Redaksjonen. Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Skylder på klimaendringer. Innfører gebyr på bredbånd Lenke til kommentar
kekepower Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Det er bare NGT som gjelder for meg og jeg har uanset råd til å betale det det koster. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Klarer de å levere god nok linje til god nok pris inkl. gebyret er det ikke noe problem. Klarer de det ikke, så vil de tape kunder. Jeg har uannsett ikke NGT, så jeg gir faen. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg har uannsett ikke NGT, så jeg gir faen. Bare vent til din nettleverandør begynner med det samme, får se om du gir faen da. 3 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) «De senere årene har vi alle opplevd klimaendringene. Dette har medført stadig flere stormer, både sommer og vinter, som fører til lyn og torden. På grunn av dette ser vi en kraftig økning i kundenes behov for nye rutere», skriver selskapet i en melding til alle sine kunder. Artikkel i Teknisk Ukeblad for under to uker siden: Det blåser ikke mer enn før Til tross for Dagmar og Berit, klimaendringene gir ikke flere og sterkere stormer i Norge. [...] Global oppvarming har ikke ført til flere og villere vinder, og det er svært usikkert om den noen gang kommer til å gjøre det. Endret 25. januar 2012 av Twinflower 8 Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Bare vent til din nettleverandør begynner med det samme, får se om du gir faen da. Da skifter man vel bare igjen, gjør man ikke? ->til noen som *ikke* har det altså.. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg ville aldri hatt NGT hadde det ikke vært for at jeg får 20/1 for 249,- (348,- inkl alt). Ubrukelig modem (Inteno), ustabil linje og generell merkelig routing av pakker som fører til høy ping. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Typisk norsk å innføre gebyrer, avgifter og alt annet småtteri, vi er for late, giddelause, rike og uoppmerksomme at vi godtar alt mulig rart. Ofte er disse gebyrene og avgiftene dårlig skjult bak unnskyldninger som global oppvarming, forurensing og redde regnskogen i Amazonas og alvene på nordpolen. 3 Lenke til kommentar
Runinho Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Pinlig at de skylder kundeflukten sin på klima. 19kr i måneden er selvsagt ikke all verden, men jeg ragerer på at de lyver til meg, og atpåtil bruker en så tynn unskyldning. De kan forvente seg en klagemail ifra meg hvertfall. 6 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg har uannsett ikke NGT, så jeg gir faen. Bare vent til din nettleverandør begynner med det samme, får se om du gir faen da. Altså det er veldig enkelt, den med best pris/linje vinner. Hvis noen andre er billigere er det bare å bytte.- Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Det er det dummeste jeg har lest , hva mer skal jeg si ? Det er slike krumspring som gjør at de vil miste enda flere kunder. Mikrogebyrer for alt mulig rart. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Snakk om å skyte seg selv i leggen. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Prisøkning er OK, men jeg syntes unnskyldningen virker litt søkt. Jeg lurer på om de kan vise til statistikk som støtter påstanden om at flere routere blir ødelagt nå. Jeg har uansett ikke NGT lenger, men Bofiber. Der får man faktisk kontakt med kundebehandlingen når man trenger det. Har sittet en del timer i kø på telefonen i løpet av de årene jeg hadde NGT. Lenke til kommentar
Tjostolf Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Det er vel bare å bytte leverandør? Selv byttet jeg til Ventelo sist sommer, og får der jeg bor 12-13 Mbit for 267,- pr. måned. Har forøvrig aldri hatt så stabilt internett før... Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Dette kan de hoppe og drite i!Jeg benytter ikke engang drittmodemet de sendte meg, og nå vil de ha betalt for router?Da blir det bytt til noen som ikke spiller skittent. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Leie på så mye for den søppelruteren som du ikke kan slippe? jaja. Personlig så synes jeg lite om slik dusteprising, ha en månedspris, og ferdig med det. Gebyret for å ikke ha telefon er jo også idiotisk. AtW Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Typisk norsk å innføre gebyrer, avgifter og alt annet småtteri, vi er for late, giddelause, rike og uoppmerksomme at vi godtar alt mulig rart. Ofte er disse gebyrene og avgiftene dårlig skjult bak unnskyldninger som global oppvarming, forurensing og redde regnskogen i Amazonas og alvene på nordpolen. Tull fra ein ende til den andre. Dette er kun grådighet frå leverandørens side, og det at me "godtar alt mulig rart" har nøyaktig null og niks med "typisk norsk" å gjøre. I tillegg har det seg også slikt at du må ta ting i perspektiv: Du ser sjølvsagt ikkje folk riva ting av hengslene her over at dei må betale 19 kroner meir. Men det betyr ikkje på nokon måte at ting ikkje skjer. Personlig trur eg at eg skal ringa mor mi og informere henna om forandringa. Hu har Next Gentel i det andre huset hennes, og etter eit langt og tungt år med å prøve å få drittsakene til den leverandøren til å fungere ville eg tru at detta er dråpen. Endret 25. januar 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
G Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Noe skittkasting skal man jo lese også her i tråden. Jeg har og er Nextgentel-kunde over mange år allerede. Det blir vel 3 til 4 ganger hvor jeg har opprettet fasttelefon for å stenge den igjen for å slippe "telenorgebyret". Sist gang forhandlet jeg meg til å slippe gebyret, så da slapp jeg å opprette fasttelefoni for så å legge det dødt. :!: All den tid jeg har hatt Nextgentel på flere adresser har linjen til tider vært kronisk ustabil. Har ikke giddet å legge mer vekt på det, annet en å ha byttet diverse routere, PC'er, samt bedt x-antall ganger om bytte av Nextgentel-router. Jeg har kjørt en salig blanding av kablet og trådløst på eget utstyr. En router jeg hadde selv fant jeg ut var ustabil. Nå har jeg nytt utstyr, nytt overspenningsvern, ny Nextgentel-router (tror det er Iteno'en som nevnes). Siden jeg utelukkende nesten kun har gått over til kablet nettverk så synes jeg nettet er noe mer stabilt nå. Men det forekommer jo bittelitt også nå en sjeldnere gang at ting hikker litt. Spesiellt dreier dette seg om på tidspunkter man kan forvente at mange overfører mye data. Da føles nettet noe tregere. Muligens en subjektiv observasjon, men jeg tror på at den er nokså objektiv når man tar hensyn til logikk som at etter folks arbeidstid og sånt.. Om miljøgebyret øremerkes hovedsaklig til forbedringer av f.eks. det nevnte som forbedring av surfeopplevelse om ettermiddag og kveldstimer, og andre ting som har med liknende saker, så er det kanskje greit nok med denne økningen. Men, om mesteparten går til å blidgjøre aksjonærer så synes jeg det er ille. Uansett forblir Nextgentel kun en aktør, som hele tiden skal vurderes opp mot konkurrentene. Så lenge Nextgentel ikke er like ræva som f.eks. aktøren Get på bredbånd (kun basert på andres opplevelser i forskjellige utgaver fra venner), så blir jeg gjerne hos Nextgentel. Nå kan jeg få fiber der jeg bor, men er litt skeptisk til prisleie hos akkurat den aktøren. Med tid og stund vil kanskje infrastrukturen vs. pris bli så fleksibel at jeg bytter til VDSL, eller kanskje fiber. Men, det er foreløpig en framtidsvurdering, da jeg ikke synes ting ligger helt til rette for dette i min lommebok og stedet jeg bor på. EDIT: skriveleif rettet. Blandet i vanvare to bredbåndstilbydere i navnene. TILFØRSEL AV EKSTRA INFO: Om noen måtte lure på hvilke routere jeg har på eget utstyr, så er det 2 Netgear routere og 1 D-Link switch bak Iteno-"modemet". D-Link switchen henger på den "svakeste/billigste" Netgear-routeren. Slik at den dyreste som har kraftigst trådløst utelukkende konsentrerer seg om den trådløse jobben. Begge Netgear routerene har direkte adgang til Iteno sin router-del. De tidligere routerne jeg ennå har liggende ubrukt nå i dag er den elendige D-Link DIR-655 (bare trøbbel). En nokså ny simplere Linksys. Og en dyrere Linksys-trådløs router. Jeg har nok også en steinalder Billion router uten trådløst liggende å støve (den gjorde en god jobb faktisk). Endret 25. januar 2012 av G Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Så greit at jeg slipper dette ^^ Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 (endret) Get har nå eg bare hatt fantastiske opplevelser med når det gjelder aktøren i seg sjølv. Måtte ringe angående eit modem som var på siste åndedrag, og ikkje bare var det komplett mangel på kø, men dei sa på strak arm at det var bare å komme bort og forsyne seg med nytt modem hos dem, eller få ein ny ein tilsendt via post, etc. Endret 25. januar 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå