Gå til innhold

Hjelp til kjøp av nytt HK,CPU & SSD

Lyngaas

Anbefalte innlegg

Heisann,

er på tide å oppgradere pcen litt og ønsker ssd.

Da trenger jeg nytt hk og ny prosessor.

Kommer til å kjøpe en i5 2500k og har en CM V8, antar at den passer på prosessoren?

Ønsker noe som kan dra ivy bridge når det kommer så jeg slipper en oppgradering der og 3.0 PCIE er alltid greit.

Hadde også vært greit med tips på hvilken ssd?

Ønsker noe raskt, så at patriot hadde en veldig fin en? helst over 100gb,

Supert med tips hvis noen har noen billige og raske nettbutikker osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takler det Hovedkortet Ivy bridge når det kommer?

og fikk heller ikke svar på deler av det jeg spurte om ;)

ja, hovedkortet kan ta Ivy-Bridge, lurt å oppgradere til Ivy-Bridge firmware før du bytter prosessoren (dumt å ta ut prosessoren, ny kjølepasta og alt det der, får å finne ut at du må bytte tilbake for å oppdatere firmware)

V8 skal nok passe ja, antar du vet at du trenger ny kjølepasta

bare så det er sagt, så er ikke PCIe 3.0 noe man trenger for dagens grafikkort med mindre man kjører 4 HD 7970

forslag til nettbutikk er dustinhome.no

mitt innlegg nr. 1000 :fun::new_woot::fun:

Endret av olestokk
Lenke til kommentar

Hvis du må ha ivy brigde syns jeg du bør vente å kjøpe hovedkort, man kan aldri garantere at hovedkortprodusentene kommer med bios oppdateringer.

Snakkes vel om SSD prisene vil falle men man vet ikke når det skjer.

tviler utrolig sterkt på at hovedkortprodusentene lager hovedkort med støtte for PCIe 3.0 uten at det finnes noen prosessorer som kan bruke det, samme som å sette mulighet for quad channel minne på ett S 1155 hovedkort...

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha Ivy Bridge anbefaler jeg deg også å vente. I følge hovedkortprodusentene er det ikke alle funksjonenen som vil støttes av Z68 kortene. Se link nedenfor:

Intervju med MSI ang z77

Intervju med Gigabyte ang Z77

Nå kan man jo selvfølgelig påpeke at disse gutta har en agenda med si dette, men de er nå uansett dem som har klådd mest på chipsettet.

Her kan du se litt mer info om Gigabyts kommende Z77 kort, og jeg synes det ser meget bra ut.

Spesielt GA-Z77X-UD5H.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...