Henrikasher Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg har tenkt å søke på profesjonsstudium i psykologi til neste år, men jeg sliter med å finne ut av hvilket universitet jeg skal velge. Noen som har erfaringer fra ett eller flere av disse lærestedene? Bergen har jo det usikkerhetsmomentet at man må få toppkarakterer på årsstudiet for å komme inn, så for øyeblikket heller jeg mot NTNU og UiO. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Det var det jeg skulle nevne. Den ordningen i Bergen er helt høl i huet. Velg heller NTNU. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/UiB-eksamen-var-full-av-feil-1755059.html#.TyCNFPlBorc Endret 25. januar 2012 av chills Lenke til kommentar
Henrikasher Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Kan det stemme at profesjonsstudiet på NTNU er mer biologisk/nevrovitenskapelig enn det i Oslo? Lenke til kommentar
Tilsynsmannen Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Tviler på at det noen særlige forskjeller på innholdet, og at psykologi på NTNU er mer naturvitenskapelig rettet. Samfunnsfagene ink. psykolgi (Dragvoll) er veldig avskilt fra realfag/naturvitenskapen (Gløshaugen). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Nå har du jo kavli-instituttet for nevrovitenskap, som kanskje har påvirket psykologiutdanningen? NTNU har et av verdens sterkeste fagområder for nevrovitenskap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå