nomore Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Uansett hvem som har rett eller hvem som er den store stygge ulven, faktum er nå at skittentøysvasken blir tatt i offentlighetens lys, og mange kunder VIL rømme til konkurrenter. De har oppgitt å ha mellom 30-60k kunder tidligere, men det er ikke for negativt å anta at de kommer til å miste minst 10-15k, om ikke mer. Ludo mobil er nå skadeskutt og med tiden vil det være historie. Når det gjelder selve saken så har Vollvik opptrådt noe naivt, mener eg. Han har så langt aldri benektet at han skylder Ventelo penger. Da mener eg det er passe rimelig å anta at gjelden er reell. Og siden den ikke er gjort opp etter at Ventelo kom med en konkursbegjæring, så er det også rimelig å konkludere med at det ikke er penger i Ludo til å betale regningen til Ventelo. For hadde det vært det så hadde de betalt. Fort. Og avtalen med Ventelo regner eg jo med at Ludo har hatt over lenger tid, også detaljene. Med andre ord har Ludo hatt en avtale med en leverandør som har fakturert dem et beløp de ikke har hatt penger til å betale. Det er kjernen i saken. 1 Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Eg reagerar på at dei faktisk kan stenga ned nettet for kundane til LUDO sånn heilt utan vidare. Dei straffar jo dermed ein uskuldig tredjepart. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Poenget er at det ikke er "heilt utan vidare". Ventelo har et økonomisk krav mot Ludo som ikke er gjort opp, og en dialog med PTT(Post og Teletilsynet). Dette har pågått i månedsvis. Ludo på sin side har en plikt til å varsle sine kunder, så den uskyldige tredjeparten ikke blir rammet. Så slik eg ser det så er det Ludo her som hverken kan gjøre opp for seg eller har oppfylt sine varslingsplikter, og er det egentlige problemet. Det er godt mulig de har gode intensjoner, men hadde de kunnet betale for seg så hadde en konkurs ikke vært en mulighet. Og når det først var en reell, og nær, mulighet så fulgte de heller ikke opp med å varsle sine kunder, som de er pålagt. Med andre ord, eg ville ikke vært kunde der uansett om de klarer seg eller ikke. Lenke til kommentar
Asbjeurn Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Poenget mitt er at uansett om det er Ludo har sabotert, så er det kundane som vert straffa, og det er etter mitt syn ganske så urimeleg. Det hadde vore mindre dramatisk for kundane om Ventelo berre overtok kundebasen frå ein gitt dato. Då er det berre Ludo som vert straffa. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Det er eg enig i. Men det vil jo være lite konkurransevennlig. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Men ludo skulle varslet kundene om dette for lenge siden. At de ikke gjorde det er grunn nok til å vurdere andre aktører. Prisene demmes er ikke så spesielt utrolige. Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Tenkte jeg skulle prøve å bytte abb-type før månden var omme så man slipper regning på 199 for 3 dager. (eventuelt til porteringsdato Men virker som om man ikke har muligheter til det. At de ikke har gitt beskjed tidligere er god nokk grunn for å flytte for meg Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Da var konkursen i Ludo avverget for øyeblikket: http://www.digi.no/888537/reddet-i-tolvte-time Som mobiloperatør er de uansett ikke et trygt valg. Av følgende grunner: - Kravet Vollvik hadde mot Ventelo forduftet under forhandlingene. Åpenbart pisspreik eller overdramatisert. - For å unngå konkurs må Ludo(eller aksjonærene) betale 20 mill til Ventelo innen 16 februar. Klarer de det? - Alle kundene til Ludo får ny nettleverandør i løpet av våren da avtalen med Ventelo avsluttes 1 mai. Noen kan oppleve dårligere dekning, andre bedre. Nye simkort og nytt mobiloppsett. Vollvik har unngått kroken på døra denne uken, men de er på ingen måte ferdig med saken. De har reddet stumpene av kundemassen, men eg tipper restene blir solgt når mediaoppstyret har roet seg litt ned. Ludo som merkenavn er skadet. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Mr Vollvik hevder nå at kundene strømmer til Ludo. Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Ludo Mobil har ikke betalt som de skulle i følge avtalen de inngikk med Ventelo i slutten av januar: http://www.hegnar.no/okonomi/article679078.ece Mulig løpet er kjørt for Ludo nå? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Tja, de måtte nok svelge noen kameler for å få til den avtalen om å betale 20 mill inn på konto i går. Og misligholder de den avtalen så er nok strikken rimelig slitt hos Ventelo. Lenke til kommentar
