Gå til innhold

Ludo mot konkurs?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Idar Vollvik

HURRA!!!!!!

 

Asker og Bærum tingrett har gjort en foreløpig vurdering av LUDOmobil sin begjæring om mildlertidig forfjøyning mot ventelo.

 

Forføyningen gjelder at Ventelo ikke kan stenge ned ludomobil sine mobilkunder!

Retten har innkalt til Rettsmøte 1. februar

 

Vi i LUDOmobil er glade for dette, og jobber nå også i sluttfasen med avtale om ny samarbeidspartner på mobile tjenester..

Lenke til kommentar

Blir ikke akkuratt lei meg om Ludo går konkurs. De er på ingen måte spesielle i markedet. De tilbyr ingenting som andre ikke har. Spesielt billig er de heller ikke. Datapakker kan jeg heller ikke se at de har.

 

Ting har endret seg mye siden Chess ble født. Nå er det alt for mange aktører i markedet. Alle er like, og alle er like dårlige på mobildata priser/pakker. Personlig synes jeg det er lurest å velge en av de store leverandørere slik som Netcom eller Telenor. Har vært borti OneCall nå, og merker stor forskjell på å ha en leverandør som låner nett av andre. Farten der er elendig.

Lenke til kommentar

Litt av poenget mitt er at du skal velge informasjonskildene dine med litt kritiske øyne. Vollvik har alle grunner til å sørge for at folk blir(noe en slik melding kan føre til), mens det er overhode ikke han som bestemmer om summetonen forsvinner eller ikke.

 

Om det er korrekt nå at summetonen ikke forsvinner, dvs at PTT ikke godkjenner at Ventelo kobler ned kundene til Ludo, så er det supert for Ludo sine ansatte og kunder. Men det er det PTT som avgjør, og skulle forbindelsen bli kuttet den 2.3, så har Ludo sine kunder veldig kort tid på seg til å flytte abonnementet så de klarer ha en aktiv telefon i det tidsrommet. Så Vollvik har all grunn til å trekke ut tiden i forhold til masseflukt fra Ludo, for når kundene nå forsvinner er det rimelig usannsynlig at noen kommer tilbake etter denne skittentøyvasken i media.

 

Så selvfølgelig sier Vollvik at det ikke er noen grunn til bekymring.

 

Ser nå at det er begynt å dukke opp et par omtaler om at Vollvik og Ventelo skal møtes i retten, og at Ventelo ikke har lov til å kutte forbindelsen før saken diskuert i rettsmøtet neste onsdag. Det er dermed ikke avgjort at forbindelsen ikke kuttes, men at den ikke kan kuttes før tidligst 3.3.

 

Hadde eg vært Ludo-kunde, så må eg dessverre si at eg hadde pakket sakene mine og byttet leverandør.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Skal ikke tro på alt han sier, forventer andre og mer troverdige kilder.

 

Det er vel ikke utroverdig at retten kommer til beslutningen med en midlertidig forføyning til de kan gå igjennom jussen grundigere.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Skal ikke tro på alt han sier, forventer andre og mer troverdige kilder.

 

Det er vel ikke utroverdig at retten kommer til beslutningen med en midlertidig forføyning til de kan gå igjennom jussen grundigere.

Ventelo fnyser av dette:

http://www.fvn.no/nyheter/innenriks/Vollvik-og-Ventelo-motes-i-retten-om-mobilsperring-2186008.html#.TyLKFWXj5GM

 

Altså en midlertidig forføyning blir gjennomført dersom retten mener det er overhengende sannsynlig at parten som begjærer den blir økonomisk skadelidende før en ordentlig gjennomgang av jussen er mulig å bli tatt stilling til. Det er en helt normal prosedyre og det betyr ikke at retten har tatt stilling til skyldspørsmål enda. Dette er ingen seier for Vollvik.

 

Han ba om en slik kjennelse uten rettsmøte. Men retten har ikke tatt stilling til spørsmålet ennå, det er derfor de har kalt inn partene.

 

Så jo, retten har besluttet å gjennomføre en midlertidig forføyning.

Lenke til kommentar

Vollvik er for seint ute. Sidan kundane heilt sikkert forsvinn i raskt tempo er det nok lite å gjere, sjølv om selskapet elles kanskje kunne vore berga.

 

Eg tykkjer dette minner om konkursen i Nutel for fleire år sidan. Også der var det slik at ein like til siste nikk påstod ovanfor kundane at alt ville ordne seg. Og Ventelo var faktisk også med i spelet den gongen.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...