Gå til innhold

godterisprit.

Anbefalte innlegg

Er det mulig og blande ut spriten med gelepulver, eller blir det bare gelepulver i klomper? om jeg koker det vil det vell stivne.annet godteri er også spennende. noe ala skittles vodka.

Alt av tips, triks og erfaringer fører til ett høflig takk :tease:

Endret av jaakervik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var litt utydelig der, sorry, men takk :)

Tenkte og blande pulveret i spriten uten at den stivner, har ikke peiling på om det er mulig.. Tenk den følelsen og shote seig vodka med bringebærsmak :love:

Hva med og bruke lovehearts. eventuelt noe annet godt.

Lenke til kommentar

Så det du egentlig vil gjøre er å få en godterismak på vodkaen, i tillegg til å gjøre den tykk men ikke fast? Æsj.

Hvis du skal koke noe, så kok det før du tilsetter alkoholen. Koker du alkoholholdige drikker forsvinner alkoholen.

Hvis du absolutt må ha seige drikker kan du blande en pakke gele i en desiliter vann og koke det opp. Kjøl ned til romtemperatur og tilsett vodkaen. Jeg regner med at det vil være ganske tykt etter et par timer i kjøleskap.

EDIT: Du kan vel også blande vodkaen med ublandet saft, for å så vispe inn litt maizenna-mel :p Da vil det hvertfall bli tykt på et blunk ;D

Endret av Reap
Lenke til kommentar

er vel ikke noe stort problem å finne ut av?

jeg kan se for meg at du kommer til å trenge 2 pakker på ei flaske vodka, skal mye til å ha i såpass mye godteri at det ikke smaker godt liksom :p

ellers så kan jeg anbefale deg å prøve vodka med mentol/mint drops, garantert god ånde, tilogmed om du spyr :p

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk en ting til å bidra med, som jeg prøvde en gang i fjor sommer(dama elsker denne drikken) :D Kjøp deg 22% smakløs sprit(eller bland ut Absolut'en med vann. 40% blir for sterkt for denne IMO), så stikker du på butikken og kjøper sånn røde småe fisker(sånn som du finner i BonBon søppeldynga, steinharde fisker). Bland ca. 150-200 gram av disse i spriten og sett flasken i kjøleskapet.

Når du da står opp neste dag rører du rundt i spriten, og du vil se at fiskene har løst seg opp :)

Da får du en litt sterk, men veldig søt, seig vodka som er konge å shotte med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...