Gå til innhold

Asus N53SN, et bra kjøp?

Gjest Slettet-OLhclK

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-OLhclK

Jeg leter etter en mobil og god bærbar som tar greit spill som er ett par år gamle og eldre, kjører filmer uten problemer, og kan takle å være en slags "hovedmaskin" enda den er en laptop (studier, jobb, foto, video, musikk og som nevnt spill og film).

Har egentlig sett meg ut denne:

http://www.dustinhome.no/asus-n53sn-ci7-22-8gb-750-gt550m-156-w7hp/product/5010610277

da den virker oppfylle alle mine krav.

Har noen noen andre forslag, eller ser dette greit ut? (Jeg har en G73sw til gaming til "hjemmebruk", men den er for upraktisk å slepe rundt på).

Skal i tillegg ha ny ultraportabel, og tenkte plukke opp denne:

http://www.dustinhome.no/asus-eee-pc-1215b-amd-165-4gb-500-hd6320-121-w7hp-silver/product/5010610658

Den er kanskje litt overkill til mitt behov, men jeg ser for meg mye bruk under reiser ol. Finnes det bedre alternativer i ca samme prisklasse som kan yte ca det samme?

Totalbudsjettet mitt er uansett 10-12, og har noen har andre forslag til løsning på denne utvidelsen av laptop parken setter jeg pris på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yes, Asus N53 er en jevnt over knallmaskin med god lyd, godt bilde og greie specs. Alternativt kan du se på Dell XPS 15 med oppgradert skjerm og batteri, da får du enda bedre lyd, bilde og batteri, men den er litt dyrere og har i utgangspunktet svakere skjermkort.

I forhold til den lille PCen kan du jo alternativt vurdere nettbrett, det gir en bedre opplevelse og kan gjøre det du ønsker på farten. Med fysisk tastatur er Asus Transformer Prime god, uten tastatur ville jeg valgt en iPad

Lenke til kommentar

Yes, Asus N53 er en jevnt over knallmaskin med god lyd, godt bilde og greie specs. Alternativt kan du se på Dell XPS 15 med oppgradert skjerm og batteri, da får du enda bedre lyd, bilde og batteri, men den er litt dyrere og har i utgangspunktet svakere skjermkort.

I forhold til den lille PCen kan du jo alternativt vurdere nettbrett, det gir en bedre opplevelse og kan gjøre det du ønsker på farten. Med fysisk tastatur er Asus Transformer Prime god, uten tastatur ville jeg valgt en iPad

La også merke til forskjell på rpm på harddiskene til de to også, pluss at XPS er en smule lettere. Prøvde du å sette sammen en XPS til samme prisen ca som N53? Det hadde isåfall vært veldig interessant å se ^^

Vet du ca hvor mye man taper på skjermkortet i ytelse også? Tenker spesielt med tanke på spill

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-OLhclK

Er det meg eller veier xps like mye? Før øynene mine falt på denne Asusen var jeg inne på Dell sine sider og satte opp en nesten tilsvarende XPS for 10+ (540m, ikke 550m , og Dell har bedre hdd), men jeg synes spranget opp ble for drøyt til en pris av 2500. Mulig jeg har bommet i konfigureringen.

Ett annet alternativ for meg er denne:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656308

kan den være verdt den ekstra tusenlappen?

Og tusen takk for tilbakemeldinger, dette er akkurat hva jeg trenger.

Angående nettbrett har jeg det, altså, jeg vil ha ultraportabel til jobbmuligheter på tog,buss, ja kanskje tom fly, jeg klarer simpelthen ikke jobbe med dokumenter på ett nettbrett. Men nettbrett har absolutt gode kvaliteter på andre måter,ett helt nødvendig verktøy det også.

Endret av Slettet-OLhclK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...