Ruben1987 Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 Melding på Ventelo sin hjemmeside nå: "Ludo Mobil har ikke innfridd betingelsene i henhold til avtalen mellom Ludo Mobil, dets aksjonærer og Ventelo signert 31. januar. Det innebærer at Ventelo fastholder konkursbegjæringene mot Ludo Mobil, Ludo Group, Vollvik Invest og Tantor65. Videre betyr det at Ventelo ikke lenger er forpliktet til å levere mobiltjenester til Ludo. Avtalen mellom Ludo-systemet og Ventelo forutsatte at det skulle betales NOK 1 million kroner i kompensasjon til Ventelo, i tillegg til fullstendig forskuddsbetaling for fremtidige leveranser. I tillegg ble Ludos aksjonærer gitt anledning til å kjøpe ut Ventelos fordringer på cirka NOK 38 millioner kroner for NOK 20 millioner kroner. Dette var et ubetinget krav for at Ventelo skulle trekke konkursbegjæringene mot Ludo-systemet. Dette kravet er ikke innfridd, og Ventelo opprettholder derfor konkursbegjæringene. Videre betyr dette at Ludo Mobil ikke lenger kan kreve å få mobilleveranser fra Ventelo. Ventelo planlegger dermed for å stenge ned leveransene til Ludo Mobil så snart som mulig. Ventelo sendte torsdag søknad til Post- og teletilsynet om dette, og vil stenge ned så snart tillatelse foreligger. Sluttkundene må påregne at slik nedstengning vil finne sted i løpet av kort tid. Det er Ludo Mobil som har ansvar for å informere sine kunder om stenging. Ventelo anbefaler imidlertid Ludo Mobils sluttkunder snarest å finne seg ny mobilleverandør og anmode om portering til ny leverandør." Lenke til kommentar
Mysterious Skrevet 17. februar 2012 Del Skrevet 17. februar 2012 (endret) Ludo informerer jo ikke kundene sine om dette, om kundene skulle miste summetonen. Kan de da rette krav mot Ludo? Hvis så er tillfelle vil jo det bare bli vondt verre, og det thailandeventyret han snakker om bør han vel bare glemme. Skjønner ikke hvordan han skal skaffe seg kapital nå. Folk må vel begynne å miste troen. Idar Vollvik Det er igjen skriverier om Ludomobil og Ventelo, dette skal vi løse, mer info kommer senere. Liker · · Del · for 17 minutter siden · Rart at han ikke betaler, om han har pengene.. Endret 17. februar 2012 av Catoa Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Han har ikke pengene. Åpenbart Mine tanker går først og fremst til Ludo-kundene. De som hadde troen helt til siste ringelyd, ikke ville innse at ringeminuttenes tid var talt og når dekningen nå snart forsvinner for siste gang håper eg de finner fred på den andre siden, hos en annen leverandør. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Vollvik er en bajas som tror han er verdens beste gründer. Gjør meg litt godt å se han gå rett på trynet. Lenke til kommentar
SaintInTheCity Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Ludo informerer jo ikke kundene sine om dette, om kundene skulle miste summetonen. Kan de da rette krav mot Ludo? Det kan de selvfølgelig gjøre. Problemet er at kassa er tom og køen de må stille seg bakerst i er lang, ergo, de får ikke en dritt. Lenke til kommentar
tomkjetil Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Vollvik later som han har tapt alt, men sannheten? For å si det sånn. I Marbella kryr det av folk og miljøer som vet hvordan penger skal gjemmes unna i skatteparadiser og Truster. Dessuten,hva er så fantastisk ved å bruke andres teknologi og leie nett. Er det grynder? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 En grunder må først og fremst være en selger om han skal nå langt, Vollvik har bevisst at han kan selge. Men denne gangen har han ikke gjort det bra nok. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 - Alle kundene til Ludo får ny nettleverandør i løpet av våren da avtalen med Ventelo avsluttes 1 mai. Noen kan oppleve dårligere dekning, andre bedre. Nye simkort og nytt mobiloppsett. Lurer på hvilken leverandør (i praksis enten TelenorMobil eller NetCom) som vil gjøre business med Ludo. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 18. februar 2012 Del Skrevet 18. februar 2012 Etter den siste avsløringen om at nevnte avtale ikke ble overholdt? Ingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå