Kuldesjokk Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Heisann, litt usikker på om nettverksressurser er riktig ord, men jeg prøver å finne en måte å regulere hvor mye av linjen hver port på ruteren kan bruke, eventuelt hvem som skal prioriteres. Ruteren det er snakk om er en linksys e4200 og jeg regner med det er her dette er mulig å fikse, men hvordan er spørsmålet. Håper noen forstår hva jeg mener og kan hjelpe Mvh Kuldesjokk Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det heter quality of service (QoS). Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det du kan redigere på QOS står på side 38 og utover. Manual Linksys E4200 Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Takk for tipsene! Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det er forøvrig ikke vanlig at forbruker-routere har så avansert QOS at du kan regulere spesielt godt på annet enn generell trafikktype. Skal du ha full QOS funksjonalitet så må du ha en kablet switch med VLAN funksjonalitet. Lenke til kommentar
Kuldesjokk Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Fikk spesifisert etter MAC-adresse med ulike prioriteringsnivåer, så funket knall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå