TheHolyPope Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Her er greia: Etter ungdomsskolen var jeg litt lei skolenbenken (manglet litt motivasjon (og jeg var vel ikke helt klar over hva hard studie videre ville bety for fremtiden))og ville heller begynne med noe mer praksis, så jeg begynte med 2 år fagutdanning. Så begynte jeg på jobb i 2 år og fikk fagbrev og nå har jeg nettopp blitt ferdig med førstegangstjenesten. Så nå står jeg her, jeg har fått tid til å tenke(og forstått hva studie betyr), og føler at fagutdanningen ikke var helt rett for meg og innsett at jeg var egentlig litt lei av den jobben jeg hadde. Nå ønsker jeg meg mer utdanning, men jeg er usikker på om jeg skal ta påbygg til generell studiekompetanse eller begynne på nytt med studiespesialisering. Det som plager meg litt nå er at de 4 årene jeg brukte på fagskole/jobb føles i ettertid som litt bortkastet, og nå er jeg litt "redd" for å ta feil valg igjen mellom studiespesialisering eller påbygg. For jeg har god motivasjon til å begynne studere igjen og føler det er riktig vei(jeg er nå selvfølgelig eldre enn det jeg var og ser mer hva betydning valgene har for meg). Jeg har ingen planer om å trekke for raske konklusjoner fra det dere svarer med, jeg har bare lyst til å høre hva andre mener om dette og om noen har hatt lignende erfaringer. Mann 21 år Stavanger. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Skal du bare ha generell studiekompetanse ville jeg tatt påbygg. Da tar det deg 4 år å komme gjennom en bachelor utdanning. Tar du studiespesialisering, tar det deg 6 år. Dog, velger du sistnevnte kan du jo like godt ta det hele vegen og få realfagkompetanse? Men dette må jo du finne ut selv, om du ønsker generell, eller om du kan tenke deg realfagkompetanse. Skal du ha førstnevnte, hadde jeg lett valgt påbygg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå