Gå til innhold

Ludo mot konkurs?


Anbefalte innlegg

Uansett hvem som har rett eller hvem som er den store stygge ulven, faktum er nå at skittentøysvasken blir tatt i offentlighetens lys, og mange kunder VIL rømme til konkurrenter. De har oppgitt å ha mellom 30-60k kunder tidligere, men det er ikke for negativt å anta at de kommer til å miste minst 10-15k, om ikke mer. Ludo mobil er nå skadeskutt og med tiden vil det være historie.

 

Når det gjelder selve saken så har Vollvik opptrådt noe naivt, mener eg. Han har så langt aldri benektet at han skylder Ventelo penger. Da mener eg det er passe rimelig å anta at gjelden er reell. Og siden den ikke er gjort opp etter at Ventelo kom med en konkursbegjæring, så er det også rimelig å konkludere med at det ikke er penger i Ludo til å betale regningen til Ventelo. For hadde det vært det så hadde de betalt. Fort.

 

Og avtalen med Ventelo regner eg jo med at Ludo har hatt over lenger tid, også detaljene. Med andre ord har Ludo hatt en avtale med en leverandør som har fakturert dem et beløp de ikke har hatt penger til å betale. Det er kjernen i saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Poenget er at det ikke er "heilt utan vidare". Ventelo har et økonomisk krav mot Ludo som ikke er gjort opp, og en dialog med PTT(Post og Teletilsynet). Dette har pågått i månedsvis. Ludo på sin side har en plikt til å varsle sine kunder, så den uskyldige tredjeparten ikke blir rammet.

 

Så slik eg ser det så er det Ludo her som hverken kan gjøre opp for seg eller har oppfylt sine varslingsplikter, og er det egentlige problemet.

 

Det er godt mulig de har gode intensjoner, men hadde de kunnet betale for seg så hadde en konkurs ikke vært en mulighet. Og når det først var en reell, og nær, mulighet så fulgte de heller ikke opp med å varsle sine kunder, som de er pålagt.

 

Med andre ord, eg ville ikke vært kunde der uansett om de klarer seg eller ikke.

Lenke til kommentar

Da var konkursen i Ludo avverget for øyeblikket: http://www.digi.no/888537/reddet-i-tolvte-time

 

Som mobiloperatør er de uansett ikke et trygt valg. Av følgende grunner:

- Kravet Vollvik hadde mot Ventelo forduftet under forhandlingene. Åpenbart pisspreik eller overdramatisert.

- For å unngå konkurs må Ludo(eller aksjonærene) betale 20 mill til Ventelo innen 16 februar. Klarer de det?

- Alle kundene til Ludo får ny nettleverandør i løpet av våren da avtalen med Ventelo avsluttes 1 mai. Noen kan oppleve dårligere dekning, andre bedre. Nye simkort og nytt mobiloppsett.

 

Vollvik har unngått kroken på døra denne uken, men de er på ingen måte ferdig med saken. De har reddet stumpene av kundemassen, men eg tipper restene blir solgt når mediaoppstyret har roet seg litt ned. Ludo som merkenavn er skadet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Melding på Ventelo sin hjemmeside nå:

 

"Ludo Mobil har ikke innfridd betingelsene i henhold til avtalen mellom Ludo Mobil, dets aksjonærer og Ventelo signert 31. januar. Det innebærer at Ventelo fastholder konkursbegjæringene mot Ludo Mobil, Ludo Group, Vollvik Invest og Tantor65. Videre betyr det at Ventelo ikke lenger er forpliktet til å levere mobiltjenester til Ludo.

Avtalen mellom Ludo-systemet og Ventelo forutsatte at det skulle betales NOK 1 million kroner i kompensasjon til Ventelo, i tillegg til fullstendig forskuddsbetaling for fremtidige leveranser. I tillegg ble Ludos aksjonærer gitt anledning til å kjøpe ut Ventelos fordringer på cirka NOK 38 millioner kroner for NOK 20 millioner kroner. Dette var et ubetinget krav for at Ventelo skulle trekke konkursbegjæringene mot Ludo-systemet. Dette kravet er ikke innfridd, og Ventelo opprettholder derfor konkursbegjæringene.

 

Videre betyr dette at Ludo Mobil ikke lenger kan kreve å få mobilleveranser fra Ventelo.

 

Ventelo planlegger dermed for å stenge ned leveransene til Ludo Mobil så snart som mulig. Ventelo sendte torsdag søknad til Post- og teletilsynet om dette, og vil stenge ned så snart tillatelse foreligger.

 

Sluttkundene må påregne at slik nedstengning vil finne sted i løpet av kort tid. Det er Ludo Mobil som har ansvar for å informere sine kunder om stenging. Ventelo anbefaler imidlertid Ludo Mobils sluttkunder snarest å finne seg ny mobilleverandør og anmode om portering til ny leverandør."

Lenke til kommentar

Ludo informerer jo ikke kundene sine om dette, om kundene skulle miste summetonen. Kan de da rette krav mot Ludo? Hvis så er tillfelle vil jo det bare bli vondt verre, og det thailandeventyret han snakker om bør han vel bare glemme. Skjønner ikke hvordan han skal skaffe seg kapital nå. Folk må vel begynne å miste troen.

 

 

Idar Vollvik

Det er igjen skriverier om Ludomobil og Ventelo, dette skal vi løse, mer info kommer senere.

Liker · · Del · for 17 minutter siden ·

 

Rart at han ikke betaler, om han har pengene..

Endret av Catoa
Lenke til kommentar

Han har ikke pengene. Åpenbart :)

 

Mine tanker går først og fremst til Ludo-kundene. De som hadde troen helt til siste ringelyd, ikke ville innse at ringeminuttenes tid var talt og når dekningen nå snart forsvinner for siste gang håper eg de finner fred på den andre siden, hos en annen leverandør.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

- Alle kundene til Ludo får ny nettleverandør i løpet av våren da avtalen med Ventelo avsluttes 1 mai. Noen kan oppleve dårligere dekning, andre bedre. Nye simkort og nytt mobiloppsett.

Lurer på hvilken leverandør (i praksis enten TelenorMobil eller NetCom) som vil gjøre business med Ludo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...