Gjest medlem-82119 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 I alle år så har jeg irritert meg over at PC plutselig mister kontakt med nett ut av router. Dette opplever jeg både med pci kort og usb minnepinner, på ulike routere, ulike os, 32-bit og 64-bit osv. Saken er som følger: Har god og stabil kontakt med router med god dekning og signalstyrke men uten forvarsel mister jeg tilgangen til nettet. Kontakten med router er like god. For å få den tilbake kan jeg dra ut strømmen på router, restarte pc eller kjøre nettverkskontrollen og la win koble nettverket fra og til. For meg så virker det som om router henger seg opp med tildeling av adresser. Kjører jeg nettverkssjekken i win får jeg en meling om gateway error. For meg så virker det som om problemet kan oppstå når andre pcer kobles til og fra nettet, men er ikke 100% sikker på det. Har formatert pc, bruker siste driverversjon og mister altså ikke kontakten med routeren, men det virker som om routeren slutter å sende meg videre ut på nettet. Ser heller ikke noe på pcen som kan være galt, da ville vel ikke kutt av strøm til router løst problemet. Har forøvrig byttet routere, nettverkskort og plugger osv uten at det har hjulpet. Er det bare routerne som er så dårlige eller er det noen løsning med tanke på innstillinger som kan løse det? Bruker idag altibox sin standard router, og aldri hatt problem med kontakten til den. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Gjelder dette kun med trådløs eller også med kablet nettverk? Hvor lang er lease-tiden på IP-adressen både som routeren har og som routeren gir deg. Er det noe mønster i tidsrom mellom avbruddene? Hver time? Hvert tiende minutt? Står det noe i loggen på routeren? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 31. januar 2012 Del Skrevet 31. januar 2012 Har kommet ett hakk lenger nå. Når jeg kjører "Feilsøk problemer" under ikonet for signalstyrke, så finenr ikke diagnosen noe.Velger jeg "Åpne nettverks- og delingssenter" og kjører "Feilsøk problemer" derfra så sender router meg ut på nett igjen. Aner ikke hvorfor, men har gjort dette flere ganger og ser at det er en forskjell der. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 13. februar 2012 Del Skrevet 13. februar 2012 Sendte en mail om problemet til isp. Fikk aldri svar, men problemet ser ut til å ha forsvunnet. Virker nesten som om det var noe hos isp. Rare greier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå