Gå til innhold

Høye temperaturer.

suker

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg har relativt høye temperaturer spesielt på cpu. Den ligger på 55c ved normalt bruk og oppstart. Noe jeg synes er noe i overkant. :grumpy:

Jeg klokker ikke, og har standard innstillinger. Trodde først kanskje hk leste cpu tempen feil, men innstallerte ett lian li termometer og det viser nøyenlunde like verdier. Nå kjører jeg boxed kjøling, med arctic silver III.

Og ja jeg har innstallert riktig, har klokket mye før og hatt lavere temperaturer med amd. Prøvde med Swiftech(se sig) settet og da falt tempen med 2c. Noe jeg ikke synes var noe å satse på. Synes det bråker mer da. Problemet er at jeg har planer om å klokke denne cpu`en litt(endel) :-) men med slike høye temperaturer tørr jeg rett og slett ikke. :evil:

Har også gpu kjøler til dette settet, noe som ikke akkurat var noe sjakk trekk 3c økning på cpu temp da. Så jeg kjører med min "gamle" Thermaltake Giant II noe som gir meg meget gode resultater på skjermkortet, det er bare så fryktelig synd med p4 cpu`en som har så fryktelig høye idle temperaturer. Kabinettet har en innvendig temp på 32c

ca 3c høyere en rom temp. Noe jeg synes er meget bra. Har liksom ett håp at vannkjøling på p4 cpu i denne klassen kan gi meg hastigheter iallefall opp mot 3,2 eller bedre.

:p

Så spm mine er :roll:

1. Er det noe galt med cpu`en min?

2. Er det evt noen innstillinger på hk / bios som gir denne tempen

3. Eller er dette rett og slett normalt

4. Mye kan man egentlig håpe å klokke ett slikt system?

5. Er det noe galt med swiftech settet? Med kun 2c redusert cpu temp.

Håper noen kan hjelpe meg, fordi jeg sitter nå med ett vann kjølingsett til 2000 spenn som jeg ikke bruker, og ellers ett bra sett som jeg håper jeg kan få enda enda bedre....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nogenlunde samme maskin som deg, bortsett fra at jeg har sju kabinett vifter + 2 PSU vifter(!).

(se sig for utstyr)

Tempen på min 3.0Ghz er akkurat nå 33° idle(litt kjølig i rommet), og for et par uker siden da det var på det varmeste ute, lå jeg på ca. 45° idle.

Er VCore i BIOS satt høyere enn den skal?

Det er jo greit hvis du skal overklokke, men det kan vel gi høyere temp, selv om du ikke overklokker?

Ellers har jeg egentelig ikke noen gode forslag, tenkte bare jeg skulle si hva jeg har av temp på min 3.0Ghz.

Lenke til kommentar

Vcore står på 1.47v eller noe, er ikke det default da? Slår ikke av maskinen nå for å sjekke :-) men tror den er det. Har Winbond hardware doctor og den viser iallefall det. Tror mer og mer jeg har fått en dårlig cpu jeg. Noen erfaringer med dette? Ps har prøvd å smøre på arctic silver flere ganger, på forskjellige måter, skilte vel 9c. De temperaturene jeg nå opererer med er de beste på box kjøling..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...