Gå til innhold

Flytte utomlands?

sinder18

Anbefalte innlegg

Hej, Har lyst til og flytte vekk fra norge, danmark,sverige,amsterdam,tyskland,spania Politiet er for mye i nakken på meg her i norge og det sliter på livet mitt for mye att eg snart kommer og miste jobben min da eg allerede har fått advarsel av min arbeidsgiver, Så Hvordan skal eg gjøre for og få lov til og flytte til ett annet land og hvordan får eg Økonomisk støtte i det landet til eg får en jobb, er utdannet kokk og jobbet siden eg var 13 år så har gode referanser og Cver. Men er litt usikker på hvordan eg skal få til en flytting til ett annet land siden eg aldrig har gjort det, så noen som kan gi meg noen linker og sånt til hvordan det funker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

I utganspunktet bør du jo skaffe deg en jobb i et annet land og få arbeidstillatelse for x uker. Vel inne og på plass kan du søke om statsborgerskap. Regner med landets sosiale kontor kan hjelpe til, osv. Om onkel er etter deg er jo norge med i schengen osv så du får ikke gjemt deg uten videre. Må vel til søramerika, en bortgjemt øy i karibien elelr andre fjerne steder for å havne under radaren.

Lenke til kommentar

I utganspunktet bør du jo skaffe deg en jobb i et annet land og få arbeidstillatelse for x uker. Vel inne og på plass kan du søke om statsborgerskap. Regner med landets sosiale kontor kan hjelpe til, osv. Om onkel er etter deg er jo norge med i schengen osv så du får ikke gjemt deg uten videre. Må vel til søramerika, en bortgjemt øy i karibien elelr andre fjerne steder for å havne under radaren.

Dem er ikke etter meg sånn, att eg er " Wanted " men så fort eg gjør noe gale Exempel Dokument forfalskning for førerkort så er dem der og tar det, idag så følgte dem etter meg fra jobben og til der eg bor med Civil bil bare for og ta førerkortet mitt, og dette er 2 gang. så noen timer etterpå var det full ransakelse i huset mitt men de fant ikke noe. og dette er andre gang dem har hatt Ransøkelse og ikke funnet noe spesielt en Kniver som eg har fått beholde. Så begynner og bli lei av og vera kjent i byn av politiet, Jobber jo i en jobb der eg hjelper Kunder og purken er ofte der så mangen politi folk kjenner meg fra før av. Så vill flytte utav norge exempel sverige eller amsterdam. Men er usikker på hvem eg skal spørre for og få Økonmisk hjelp i det landet? Så som Nav her i norge.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

ulike land har vel ulike løsninger. Frankrike og england har vel gode sosiale løsninger. Antar du kan kontakte noe social service der du er eller gå via ambassaden som kan hjelpe deg videre. Det er jo behandlingstid på alle søknader.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...