jahas Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Hei! Er dette en fin kombo? Er ferdig med bachelor i Øk/adm. nå, men har ikke helt lyst til å gå master. Lurte på å gå rettsvitenskap, da det er en utdanning som bra kan kombineres med økonomi(tror jeg da..). Vil være ferdigutdannet som 28åring, men regner med jeg kan få jobbet litt ved siden av siden jeg har den bacheloren. Høres dette okay ut? Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Tenker du å ta 5 år med rettsvitenskap, etter du er ferdig med bachelor i økonomi? Lenge å studere, men greit hvis du er motivert for det. Fagkombinasjonen er meget bra, spesielt hvis du ønsker å sikte deg mot forretningsjus så vil nok en bachelor i økonomi være et meget bra tillegg. Innen andre retninger i jussen så vil jeg tro at du ikke får så veldig mye igjen for det, unntatt saker innen økonomisk kriminalitet. Så svaret er (som vanlig) kommer an på. Hvis du ønsker å jobbe med jus innen retninger der økonomi er relevant, så vil jeg tro at dette er en meget god bakgrunn. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Om du er gira på å studere såpass lenge, så er det en kjempekombo. Det er ikke umulig å ha økt studieprogresjon på jus heller, trenger ikke bruke 5 år på masteren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå