QatC Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Hallo! Jeg har ett problem med å innstallere Corsair H80 i dette kabinettet! Man skal som regel montere skruene på baksiden av hovedkortet, for å klare å feste vannkjølingen. Men baksiden på kabinettet dekker for de 2 hullene som er bak på hovedkortet, what to do? :o Takker for svar ! Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Er ikke helt med på hva du prøver å fortelle. Alt du trenger følger med H80. Hvilket hovedkort er det snakk om? -Slettet Ser ut som du slipper å skru av HK for å montere CPU kjøler. Endret 27. januar 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
QatC Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Har tatt av den plasten , men helt til høyre i den lille firkanten, så får jeg ikke plass til den bakdelen på H80. Er liksom bare plass til 2 skruer, skal være montert 4. Skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Mvh QatC - Kristoffer Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Har tatt av den plasten , men helt til høyre i den lille firkanten, så får jeg ikke plass til den bakdelen på H80. Er liksom bare plass til 2 skruer, skal være montert 4. Skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Mvh QatC - Kristoffer hva slags hovedkort har du? hvis du har AMD så skal du liksom feste kjøleren i plasten... Lenke til kommentar
QatC Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Asus Maximus Extreme-Z er hovedkortet jeg har. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 kan jo prøve å feste pumpa før du installerer hovedkortet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 baksiden på kabinettet dekker for de 2 hullene som er bak på hovedkortet, what to do? :o Ta ut hovedkortet og montér festemekanismen? Lenke til kommentar
QatC Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Men da er jeg redd for at hvis jeg setter inn hovedkortet med festemekanismen så vil sikkert skruene komme borti kabinettet på baksiden så det ikke er plass : o Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Men da er jeg redd for at hvis jeg setter inn hovedkortet med festemekanismen så vil sikkert skruene komme borti kabinettet på baksiden så det ikke er plass : o Prøv og se. Jeg vedder 50 kr på at det ikke vil være et problem. Lenke til kommentar
QatC Skrevet 27. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg prøver i morgen , så skriver jeg her enten om det funka eller ikke! : ) Sjekk innom forumet i 17-18.00 tiden i morgen, god natt ! Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Har tatt av den plasten , men helt til høyre i den lille firkanten, så får jeg ikke plass til den bakdelen på H80. Er liksom bare plass til 2 skruer, skal være montert 4. Skjønner ikke helt hva jeg skal gjøre. Mvh QatC - Kristoffer hva slags hovedkort har du? hvis du har AMD så skal du liksom feste kjøleren i plasten... helt riktig,my bad. Har jo H100 selv QatC. Prøv heller å ta noen bilder av problemet ditt,blir litt enklere for oss å forstå Går utfra at det er Intel du har. Her er bruksanvisning(pdf): forWeb_8_5inx11in_H80.pdf Endret 27. januar 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 (endret) Men da er jeg redd for at hvis jeg setter inn hovedkortet med festemekanismen så vil sikkert skruene komme borti kabinettet på baksiden så det ikke er plass : o Er pcn selvbygd? Håper for din del at du hadde spacers mellom hovedkort og kabinett? Ser nå at det kan bli en tanke trangt på de øverste CPU festene. EDIT: Etter å ha studert hovedkortet ditt og CPU-festet,ser ut til å være plassert mer fra midten pluss en tanke til høyre. Så du må nok ut med HK for å få CPU-festet på Endret 27. januar 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
QatC Skrevet 29. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2012 Er pcn selvbygd?Håper for din del at du hadde spacers mellom hovedkort og kabinett? Ser nå at det kan bli en tanke trangt på de øverste CPU festene. EDIT: Etter å ha studert hovedkortet ditt og CPU-festet,ser ut til å være plassert mer fra midten pluss en tanke til høyre. Så du må nok ut med HK for å få CPU-festet på Har "spacers" mellom hovedkort og kabinett ja! : ) og pcen er selvbygd ja. Skal demontere hele pcen i morgen,siden jeg ikke har rukket å gjøre det enda pga mye ting å gjøre. Funker det tror du hvis jeg tar ut HK , fester bakdelen til H80 på HK og setter det inn i kabinettet? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 29. januar 2012 Del Skrevet 29. januar 2012 Er nok slik du må gjøre det. Følger du bruksanvisningen til punkt å prikke går det bra Lenke til kommentar
QatC Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Har nå demontert hele pcen , satt på monteringsbrikken til Corsair H80 på hovedkortet, og alt funker som det skal ! Takk for all hjelp ! : ) 1 Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Bra jobbet Endret 30. januar 2012 av jetzbullet Lenke til kommentar
QatC Skrevet 30. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2012 Hehe ! : ) Men får en unormal temp på CPU når jeg spiller BF3 på high (grafikk) , temperaturen blir rundt 60 - 62 C når jeg har kjølinga på medium. Med stock vifta så ble temperaturen på rundt 40-50 på high (grafikk) i BF3. Hva kan ha skjedd? Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hmmm. Med min H100 push-pull max 40 grader etter ett par timer med BF3. Så her er det noe gale -Fjernet du gammel kjølepasta fra CPU før du monterte H80? -Mulig at H80 er skjevt montert? -Hvor plasserte du radiatoren? Hvor mange vifter har du på den? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) har du plassert viftene riktig vei? en venn av meg klarte å plassere viftene i push-push en gang Endret 30. januar 2012 av olestokk 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 (endret) Feilplasserte vifter, monteringsfeil, strømbrudd et eller flere steder, eller luftbobler mellom CPU og CPU-blokken virker mest sannsynlig ja. Endret 30. januar 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå