hatt alle kortene her. De har diktert avtalen, bestemt alle betingelser og Idar har måttet akseptere det meste. Allikevel lirer flere nyhetsmedier fra seg overskrifter som "Vollvik klarte det - igjen"(na24.no).

 

Han hadde ikke akkurat noe valg? Og han vant absolutt ikke ei krone, i tillegg til å ha fremstått i veldig dårlig lys i media.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...