Rudde Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Hei, flyttet databasen min til en annen server, lastet den ned som .sql fil og settingen i mysql er satt til "utf8_general_ci" og ÆØÅ fungerte helt perfekt før, men nå er de blitt til Ã¥ og ø, slike ting samme gjelder é og slike tegn å :S Lurer på hvordan jeg skal fikse dette uten å gjøre noe drastisk som å gå gjennom all tekst manuelt. Dette er en umodifisert wordpress database og side. Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 (minst) èn av orginaldatabasen, dumpen og den nye databasen har ulik enconding enn de andre. Hvis du ikke oppgir enconding når du lager databasen får den default, som sikkert er forskjellig på de to systemene. Sjekk sql dumpen, hvis den inneholder æøå korrekt, lag en ny database med korrekt enconding. CREATE DATABASE db_name [[DEFAULT] CHARACTER SET charset_name] [[DEFAULT] COLLATE collation_name] Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Takk for svar Sjekket sql dumpen nå og ÆØÅ er også fucked up i den :S Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Du kan prøve å forandre encodingen på sql filen og se om det hjelper. Bl.a notepad++ (http://notepad-plus-plus.org/) har convert funksjoner i encoding menyen. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Den er jo allerede i UTF-8? Hva skal jeg konvertere den til? Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Er den på en linux-boks kan du konvertere til iso-8859-1 (som sannsynligvis er det du trenger) på følgende måte: cat databasedump.sql | iconv -f utf-8 -t iso-8859-1 > converted_databasedump.sql Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 (endret) Fikk dette tilbake :S iconv: (stdin):1:0: cannot convert Den andre servern min ga meg dette som output :S iconv: illegal input sequence at position 0 Endret 26. januar 2012 av Rudde93 Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Kanskje teit forslag men... BOM? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Kanskje teit forslag men... BOM? er without BOM. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Vel, du skal vel fortsatt kunne bruke et annet verktøy (som f.eks Notepad++ som nevnt over) til konvertere til ISO-8859-1. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Nope, fungerer ikke Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 De fleste tekstbehandlere fra notepad-nivå og opp har en eller annen form for søk og erstatt. Hvis ingen andre glupe forslag virker, prøv dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå