MariusJS Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Trenger jeg en annen vifte en stock? hvilken vifte vill dere i så fall anbefale, har sett på Vifte trenger jeg noe mer kjølepasta? Trenger man antistatiskbånd? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 nei, du trenger ikke noen annen vifte, men det kan gi noen fordeler med tanke på temperatur, støy, og festeanordning. hvis du bruker stock vifte har den ferdig montert kjølepasta. Du MÅ ikke ha antistatisk armbånd, men det er veldig lurt. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) COOLER MASTER HYPER 212 EVO er fornuftig kjøler det, kanskje ikke helt den råeste til mye overklokking, men du har nok en del å gå på alikevell. Kjølepasta følger nok med, men er nok budsjett variant, altså helt grei, men det finnes nok bedre på markedet. Antistatiskbånd er lurt, men i prinsippet holder det nok å ta i annet metall, men er man på et sted ofte gammel bolig med høy tørr luft så er nok sansynligheten større for statisk eleksitet. Da er det bedre å være i et rom som er litt mere fuktig, ikke nødvendigvis ikke bad da vann og så høy fuktighet kan skade komponentene. Endret 26. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Personlig bruker jeg aldri medfølgende vifte lenger, det er bedre med en slik du har linket til. Mye p.g.a luftflyt (varmluften trekkes ut via vifta bak på kabinettet) og festeanordningene er pålitelig i motsetning til det tullete pushpinrælet Intel har lagt opp til. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Grunnen til at du bør vurdere noe annet enn stock kjøler er push-pins som brukes på stock kjøler. Push-pins er ikke bare vanskelig å feste riktig, men det har også en tendens til å sprette ut tilsynelatende uten grunn og tåler bare et visst antall monteringer før mekanismen er ødelagt for alltid. Stock kjøler bråker også rimelig bra. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Noen forslag til andre kjølere en den jeg har linket til? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Den du har funnet er veldig god den. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Man kan jo vurdere Cooler Master Hyper 412S universal eller Noctua NH-D14 da sistnevnte er best, men da burde man vurdere overklokke, siden disse er vel heller mere beregnet for sokkel 2011 når man tenker strømforbruk. Ellers er vel den trådstarter: COOLER MASTER HYPER 212 EVO helt grei. Flere ville nok foretrekket å ha LED lys men det blir smak og behag. Endret 26. januar 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå