Gå til innhold

Ta bilder direkte til PCen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant det ut selv! :) Jeg bruker et canon 60d, og har funnet ut at det kommer med et program med alle canon eos kameraer som heter EOS Utility. Dette programmet lar deg gjøre ALT du kan ønske ved å koble kameraet til PCen! Akuratt noe slikt jeg har sett etter :)

Er det dette programmet proffesjonelle fotografer bruker?

Lenke til kommentar

Det er vell ikke noe jeg vil si "profesjonelle" bruker veldig mye, men noen bruker vell dette til passende bruk.

Tethered shooting er noe som er relativt likt som jeg tror flere bruker, det går egentlig ut på det samme.

Dette kan du bruke i blant annet Lightroom. Ved å ha kamera i studio koblet til pc satt opp med tethered shooting kan kunder og andre i studio se bildene i det de tas.

Selv har jeg brukt dette ved en jobb jeg hadde i sommer hvor jeg skulle ta portrettbilder.

Lenke til kommentar

Nei, men eier du Canon 7D eller 5D kan du kjøpe et "batteri"-grep som inneholder wifi, koster skjorta da :)

Så disse er kun for 5d og 7d?

Mens vi er inne på det temaet, skyter jeg inn et raskt spørsmål ang det også: Hva er egentlig de greiene noen velger å sette under kameraene? Har forstått det slik at det er ekstra batteri?

Lenke til kommentar

Når det gjelder Canon, og med wifi. Ja. Tror Nikon har noen varianter også.

Mens vi er inne på det temaet, skyter jeg inn et raskt spørsmål ang det også: Hva er egentlig de greiene noen velger å sette under kameraene? Har forstått det slik at det er ekstra batteri?

Vi pleier å kalle de batterigrep. De har to oppgaver. Ekstra batterikapasitet (de tar gjerne to batterier) og bedre ergonomi når du tar bilder på høykant (har ekstra utløser i hjørnet).

Lenke til kommentar

Wifi-grepene får du til 40D, 50D, 5D og 7D. Etter at 7D kom var dette en av tingene som ble kuttet fra x0D-serien.

Batterigrep er litt for å få ekstra batteri, men først og fremst for å få knapper og grep når du holder kameraet på høykant, men også for å få mer å holde i til "vanlig" grep når du har stor og tung optikk på. Tar aldri av mitt.. :)

Lenke til kommentar

Kamera vil fungere ypperlig til evnt selvforsvar med batterigrep montert også. Blir en ordentlig solid klump under.

Derimot så har jeg også alltid på mitt batterigrep på 7D. Mye mer stødig når jeg holder begge veier. Om du derimot burde kjøpe disse med WIFI tviler jeg på. Prisen ligger på ca 5000kr.

http://www.fotografiskolen.no/2010/01/batterigrep-hva-er-vitsen/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...