UnniFormen Skrevet 25. januar 2012 Del Skrevet 25. januar 2012 Har en Asus G73sw (GTX 460M)som gir meg endel hodebry med denne feilmeldingen. Det som skjer er rett og slett at maskinen fryser, skjermen blir sort, og så får jeg feilmeldingen "Nvidia Kernel driver...". Jeg synes jeg har forsøkt absolutt alt; jeg har foretatt clean install av to forskjellige drivere på Asus sine hjemmesider, jeg har vært på Nvidia sine hjemmesider og lastet ned drivere derfra; alle installert og reinstallert på helt renset maskin (driver sweeper). Foranledningen virker helt tilfeldig, av og til når jeg sjekker mail, når jeg starter en video på youtube, spiller ett gammelt spill (vice city, for eksempel), maskinen fryser, skjermen går i sort, feilmeldingen kommer opp om Nvidia kernel driver, og etterpå er fargene "rare", grafikken liksom bare flyter.(jeg blir så nødt til å avinstallere nvidia driverne igjen for å oppnå ok grafikk igjen) Det eneste som fungerer "tilfredstillende" er om jeg lar være å laste inn drivere til skjermkortet; altså bare lar Windows 7 hente nødvendige drivere; DA fungerer alt prikkfritt, men da går jeg jo også glipp av en god del funksjonalitet og moro (3d, f.eks), og jeg synes ikke dette er bra nok overhodet. Noen andre som har dette problemet og anelse om hva som kan fikse det? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 26. januar 2012 Del Skrevet 26. januar 2012 Mulige årsaker: For høy varme (dvs. dårlig kjøling) på skjermkortet, eller rett og slett hardware feil. 1 Lenke til kommentar
UnniFormen Skrevet 26. januar 2012 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2012 Har byttet hovedkort på den (annet problem), uten at dette påvirket grafikkproblematikken. Har også hatt den inne til service hos Asus (infocare), hvor de hevdet at de ikke fikk samme feilmelding. Har derfor vært litt i villrede om hva jeg skal gjøre? Filme den når den klikker og legge ved filmen som "bevis", kanskje? Gjentatte søk på google med mange treff på bl.a. nvidia forum viser at mange har like, eller nesten like problemer og at det skyldes strøm og/eller overoppheting er jo nærliggende... Men hvorfor fungerer den så smooth med Windows 7 driverne? Uansett, takk for tilbakemelding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå