Gå til innhold

Benkeprogram

ovzer

Anbefalte innlegg

Hei, startet på et benkeprogram for litt siden og tenkte å høre hva dere synes om det.

Er egentlig utholdenhetsutøver, så jeg er ganske liten fra før av, men det ser litt kjipt ut på stranda om sommeren, så jeg skal koste på meg litt mer på overkroppen.

Kjørte et benkeprogram i fjor med 4 serier opp til 8 reps, annenhver dag. Altså når jeg klarte 4x8 økte jeg med 2 kg, og tok så mange jeg klarte i hver serie helt til jeg en dag klarte 4x8 igjen. Dette var kanskje litt for å øke styrke, ikke volum så mye. Men nå kjører jeg opp til 12, har snart kommet opp på vekta jeg avslutta på i fjor. Er dette et bra program for volum tror dere?

Siden jeg har benk hjemme, er det veldig kjekt når jeg trener det ca annenhver dag.

Har også holdt øye med omkretsen på overarmene mine, slik at jeg kan regne ut hvor mye jeg øker hver dag. (Ja, jeg vet at benk ikke hovedsaklig trener overarmer, men noe annet blir vanskeligere å måle.) Skal ikke legge ut målene her, men kom frem til at jeg i fjor økte med 0,0853cm per dag. Det tilsvarer ca. 2,5cm på en måned. Er dette en god progresjon? Håper å få se en bedre progresjon i volum nå som jeg satser spesifikt på det.

Kom gjerne med inspill! Har lyst til at det skal være effektivt uten for mye mas, hehe... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har manualer også kan du gjøre mange flere øvelser , Benken er jo stort sett bryst , Og tro meg det ser temmelig tåpelig ut om du har stor(i det hele tatt middels) overkropp og smale bein noe utholdenhetstrening ofte medbringer ,

Uasnett, Større bryst med smale armer , emh ikke spesielt stilig, Store armer og normal "kasse" er greit i og for seg , Men kjør treninger hvor du får med armer,Bryst og kanskje lats og litt mage. En benkpress stang kan du få utrolig mye biceps trening ut av, Programmet virker bra men husk og balangsere kroppen hvertfall sånn ca ca så du ikke ser ut som om du har sjukdom :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...