amumar Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Har byrja å kike på ny PC, og er alltid innom dette forumet når den prosessen startar for å finne inspirasjon og for å plukke opp litt "inside information" Min Acer 4937 har for min del gått ut på dato no, og storleiken på denne er snart det einaste eg framleis er nøgd med. Nokon som kan fortelje meg kva eg kan forvente å få for den på Finn? Tilbake til topic, ny pc må vere/ha: * mellom 13" og 14" * god skjerm og batteri til film på farta/senga. * rask, takle opp til fleire oppgåver samstundes (mange faner i nettlesar, Word, Excel, FM, MSN, ++) * Drive Football Manager som ein varm kniv glir igjennom ein pakke smør som har stått ute eit døgn. * vere god også om 2-3 år. i5 er vel nesten eit krav, saman med 6GB ram og eit skjermkort med 1GB minne. Har sett litt på desse to: ASUS N43SN ASUS U46SV og falt litt for denne; SONY VAIO SB1B , mest grunna Blu -Ray og 3G. Stikkordet er vel mest og best for pengane, slik som det er med dei fleste Så argument for og i mot dei PCane eg har sett på, og tips til andre potensielle PCar vil bli godt motteken. -Amund- Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Har du sett på ASUS sine zenbooks? Er verdt å se på Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Begge du poster er gode PCer spesifikasjonsmessig, men de har begge temperaturproblem i tillegg til å ha en dårlig skjerm. Ta en titt på Samsung 700Z3A: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1068562 Notebookcheck skriver: What we like Long battery runtimes, small dimensions and a both bright as well as matt screen make the 700Z3A to the perfect mobile companion. Thanks to a fast CPU and dedicated graphics card, the performance specs are impressive. Største ulempe på pcen er at Samsung har restriktert cpuen turbomode for at pcen ikke skal bli for varm, og at mousepaden ikke var så god (men dette ble fikset av en driver). Lenke til kommentar
amumar Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Har du sett på ASUS sine zenbooks? Er verdt å se på zenbooken var ultra sexy, einaste eg stiller meg litt skeptisk til er skjerm kortet og at eg helst vil ha med cdrom (men kan leve utan) Er lagt til vurdering Lenke til kommentar
amumar Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Begge du poster er gode PCer spesifikasjonsmessig, men de har begge temperaturproblem i tillegg til å ha en dårlig skjerm. Ta en titt på Samsung 700Z3A: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1068562 Notebookcheck skriver: What we like Long battery runtimes, small dimensions and a both bright as well as matt screen make the 700Z3A to the perfect mobile companion. Thanks to a fast CPU and dedicated graphics card, the performance specs are impressive. Største ulempe på pcen er at Samsung har restriktert cpuen turbomode for at pcen ikke skal bli for varm, og at mousepaden ikke var så god (men dette ble fikset av en driver). Har faktisk ikkje vurdert Samsung pcar så lang, men når eg ser den der så lurer eg på kvifor eg ikkje har sett den før. Stilrein og god PC, litt høgre i pris enn dei to ASUSane eg linka til - 1000GB HDD er eit stort pluss, sjølv om eg vil ha vanskar med å fylle den opp då eg har "stue-pc" med 1000GB + 1000GB ekstra kobla på TV'n.. Men trur den Samsungen har innteke 1.plassen så langt Lenke til kommentar
greenman Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Har du sett på ASUS sine zenbooks? Er verdt å se på zenbooken var ultra sexy, einaste eg stiller meg litt skeptisk til er skjerm kortet og at eg helst vil ha med cdrom (men kan leve utan) Er lagt til vurdering De vil nok klare spill som FM rimelig bra, men du kan ikke forvente noe særlig mer. Og det med CD-rom. Jeg trodde selv det skulle bli et savn da jeg kjøpte meg laptop for noen år siden. Men jeg savnet det ikke en eneste gang. Og hvis det absolutt er et must, får du eksterne for en billig penge. Lenke til kommentar
amumar Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Burde eg fjerne Sony Vaio S ifrå lista over aktuelle PCar? Har lest ein del om at folk meiner desse er overprisa/oppskrytt - men det var altså den første PCen eg hadde sett meg ut, og haldt nesten på å bestille den før eg kom på at eg skulle ta turen innom forumet her. Spørsmål: 1: Er det stor forskjell på 5400 rpm og 7200 rpm? Burde eg gå for 7200? 2: Er det stor forskjell på desse skjermkorta? og ideelt sett, kvafor eit burde eg gå for? - NVIDIA GeForce GT 550M - NVIDIA® GeForce® GT 540M - ATi Mobility Radeon HD 6630 - AMD Radeon™ HD6490M Takkar for svar så langt -Amund- Lenke til kommentar
Geirern Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Du satt de opp i helt riktig rekkefølge i forhold til styrke. HD 6490M er 60%-100% sterkere enn det integrerte Intel 3000-kortet i Zenbook, men ikke spesielt sterkt i utgangspunktet. GT 550M-kortet er faktisk et relativt sterkt skjermkort, og spleiset med den lave oppløsningen i Asus-PCene over greier de dagens generasjon spill på middel/høy kvalitet. Ulempen med sterke skjermkort igjen er at de genererer mye varme, og trekker mer strøm. FM er i største grad prosessoravhengig, og alle laptopene listet i tråden klarer å kjøre det. Grafikkortet kicker stort sett inn under selve matchen. Jeg vet ikke helt hvilke krav som er satt da, men Samsung 700Z3A (som har det svakeste av nevnte skjermkort) kjører FIFA godt (kan derfor ikke skjønne om FM skal gå fint): The newest scion from EA's soccer series' date=' Fifa 12, is a bit easier to digest. Our test sample is hardly demanded in lower detail levels. Even high settings (1366x768 pixels, high preset, 2x AA) achieve excellent 57.2 fps. There are also even enough performance reserves to cope with the native screen resolution of 1600x900 pixels without restrictions[/quote'] Du kan forøvrig lese testen jeg referer til hele tiden her: http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-Series-7-700Z3A-S03DE-Notebook.69245.0.html Edit: RPM er en indikator på hurtigheten til hard discer, men ikke nødvendigvis hvor god den er. Det finnes flere måleparametere innen hard discs, viktigst i forhold til opplevelsen er kanskje Access Rate. Notebookcheck har anmeldt alle PCene, så du kan lese på alle der å sammenlikne litt tall hvis du ønsker Endret 26. januar 2012 av Geirern Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4651234 Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Bestilte akkurat samsung series 7 14" fra usa(amazon.com) for 7000. skal til usa om 4dager. Syntes den virker som en veldig god pc med det meste jeg saa etter med tanke paa mobilitet og ytelse. Er litt usikker paa hvordan det er aa bestille til norge fra usa, men det er endel penger aa spare paa det hvis det gaar. Ellers saa sto valget for meg mellom den og Asus Zenbook ux31. Valgte samsungen fordi jeg har lest endel negative ting om keyboardet, touchpaden og hoytaler lyden paa asusen. Syntes det virker som samsungen er mer solid helhetelig sett. Endret 26. januar 2012 av Slettet+4651234 Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg har akkurat kjøpt den råeste versjonen av dell xps 14" til 9100 + frakt. Da fikk jeg også 15% studentrabatt (januartilbud)... Kan jo være noe å vurdere? Tilsvarende mac ser ut til å ligge på i overkant av 18 000... Lenke til kommentar
amumar Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Jeg har akkurat kjøpt den råeste versjonen av dell xps 14" til 9100 + frakt. Da fikk jeg også 15% studentrabatt (januartilbud)... Kan jo være noe å vurdere? Tilsvarende mac ser ut til å ligge på i overkant av 18 000... link? Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Dell xps 14z LINK Dessuten må jeg si jeg er meget fornøyd med service Lenke til kommentar
amumar Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Dell xps 14z LINK Dessuten må jeg si jeg er meget fornøyd med service Ser bra ut den der Vart ikkje akkurat noko lettare å velge seg ut ny pc.. Lenke til kommentar
Itek Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Da må du bli mer kresen! Skriv opp en liste på hva du vil ha og bruk eliminasjonsmetoden! - Det er hva jeg måtte gjøre til slutt btw, frakta kom på 300 kr... Endret 26. januar 2012 av Itek Lenke til kommentar
amumar Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Ingen som har noko å sei om den Sony pcen? Ser ut som den har "mest" for pengane, likar også at den har fingeravtrykk. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Ingen som har noko å sei om den Sony pcen? Ser ut som den har "mest" for pengane, likar også at den har fingeravtrykk. ser god ut den kosta litt mye da men hvis du virkelig trenger 3G, blu-ray og figngeravtrykk så er den god nok, det har ihvertfall bedre grafikkort enn dell PCen (25% bedre) Lenke til kommentar
amumar Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Ingen som har noko å sei om den Sony pcen? Ser ut som den har "mest" for pengane, likar også at den har fingeravtrykk. ser god ut den kosta litt mye da men hvis du virkelig trenger 3G, blu-ray og figngeravtrykk så er den god nok, det har ihvertfall bedre grafikkort enn dell PCen (25% bedre) Den kostar i underkant av 9000,- på deal.no (men har høyrt mykje drit om den nettbutikken..) DELL < SONY for min del, men Sony opp mot resten har eg ikkje heilt klart å bestemme meg for enda. 3G er eit pluss, har med meg pcen mykje på farta - men har også ein grei mobil, så nødvendig er det absolutt ikkje. Zenbook, som vart nemnd, blir for svak føler eg Samsung maskina har eg lest litt om på forumet, og ser at mange har hatt problem med nettverskortet og touchpad - noko som gjer meg meget skeptisk, sjølv om eg likar den godt. Asus maskinene ligg lavast i pris, og spesielt U46SV er meget akutell. Så lista mi så langt blir som følgjer: 1: Sony Vaio 2: Asus U46SV (pluss for pris) 3: Samsung (minus for skepsisen rundt nettverkskort og touchpad) 4: Asus N43SN 5: Dell 6: Zenbook Sunnmøringen i meg seier eg skal gå for nummer 2 Innspel? Fleire eg burde vurdere før eg legg inn bestilling? Kva synest folk om TimelineX serien til Acer forresten? Endret 26. januar 2012 av amumar Lenke til kommentar
amumar Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Lyt forresten få takke Geirern for godt og utfyllande svar tidlegare i dag Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 kan jo fortelle deg at Acer er ett merke du generelt skal holde deg unna, timelineX er vel de Acer PCene med best kvalitet, men alle PCene nevnt over er bedre i kvalitet... Lenke til kommentar
amumar Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 kan jo fortelle deg at Acer er ett merke du generelt skal holde deg unna, timelineX er vel de Acer PCene med best kvalitet, men alle PCene nevnt over er bedre i kvalitet... Ja, var i grunn det eg trudde. Er på min andre og siste Acer pc no, så tenkte på dei eigentleg kun av "gamal vane".. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå