JRL Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Jeg har altså et ganske trangt bad, som ikke ser ut til å ha noen enkel løsning på hvordan jeg skal sette opp en vaskemaskin. Ideen min var å bare bruke avløpet til dusjen for vannet som skal ut ved å løfte bort lokket og sikte røret ned der, for så å kunne legge bort rør/kabler når jeg er ferdig med maskinen. Men boka som følger med maskinen sier det røret for vann ut burde være relativt høyt oppe på veggen, for så å renne vannet i et rør. Jeg ønsker ikke å sett opp noe rør for denne jobben, da det er så trangt der fra før. Er det noen tanker rundt hvordan jeg kan løse det? Legger et bilde for å bedre beskrive situasjonen. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Eit røyr er nok det beste, berre skru opp eitt på veggen der passar seg best... Trur ikkje den klarar å pumpe ut vatnet ordentlig eller noko viss utslagsrøret ligg for lågt. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 jeg har tilsvarende vaskemaskin som deg. Når vaskemaskinen ikke er i bruk stikker jeg ledningen bak maskinen. Når den er i bruk hekter jeg den i doen slik at alt vannet blir spylt ur der. jeg brukte også sluket men det funket dårlig. maskinen er nemmelig laget slik at den må ha litt "motstand" når den skal spyle ut vannet av ledningen. med andre ord kan ikke ledningen ligge lavere enn det uttaket/hullet på maskinen er. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 (endret) jeg har tilsvarende vaskemaskin som deg. Når vaskemaskinen ikke er i bruk stikker jeg ledningen bak maskinen. Når den er i bruk hekter jeg den i doen slik at alt vannet blir spylt ur der. jeg brukte også sluket men det funket dårlig. maskinen er nemmelig laget slik at den må ha litt "motstand" når den skal spyle ut vannet av ledningen. med andre ord kan ikke ledningen ligge lavere enn det uttaket/hullet på maskinen er. ok. jeg testa med å bare legge den ned i sluken, jeg fikk ca. samme høyde som den har på bilde, og det virke som det fungerer bra.Fikk sikkert akkurat nok høyde da, så skal passe på det i fremtiden. Endret 4. februar 2012 av JRL Lenke til kommentar
comsy Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 heng opp røret over maskina, fest på en slange som du legger ned i sluken når du vasker. denne gjemmer du bak maskina når den ikke er i bruk. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 4. februar 2012 Del Skrevet 4. februar 2012 ok. jeg testa med å bare legge den ned i sluken, jeg fikk ca. samme høyde som den har på bilde, og det virke som det fungerer bra.Fikk sikkert akkurat nok høyde da, så skal passe på det i fremtiden. jeg hadde den også bare liggende ved sluket også men så begynte vaskemaskinen å stoppe opp. vi fikk henetet innen rørlegger som sa den stoppet opp fordi slangen lå ved sluket og dermed tømte vaskemaskinen for raskt for vann. Lenke til kommentar
JRL Skrevet 4. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2012 ok. takk for tipsene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå