Cthulhu Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 På jakt etter ny bærbar? Anbefaling: Disse bærbare PC-ene anbefaler vi Lenke til kommentar
Occi Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Har selv ProBook 6460b LG645EA (dvs. den dyreste med i5-2520M osv.), og er fornøyd. Åpenbart kjekt med høy oppløsning og matt skjerm osv., og alt slikt oppfyller den så gidder ikke å nevne dette. Av det negative så er det at det er litt kjedelig at ikke mer av kabinettet er i aluminium. Annen uting er at den er litt høy (vanesak), men veier ikke så mye allikevel. Alt av småting som vanligvis ikke blir fokusert på er også gode saker, som f. eks 7.2krpm 2,5" hdd (bråker ikke). Laptopen er også stille. Ang. om du får mye bang for buck for denne så kan det diskuteres. Du får veldig mye utstyr for prisen, men om du ikke bryr deg om slikt så får du mye mer for pengene ved å gå for Asus i 4-5 tusen-klassen. Driver funker også fjell på Linux med denne for de som er interessert i det Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 "Og full pakke staves Sony Vaio Z. Vi snakker karbonfiberkarosseri, Full HD-skjerm på 13,1 tommer, Intel Core i-prosessor, bakgrunnsbelyst tastatur, SSD i RAID, Blu-ray-brenner, svitsjbar grafikk og biljardrom i kjelleren." Siste versjon av Vaio Z har ikke byttbar grafikk, men en stasjonær dock. Og jeg antar dere ikke vil anbefale utdatert teknologi. Ellers fin artikkel! 1 Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Kunne være nyttig å legge ved at når Ivy-bridge prosessorene kommer ut så får vi et eksepsjonelt hopp innenfor integrert GPU ytelse med HD4000. Kan tilsynelatende virke som opp til 2x i det meste av applikasjoner. (Basert på tall fra notebookcheck og syntetiske benchmarks fra 3Dmark) Så dersom en kan vente et tja, halvt år? på å kjøpe/oppgradere den bærbare maskinen ville det være vel verdt. Endret 26. januar 2012 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Nja, HD3000 kjører veldig mye rart, og laptoper uten ordentlig integrert skjermkort er uansett ikke myntet mot gamere, så om du kjøper en uten dette så er sjangsene for at du ikke bryr deg om det uansett. HD3000 spiller selvfølgelig full HD og slikt. Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Personlig synes jeg 1366x768 er ubrukelig. Skulle gjerne hatt zenbook for portabiliteten, men prisen blir litt drøy. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Nja, HD3000 kjører veldig mye rart, og laptoper uten ordentlig integrert skjermkort er uansett ikke myntet mot gamere, så om du kjøper en uten dette så er sjangsene for at du ikke bryr deg om det uansett. HD3000 spiller selvfølgelig full HD og slikt. Enig med deg i at de som spiller forholdsvis mye vil være uinteressert av ytelses hoppet, men jeg ser for meg at det er flere av de som er "casual-gamers". Og når HD4000 sannsynligvis vil legge seg i mellom GT520 og GT540 (nærmere GT520 enn GT540 vel å merke), så begynner det plutselig å bli litt spennende. Da dette vil løfte 11.6-12-12.5-13.3 bærbare uten integrert skjermkort ut av ubrukelighet sonen. Endret 26. januar 2012 av karl-wilhelm Lenke til kommentar
olundberg Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Nå er vel ikke ultraportable ment for gaming heller da, er jo ikke noen stor opplevelse å spille/se filme på 13.3 eller mindre skjermer da. Ultraportable er jo ment for å være et arbeidsverktøy for folk på farta, nok futt til at du ikke river håret ut av hode av fortvilelse, men fortsatt portabilitet og lang batteri levetid. Som nevnt lenger opp, skulle jeg hat ny bærbare hadde jeg prøvd å vente på ivy bridge. Kan du ikke vente vil jeg anbefale beste bærbare jeg har vert borti, og blir mest sannsynligvis aldri bærbar fra noen annen produsent heller. Thinkpad X220 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Er da ikke bare ultraportable som ikke har dedikert skjermkort. Håper Ivy Bridge fjerner nødvendigheten for å ha to skjermkort i alle fall (er mye krøll på Linux med dette pga. dårlige drivere). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Nja, HD3000 kjører veldig mye rart, og laptoper uten ordentlig integrert skjermkort er uansett ikke myntet mot gamere, så om du kjøper en uten dette så er sjangsene for at du ikke bryr deg om det uansett. HD3000 spiller selvfølgelig full HD og slikt. Kanskje, kanskje ikke, har en ultraportbael som jeg bruker mye til arbeid, men det hadde ikke skadet med litt mere juice til moro også AtW 1 Lenke til kommentar
Flex Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Har selv ProBook 6460b LG645EA (dvs. den dyreste med i5-2520M osv.), og er fornøyd. Åpenbart kjekt med høy oppløsning og matt skjerm osv., og alt slikt oppfyller den så gidder ikke å nevne dette. Av det negative så er det at det er litt kjedelig at ikke mer av kabinettet er i aluminium. Annen uting er at den er litt høy (vanesak), men veier ikke så mye allikevel. Alt av småting som vanligvis ikke blir fokusert på er også gode saker, som f. eks 7.2krpm 2,5" hdd (bråker ikke). Laptopen er også stille. Ang. om du får mye bang for buck for denne så kan det diskuteres. Du får veldig mye utstyr for prisen, men om du ikke bryr deg om slikt så får du mye mer for pengene ved å gå for Asus i 4-5 tusen-klassen. Driver funker også fjell på Linux med denne for de som er interessert i det Om man går for 6465b (AMD-versjonen med 128GB SSD, ellers jevnt over samme maskina) får du relativt mye bang for the buck, vil jeg si. Denne er akkurat nå blitt satt ned til 5400 kr. Bestilte en for to dager siden, så nå får min gamle, trofaste 6715b snart avløsning. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 "Og full pakke staves Sony Vaio Z. Vi snakker karbonfiberkarosseri, Full HD-skjerm på 13,1 tommer, Intel Core i-prosessor, bakgrunnsbelyst tastatur, SSD i RAID, Blu-ray-brenner, svitsjbar grafikk og biljardrom i kjelleren." Siste versjon av Vaio Z har ikke byttbar grafikk, men en stasjonær dock. Og jeg antar dere ikke vil anbefale utdatert teknologi. Ellers fin artikkel! x2 Det er lov til å gjøre research. Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 28. januar 2012 Del Skrevet 28. januar 2012 Så er det vel også dumt av HW å promotere SONY. Om de får det som de vil blir HW-staben blir arbeidsløse - og mere til. Men det er nå min mening, og ikke noen oppfordring. Lenke til kommentar
Christopher Skrevet 30. januar 2012 Del Skrevet 30. januar 2012 Hva med U36SD for budsjett? Den har veldig solid med metall chassis og i5 Sandy Bridge. Den koster omtrent det samme som U31SD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå