Jaghi Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Hei, Har kjøpt en Lacie Rugged Mini 1TB ekstern harddisk som jeg har planer om å bruke på både maccen og windows maskinen min. Tenkte jeg skulle bruke mac-diskverktøy til å formatere, men her får jeg kun 4 valg på format og alle er "Mac OS Extended". Hvordan kan jeg få formatert denne harddisken til FAT32 eller et annet format som er kompatibelt med både windows og mac? Går det i det hlee tatt med mac-diskverktøy? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Fristet til å si at du plugger den til en win maskin og gjør jobben, derfor sier jeg akkurat det :-) Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 27. januar 2012 Del Skrevet 27. januar 2012 Jeg har formatert en ekstern HD til exFAT. Kan derfor leses av OS X, (nyere) Windows og Linux (med litt knoting). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 1. februar 2012 Del Skrevet 1. februar 2012 (endret) Jeg har formatert en ekstern HD til exFAT. Kan derfor leses av OS X, (nyere) Windows og Linux (med litt knoting). Problemet er ikke å lese disken. Til det kan du bruke NTFS også, men problemet er å skrive til disken i OSX. Tips til TS. Se om Lacile har noe verktøy på sine hjemmesider for formatering til fat32. Slike eksterne disker er gjerne ferdig formatert til fat32, så er du heldig trenger du ikke gjøre noe. Om den ikke er formatert, så kan du formatere den som exFAT både i OSX -> Diskverktøy og i windows.. Endret 1. februar 2012 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå