MKgrublere Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Swann går i strupen på GoPro Actionkamera fra Australia Lenke til kommentar
raathass Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 "Videooppløsning er selvsagt opp mot 1080p". Betyr dette at den ligger på mellom 1050 og 1060? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Det der kamera trenger sårt kraftigere vidvinkel. Det kutter jo hodet på surferen. Spesielt bra kvalitet var det heller ikke. Lenke til kommentar
PANDE_JE Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Siden actionkamera er i ferd med å bli veldig populære, skulle jeg ønske at Akam kunne ta inn de vanligste og teste dem skikkelig og objektivt. 3 Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 $20 besparelse med slike forskjeller ? da har man bomma! 1 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Eg synes fargene var blasse og dynamikken var dårlig. Ellers er jo kameraet relativt likt, men når HD2 har såpass bedre specs og ytelse så burde prisforskjellen vært mye større. Mener eg. 1 Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 men som til gjengjeld har 3x digital zoom Er det faktisk noen som bruker digital zoom? Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Alle de med kamera de ikke kan med, hvor digital zoom er på som standard. Det burde være en del ... Lenke til kommentar
el-corazon Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 er dette samme kamera bare me 5mpix.. http://www.netshop.n...pNodeID=2055800 Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Errrh, ja.. med den bildekvaliteten tror jeg Rollei-greiene er mer fornuftig priset enn "20 dollar under 2500 kr". Lenke til kommentar
Grankongla Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Nå vet jeg ikke om det kommer av redigeringen, men jeg kan ikke si jeg var videre imponert over videoen som Swann hadde laget. Vidvinkelen til GoProen er jo også noe av det som gjør den særdeles egnet til ekstremsport, men det ser ikke ut som Swann sitt kamera er like bra på det punktet. Personlig vil jeg nok holde meg til GoPro en god stund fremover. De var først ute med dette genialet systemet, som alle (utenom Contour) nå prøver å kopiere, og de er fortsatt best. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Vidvinkelen er ettertraktet av noen, men for andre igjen er den uønsket. Ser for meg at en del FPV flyvere(modellfly/helikopter med trådløs kameraoverføring) gleder seg til å teste dette kameraet Lenke til kommentar
PANDE_JE Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Swann, Rollei, JoBo. Kjært barn har mange navn, ser det ut til. GoPro er sannsynligvis bedre på det meste, men mens en LCD-skjerm til GoPro koster ca 1000 kroner, ser den ut til å være inkludert med Swann/Rollei? Hvis man trenger en slik skjerm, blir prisdifferansen MYE større enn 20 dollar. Mer enn 200 dollar. Swann oppgir forøvrig i bruksanvisningen at kameraet har en 5 Mpix CMOS sensor, som naturligvis kan levere full HD video, og i tillegg stillbilder på 8 Mpix maksimalt. Hvilket innebærer ekstrapolering, som vel knapt kan sies å tilføre noe nyttig... Hvis sensoren i GoPro HD Hero2 også er på 5 Mpix, er jeg ikke så imponert over 11 Mpix stillbilder fra det kameraet heller. (Riktig nok kan man velge både 8 og 5 Mpix for å spare plass/tid). Swann & co har en laser som sikkert er grei til innretting av kameraet, spesielt når man ikke bruker LCD-skjermen. Fjernkontroll og standard stativfeste er også kjekt å ha i visse sammenhenger. Som sagt er GoPro sikkert bedre, men de har godt av å se at konkurrenter kommer opp med fornuftige forbedringer. Lenke til kommentar
Eraze Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 Synd det er så jæ**ligt dyrt, kunne faktisk trenge meg et sånt kamera. Lenke til kommentar
el-corazon Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 noen som ha rtesta Swann, Rollei, JoBo kameraet da.søkte på youtube..men var ikke imponert..men kan jo være youtube som ødelegger kvaliteten da Lenke til kommentar
nomore Skrevet 2. februar 2012 Del Skrevet 2. februar 2012 Enig. De fleste amatøropplastingene fra GoPro er bedre enn det meste eg fant av Rollei og Swann. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg