G Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Har 2 historier om Get. Den værste brukeropplevelsen er nok fra Oslo. Men den fra vestlandet er ikke så bra den heller. Uten å gå mer inn på slik annenhånds-info som jo er subjektivt av natur. Men det øker ihvertfall ikke min tiltro til Get som aktør. Han ene byttet faktisk til Nextgentel på anbefaling fra meg. Han er en mer fornøyd bruker av bredbånd i dag enn hos Get. Han fra Oslo vet jeg ikke hva bruker for tiden. Men han er i styret i sitt borettslag, så da har han stor påvirkning. Tipper de hater Get der ihvertfall Endret 25. januar 2012 av G Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Det er vel bare å bytte leverandør? Selv byttet jeg til Ventelo sist sommer, og får der jeg bor 12-13 Mbit for 267,- pr. måned. Har forøvrig aldri hatt så stabilt internett før... er ikke alle her til lands som bor slik at dem kan velge og vrake i leverandører. Bare glad til at det faktisk er ett selskap som tar seg bryet (selg om dem egentlig kjøpte seg inn etter at ett annet sto for mesteparten av utbygginga). Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Bestilte NGT når jeg flyttet inn hvior jeg bor nå og de klarte ikke levere Etter litt over 2 måneder ga jeg opp og avbestilte noe de ikke hadde klart å levere og de svarte med å sende meg et avbestillingsgebyr på flere tusen (Ble ikke betalt og de tapte den saken) Bestilte fra telenor og de sa 2 uker, men tok 3 uker, men for den uken fikk jeg 1 gratis måned Har hatt telenor for 10 år nå og ingen problemer Lenke til kommentar
Borry Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Leie på så mye for den søppelruteren som du ikke kan slippe? jaja. Personlig så synes jeg lite om slik dusteprising, ha en månedspris, og ferdig med det. Gebyret for å ikke ha telefon er jo også idiotisk. AtW Å der har du igrunn min eksakte mening. De kaller det ruterleie, men glemmer å si at alle må ha ruter, siden de kun har ruter+modem. Dermed ender de med å legge på det som faktisk er en modemleie, en leie (les. avgift/ekstragebyr) som ALLE må betale. At de i tillegg skylder de på noe så tynt som været, gjør jo at man ikke vet om man skal le eller gråte. Dermed reagere jeg på den regelrette lyve og lure metodene de bruker. Min oppfatning er som ATWindsor, dette skal ligge i månedsprisen. Edit: Noen som har noe erfaring med og kunnskap om å kjøpe sitt eget modem?? Endret 25. januar 2012 av Borry Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Enkel løsning, innfør ett gebyr som NGT må betale deg for at de får lov til å leie plass til å ha ruter boksen i ditt hus 2 Lenke til kommentar
Skognisse Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jaja, godt de kan få på flere gebyrer. De har nok mistet etpar hundre kunder alene bare på de Fiberkundene jeg har koblet opp siste året ingen linjeleie, gratis ruter, eneste utgift er abonemanget.. sånt leverer vi. så kan de ta gebyrer for ditt og datt ;P Lenke til kommentar
_Xorcist Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg er litt usikker på hva som er verst av at NGT tar seg betalt for "leie" av modem/router eller det faktum at man er nødt til å "leie" dette modemet/routeren, men jeg heller mot at det siste er verst. Jeg ble glad da jeg fikk Canal Digital og forsto at det eneste de ga meg var et modem som ga meg en fin og public ip uten noe ppoe-fjas osv som jeg kunne putte hvilken som helst router på og ha full kontroll over eget nettverk. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Edit: Noen som har noe erfaring med og kunnskap om å kjøpe sitt eget modem?? Bare se til at det er annex b så skal det være skuring Har selv et WAG160N, og er vanvittig fornøyd. Datt ut i hytt og pine med SpeedTouchen fra NGT, men etter jeg skaffet eget modem for noen år siden har det vært alfa omega. Lenke til kommentar
Stefanus Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Huff, NGT altså. Har hatt dem en gang og aldri mer. Bare rot og surring, fjas og problemer. Har ikke kontroll på noen ting. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Godt jeg akuratt har fått byttet fra ustabil NGT linje til superstabil Altibox linje. At de faktisk nå ønsker å ta betalt leie for sine routere er surt. De sa til meg at de har en leve tid på 3 år, så da er det vel greit at de får betalt for disse utennom vanlig abonnent. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Edit: Noen som har noe erfaring med og kunnskap om å kjøpe sitt eget modem?? Bare se til at det er annex b så skal det være skuring Har selv et WAG160N, og er vanvittig fornøyd. Datt ut i hytt og pine med SpeedTouchen fra NGT, men etter jeg skaffet eget modem for noen år siden har det vært alfa omega. Jeg bekreftet nettop med NGT support følgende: - Den nye policien gjelder både trådløs og vanlig rutermodem - Modemleien er obligatorisk. Altså kan du IKKE unngå å betale leie for modemet selv om du bruker egenkjøpt utstyr. At de skal ta seg betalt for ruterleie er forsovidt greit nok. Det var fint at det var gratis inkludert før, men om de trenger mer inntekt så må de få lov til å endre på slikt for å kunne fungere som bedrift... At det skal være ufravikelig å måtte betale leien på dette ustyret selv om du ikke trenger det eller vil ha det er jo dog i mine øyne ganske tåpelig. Det lukter litt for mye av at motivasjonen her egentig bare er å legge på prisen på en måte som ikke synes så lett når den sammenlignes mot andre leverandører. Slik snikprising er jeg ikke særig mye fan av. Om dette skal forklares som leie av ruter så bør du kunne velge å ikke leie ruteren, ellers blir det høyst suspekt. -Stigma Endret 25. januar 2012 av Stigma Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Er det noen som vet hvordan den juridiske siden med dette er? Tenker da på alle som har bindingstid, vil denne da være ugyldig i og med at de forandrer på vilkårene, eller er det fritt fram for aktørene å legge til slike gebyrer? Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Trur dei har allerede forbeholdt seg bla bla bla, eller mao at dei meiner det er mulig, men om det faktiskt er lovlig er eg mindre sikker på. Lenke til kommentar
KakeMonster3 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 hadde det bare vært den gebyren som hadde kommet hadde det ikke vært allverdens. Men nå har det seg slik at kundeservicen til ngt er helt møkings dårlig, montørselskapet bruker 4 måneder der jeg bur på å koble opp ei linje ( lang sak). I tillegg kommer en ganske svær mob regning pga kundeservicen til ngt er 5 sifret nummer som koster flesk. Hurra. Blir det noe mere bytter eg uansett ka hastighet andre måtte tilby. Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 @Nomad89: Bruk 55527979 istedenfor 07979 og du sparer raskt noen kroner Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Hvorfor må man betale gebyr når man bruker eget utstyr? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Hvorfor må man betale gebyr når man bruker eget utstyr? Enkelt ruter modemet til NGT leies ut til deg, og du kan ikke returnere det og kansellere leien uten å si opp avtalen. Så du må betale cash for noe som ligger å støver ned i en eske. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Det er bare en ting NGT glemmer å nevne i denne saken, og det er at folk uansett må betale for et nytt modem når lynet gir en karamell. Om man som kunde så mye som nevner til provideren at modemet har dødd pga lynnedslag så må man hoste opp penger tvert.. Om man er lur og sier at "njø modemet har daua og jeg vet ikke hvorfor" så sender de bare ut ny gratis.. On-topic: Det er stappteit av ngt å kreve 19 kr per måned i microgebyr. Jeg for min del velger heller mobilt bredbånd fremfor ngt som adsl leverandør, og ja jeg vet at mobilt bredbånd er et supplement fremfor en erstatning for fastlinjebredbånd. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 «De senere årene har vi alle opplevd klimaendringene. Dette har medført stadig flere stormer, både sommer og vinter, som fører til lyn og torden. På grunn av dette ser vi en kraftig økning i kundenes behov for nye rutere», skriver selskapet i en melding til alle sine kunder. Artikkel i Teknisk Ukeblad for under to uker siden: Det blåser ikke mer enn før Til tross for Dagmar og Berit, klimaendringene gir ikke flere og sterkere stormer i Norge. [...] Global oppvarming har ikke ført til flere og villere vinder, og det er svært usikkert om den noen gang kommer til å gjøre det. Man kan jo si at Nextgentel med andre ord lyger om premissene for å innføre dette gebyret, noen som har noen juridisk peiling på hvor straffbart det er? Hadde dette vært i en rettsak så hadde jo selskapet beggåt mened. Lenke til kommentar
preje Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Ha ha...... 70/10 linje hos Canal Digital for 320,- i måneden. Stå på NGT!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå