gwh Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Har foreldre som skal skifte til Get fra Telenor, og de bruker Outlook 2003. Ved å ha frisurf kan de beholde e-postadressen sin har jeg skjønt, men finnes det noen måte å hentet e-posten fra Telenor via Outlook? For øyeblikket får jeg bare feilmeldinger og regner med at det er fordi jeg er på Get-nettetn Endret 26. januar 2012 av gwh Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Først av alt forutsetter det at du får beholde epostadressen når du bytter leverandør. Behold instillingene i epostleseren inn, men forandre innstillingene ut til det den nye leverandøren skal ha. Med andre ord, innkommende epost server skal være pop.online.no (som før) og utgående er hva get bruker, sannsynligvis smtp.get.no eller smtp.get.com I tillegg må du kanskje forandre en tallverdi på utgående epost. Telenor og mange andre bruker 25, tele2 bruker 587, gmail og yahoo bruker 465 osv. Det siste er å eventuelt huke av Denne serveren krever en sikker tilkobling og Min utgående server krever autentikasjon. Varierer om disse skal være avhuket eller ei. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Det er jo ikke dumt å sjekke hos Telenor heller :-) http://www.telenor.no/privat/kundeservice/epost/ Jeg vil anbefale de å migrere over til f.eks Gmail. Man kan sette opp Gmail til å hente mail fra Telenor-eposten automatisk. Da slipper man trøbbel ved skifte av ISP. De fleste ISPer sletter epostkontoen din når du bytter ISP... Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Noen isp`er lar kundene beholde epostadressen, og har selv byttet isp to ganger uten å bytte epostadresse. Mange grunner til å ha en egen isp adresse, bl.a legges det ikke ved reklame slik gmail gjør og mange bruker isp epostadresse som brukernavn ved innlogging til egne sider hos isp. Mange har også hatt samme isp epostadresse i 10-15-20 år og har spredd den til kunder og på visittkort osv så et bytte blir omfattende for mange. Om direct connect adressen stenges en gang så velger jeg nok å bytte til en live eller gmail adresse, har allerede det i backup så ingen krise. Lenke til kommentar
kjensen Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Eller bruke en 100-lapp i året på eget domain med epost. Så slipper man å rote med isp'er og andre ymse gratisløsninger m/reklame Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 (endret) Har nylig byttet slik selv. Fikk ingen problem med Outlook, har ikke gjort noen forandring i innstillingene. Fikk dette avklart med Telenor kundeservice før jeg byttet: "Dette vil fungere slik som epostadressen fungerer i dag." Endret 28. januar 2012 av Hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå