kalles Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Hei! Ser etter en VPS-leverandør som skal benyttes til å hoste en PHP-basert applikasjon vi utvikler og drifter for noen kunder. Skal kjøre CentOS, ønskelig med tilgang til konsoll (ikke bare SSH) i tilfelle rottefelle. Den største standardpakken til de fleste VPS-leverandørene dekker våre behov. Trenger kun 1 IP pt. (men kanskje flere senere). Pris er et poeng - men sikkerhet, oppetid og kundeservice er viktigst. Det er et krav at servere er plassert i Norge og at våre data er sikre. Her er de jeg ser på: Webhuset (Xen) Servetheworld (Parallels) TerraHost (OpenVZ) Host1.no (Xen) Noen som har erfaringer å dele? Noen andre leverandører jeg bør vurdere? TerraHost og Host1 er med på listen fordi jeg hører mye bra om dem, men er litt skeptisk fordi disse ikke har vært lenge på markedet. Sistnevnte er også et DA-selskap. Når det gjelder "de to store" finner jeg både positive og negative erfaringer. Litt skeptisk til at Webhuset har sitt datasenter i Bergen, og ikke i Oslo? Det meste av trafikken er fra Norge pt, men det kan bli mer trafikk fra Europa etterhvert. Endret 25. januar 2012 av kalles Lenke til kommentar
melsom Skrevet 23. februar 2012 Del Skrevet 23. februar 2012 Ønsker å bemerke her at TerraHost er tidligere GigaHost, startet i 2006. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå