SDWWE Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Hei folkens, Har arvet et stort fint bilde som er på ca. 3 x 1 meter. Dette består av flere "sheets" som limes sammen og må derfor feste det rett på veggen. Siden jeg sikkert ikke har mulighet eller råd til å få dette rammet inn på tradisjonelt vis ønsker jeg å "ramme inn" dette bildet ved å sette opp en egen ramme rundt. Og gjerne så billig som mulig. Hvilke muligheter har jeg i forhold til å lage innramming selv? Håper på noen supre tips her! Mvh Thomas PS. Tenkte egentlig bare at fargen skulle være svart, så et tremateriale som lar seg male ville sikkert gjort susen, men håper noen har noen erfaringer og forslag til hvordan dette kan løses. Lenke til kommentar
Colb Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Du kunne kjøpt noen lister fra byggvareforretning og gå derifra? blir ikke så dyrt når du bare trenger 8m Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 En glassbutikk skjærer til plexiglass fronter etter mål, og så kan en trelastforretning finne frem til noen profilerte lister som kan passe, gjerne med ett strøk lakk eller maling. Kappes og limes til som man ønsker. Lenke til kommentar
SDWWE Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Du kunne kjøpt noen lister fra byggvareforretning og gå derifra? blir ikke så dyrt når du bare trenger 8m Ja, det var noe sånn jeg tenkte. Men jeg ønsker helt streite lister, ikke noe mønster. Lister kan vel bare spikres rett inn i veggen? Tør du komme med et prisestimat på ca. 8 meter med list? En glassbutikk skjærer til plexiglass fronter etter mål, og så kan en trelastforretning finne frem til noen profilerte lister som kan passe, gjerne med ett strøk lakk eller maling. Kappes og limes til som man ønsker. Ja, tenkte jeg skulle "oppgradere" speilet på badet i løpet av våren, og da fikk jeg tips om at glassmestere ikke var så dyrt som man trodde. Men jeg er usikker på om jeg har lyst på glass over bildet. Men hvordan tenker du at jeg skulle "feste" dette plexiglasset på veggen? Må det ikke festes til noe? Takk for raske svar til dere begge forresten Thomas Lenke til kommentar
Colb Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Mener glattkant list i 14x45mm gikk for ca 15-16 kr meteren da jeg jobbet på Obs bygg, større dimensjoner var selvsagt litt dyrere. Du kan spikre disse rett i veggen ja . Vet ikke helt med pleksiglasset. Vil gjerne se hvordan dette blir! Lenke til kommentar
SDWWE Skrevet 25. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2012 Wow. Det kan jo bli riktig billig. Nå skal det dog sies at jeg har null greie på hvordan jeg skal skjøte disse listene i kantene, men det kan jo bli en lærerik og interessant utfordring. Jeg skal på reise i februar, og tror nok ikke jeg rekker å begynne på dette innen da, men jeg skal definitivt få dratt innom butikker og sjekket priser på listverk etc. Takk for hjelpen så langt. Thomas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå